Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali 7 mellemtone god? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 19 September 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er så småt ved at konstruere et 3vejs aktivt system. Men da det kan have lange udsigter, og jeg ikke har noget at spille
på PT overvejer jeg at anskaffe et par Dali 7.

De koster en slik, men er de så ringe som prisen angiver?, fandt et par til 800kr, med repareret bas.

Specielt kunne jeg tænke mig at eksperimentere med mellemtone domen, kan være den stadig kan følge med de nyeste
enheder?

Har aldrig hørt Dali 7 så er lidt på bar bund.

Er der nogen der ved hvilke enheder der er brugt?

__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1443
Sendt: 19 September 2011 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Bas enheden er 16 ohms peerless, så vidt jeg husker er de andre enheder også peerless.

Her kan du læse lidt meninger om dem http://www.avtainment.dk/forum/dali-7_topic229.html

Til 800 kr så skal de være i noget nær perfekt stand, ikke nogen buler i mellemtonerne som man ofte ser.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
Pinstrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 20 September 2011 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har en mistanke om at det måske er min Dali 7 du har set til salg, så jeg vil ikke sige for meget:)

Men du kan jo evt. kigge på dette link for lidt inspiration:

http://www.groundsound.com/gallery5.php

Du er selvfølgelig velkommen til at sende en PM hvis du har spørgsmål om enheder osv.

Pinstrup
Til top Vis Pinstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pinstrup
 
Pinstrup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 28 September 2011 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

LGrau jeg har forsøgt at sende PM, din inbox er fuld

Højtalerne er desværre ved at blive solgt, jeg giver besked hvis han hopper fra.

Pinstrup
Til top Vis Pinstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pinstrup
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 28 September 2011 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hej det er bare ok, tak for info

__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes