Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 17:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell kanter??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 23 September 2011 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har siddet og brugt en del tid på at læse de rigtig mange indlæg om renovering af kanterne på Snell.

Jeg har dog ikke rigtig stødt på nogle steder hvor det bliver nævnt at man kan købe de brede skumkanter 

I mit eget forsøg på at opstøve nogle af de brede kanter, har b.la. skrevet til Snell´s service dept.

Men her bliver jeg desværre bare henvist til at købe et par nye enheder, det er jeg ikke int. i. Er der ikke en venlig sjæl der kan hjælpe mig

Til top Vis Wasp447's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wasp447
 
Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 23 September 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Prøv hos audio note, jeg tror de sælger skum kanter til deres højtalerer, der er en montereringsvejledning på deres hjemmeside.

Mvh Rasmus 

Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 23 September 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Der er vist flere der har haft success med at re-foame Snell E basenheder med Audio Note skumkanterne. Er det til Snell E du
skal bruge nye kanter?
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 23 September 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Der findes en sælger på Ebay, der sælger skumkanter til Snell. De virker super rigtige (originale).

Der følger også en arbejdsbeskrivelse med. Samt tilhørende materialer.

Jeg har selv med succes repareret et par Snell E III. Hmm har vist 2 ekstra skumkanter liggende......

Held og lykke

Klaus H
Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH
 
Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 23 September 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja det er til et par J, jeg skal bruge kanter.

Klaus, har du evt et link til ham du købte kanter af?

Jeg er som sagt ret int i at få de kanter med den brede skumbaffle 16-17mm og ikke den med smal kant, som passer bedre til JBL.

 

 

Til top Vis Wasp447's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wasp447
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 23 September 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Audio Notes skumkanter er velegnede, men ret dyre.

Der findes mange sælgere af skumkanter på Ebay men det er ikke alle der sælger de rette ophæng til Snells enheder. Man skal helst kende typebetegnelsen på enheden, det er ofte Vifa-enheder.

Jeg har den bedste erfaring med Audiofriends.nl hvad angår skumkanter til Vifa-enheder, de er ikke for stive og passer perfekt.

Der er en sælger på Ebay der har kanter til Snell og hvor der medfølger shims (papstykker) til at centrere svingspolen. De kanter kan ikke anbefales. De sælger de samme kanter til både Snell K og E, selv om enhederne er forskellige. Det er vigtigt at kanterne har præcis de rigtige mål til enheden.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 23 September 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Mine enheder er vifa og jeg har også kigget en del på de kanter på Ebay, men ikke fundet andet end de smalle kanter

Til top Vis Wasp447's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wasp447
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 23 September 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Kan på det varmeste anbefale Audiofriends i Holland, de har kanter til bl.a. Vifa; men prøv at sende dem en mail.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 23 September 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Super

Det prøver jeg.

Til top Vis Wasp447's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wasp447
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 23 September 2011 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Audio Note er nok det sikreste valg når det gælder kanter til J og E.

Jeg kan ikke lige finde de passende kanter til Snell J hos Audiofriends, men skriv eventuelt til ham og spørg. De kanter som han sælger til Snell K (Vifa M21WG) kan ikke bruges til Snell J (Vifa M21WN), da membrandiameteren er forskellig. Han skal bruge membrandiameteren for at finde de rigtige ophæng. Chassisdiameteren er den samme som M21WG.

Målene på de ophæng du skal bruge til Snell J er:

Udvendig diameter 196 mm

Diameter af bølgen (udv.) 185 mm

Diameter af bølgen (indv.) 150 mm (=membrandiameter)

Indvendig diameter 136 mm

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 24 September 2011 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for de data, mine enheder har nemlig fået skiftet kanter til de smallere JBL kanter, så jeg har ikke noget at måle på
Til top Vis Wasp447's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wasp447
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 24 September 2011 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Wasp447 skrev:
Tusind tak for de data, mine enheder har nemlig fået skiftet kanter til de smallere JBL kanter, så jeg har ikke noget at måle på



Hey Wasp447, kan du oploade et foto så vi kan se, håber ikke at de ophæng er limet på med kontaktlim   hvis du vil renoverer enhederne...

God weekend 


__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 24 September 2011 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Nej de er limet med noget lim på vandbasis, Det blev lavet af en gut herindefra som har lavet et meget dårligt stykke arbejde, flere steder var skumkanten ikke limet på højtaleren

Jeg og en anden gut fra odense fik begge vores enheder under kærlig behandling af ham reperatøren
Vi diskuterede frem og tilbage med vedkommende i rigtig lang tid, for at få vores penge tilbage. Men nej, det fik vi ikke, han tilbød dog at lave vores enheder en gang til, men det var vi ikke rigtig stemt for, nu vi havde set hans arbejde.

Nu efter to år, er jeg ved at komme mig efter sidste "refoaming" Så nu har jeg taget mod til at overlade mine kære Snellér, til en forhåbentlig, dygtigere refoamer.
Så hvis i kender en på fyn, eller i køreafstand fra fyn, så er alle forslag velkomne.

Denne gang sender jeg ikke mine enheder til en "københavner" der så leger Jørgen Clevin med dem Den gang skal det være face to face.

Til top Vis Wasp447's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wasp447
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 24 September 2011 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Wasp447 skrev:


Nej de er limet med noget lim på vandbasis, Det blev lavet af en gut herindefra som har lavet et meget dårligt stykke arbejde, flere steder var skumkanten ikke limet på højtaleren






"På vandbasis", så skulle de ophæng være lige til at pille af med lidt følelse... har selv prøvet at udføre den manøvre flere gange, uden problemer.


Men hvorfor ikke selv forsøge dig, det er ikke så svært som man umiddelbart tror, pøj, pøj    


__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 24 September 2011 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hej

nesdam skriver: Der er en sælger på Ebay der har kanter til Snell og hvor der medfølger shims (papstykker) til at centrere
svingspolen. De kanter kan ikke anbefales. De sælger de samme kanter til både Snell K og E, selv om enhederne er
forskellige. Det er vigtigt at kanterne har præcis de rigtige mål til enheden.

Det var måske dem jeg købte, og instalerede. De lignede fuldstændig de originale. Bare nye.... Samme mål osv.
Derfor skiftede jeg til dem..... De var ikke så dyre at de ikke bare kunne smides ud hvis forkerte.....

Mht lyden efterfølgende, så var den som de var fra nye (som jeg husker det ;-) ), de blev igen lidt mere præcise i bassen og
klare i mellem tonen. Men de "gamle" skumkanter var jo også færdige.....

Så jeg tænker at de kanter måske er lavet til Snell E III, og så også passer på Snell K ????? (eller omvendt) ;-)

nesdam: Men hvorfor kan de ikke anbefales????? Nogle erfaringer.... Eller bare en holdning ;-) Har du set dem og hørt dem
mod andre skumkanter????

Go dag
Klaus H

Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 24 September 2011 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv erfaringer med de nævnte kanter fra Ebay, men flere har skrevet om at de passer dårligt og er meget stivere end originalen. Det er disse ophæng jeg tænker på:

http://www.ebay.com/itm/Snell-Type-JIII-Speaker-Foam-Repair- Kit-Woofer-Refoam-/300081196707?pt=Speakers_Subwoofers&h ash=item45de3baea3

Det er muligt at de passer bedre til Snell J/E end til Snell K. Det virker lidt underligt at de medleverer shims, da det kræver at man afmonterer støvhætten for at bruge shims til centrering af svingspolen. Så burde der også medfølge en ny støvhætte.

Der er mange andre leverandører på Ebay, så det er ikke sikkert at det er de samme du har fået fat i.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 24 September 2011 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Wasp447 skrev:
Nu efter to år, er jeg ved at komme mig efter sidste "refoaming" Så nu har jeg taget mod til at overlade mine kære Snellér, til en forhåbentlig, dygtigere refoamer.
Så hvis i kender en på fyn, eller i køreafstand fra fyn, så er alle forslag velkomne.

Denne gang sender jeg ikke mine enheder til en "københavner" der så leger Jørgen Clevin med dem Den gang skal det være face to face.

Der er dette firma i Odense som tilbyder refoaming : http://www.baseksperten.dk/

Det skal siges at jeg ingen erfaringer har med firmaet, så jeg ved ikke om det kan anbefales. Ellers er der Basrep i Kolding. Det er vigtigt at du selv medbringer de rigtige kanter, da du ellers får monteret JBL kanter.

Som sagt er det kun Audio Notes kanter jeg er sikker på svarer til de originale til J og E. De koster desværre 400 kr. for et sæt. Men det er måske alligevel bedre at ofre dette frem for at købe 5 forskellige kanter der ikke passer.

Audiofriends har en fin vejledning hvis du vil montere kanterne selv. Der er også en vejledning på Audio Notes hjemmeside som jeg ikke vil anbefale, da de ikke centrerer enheden under monteringen. Audiofriends sælger også en fin vandbaseret lim som er nem at arbejde med.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 24 September 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:

Jeg har ikke selv erfaringer med de nævnte kanter fra Ebay, men flere har skrevet om at de passer
dårligt og er meget stivere end originalen. Det er disse ophæng jeg tænker på:


pt=Speakers_Subwoofers&hash=item45de3baea3"> http://www.ebay.com/itm/Snell-Type-JIII-Speaker-Foam-Repair- Kit-
Woofer-Refoam-/300081196707?pt=Speakers_Subwoofers&h ash=item45de3baea3


Det er muligt at de passer bedre til Snell J/E end til Snell K. Det virker lidt underligt at de medleverer shims, da det kræver
at man afmonterer støvhætten for at bruge shims til centrering af svingspolen. Så burde der også medfølge en ny støvhætte.


Der er mange andre leverandører på Ebay, så det er ikke sikkert at det er de samme du har fået fat i.




Det ligner ikke den sælger.....
Dem jeg monterede (for 3-4 år siden) passede perfekt. Og ja var lidt stivere end de "gamle" men de gamle var jo også
nærmest opløst....

Nå men jeg kan måske finde de 2 ekstra jeg har liggende. Måske tråd starter er interesseret i dem. Jeg har solgt mine Snell
for 2 år siden.... Eller finde sælgeren.
Jeg kan kun anbefale dem jeg brugte.

Go dag
Klaus
Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH
 
Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 25 September 2011 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Klaus. hvis du har et par kanter liggende, der har de rigtige mål er jeg helt klar int.

MHT. basexperten, så ser det lovende ud, er der nogen herindefra der kender til deres arbejde????
Til top Vis Wasp447's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wasp447
 
Hylle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 25 September 2011 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Hvad koster en ny enhed fra Snell i øvrigt?
Til top Vis Hylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hylle
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes