Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Aktive studio monitors med DSP til PC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fuzzyboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 September 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 29 September 2011 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Jeg sad og kiggede på diverse aktive højtalere og det slog mig at til mit brug (primært fra min pc - nær højtalere) ville et sæt
studio monitors muligvis være hensigtsmæssige.

Noget a la Focal Line 6 solo/twin BE eller Genelec 8240A eller en anden monitor med eller uden DSP. Er der nogen god grund til
ikke at vælge den slags til computerbrug?
Til top Vis fuzzyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fuzzyboy
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 30 September 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Kan du tilslutte dem, er det da et godt valg. Ellers er der også Adam. (rettet for tyrkfjel)

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 30 September 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Nope - men jeg vil råde til 8040'erne, da de har samme kabinet, enheder og forstærker som 8240'eren - jeg er enormt glad for
mine - lyder fantastisk - og har mange indstillingsmuligheder, har 4 preeq variabler, bass-roll-off, bass-tilt, diskant og en særlig
setting, hvor de (så vidt jeg husker) kan dæmpe et område omkring 140 hz (som tilsyneladende er problemområde, når
monitorer står tilsvarende på et bord (med bordplade foran)). Så vidt jeg ved kræver 8240'erne også tilkøb af pakke med
lydkort, software og mikrofon, for at det kan indstille monitorne.

allanowich skrev:
Kan du tilsutte dem, er det da et godt valg. Ellers er der også Adam.

Husk aldrig berøre dem med læberne, hvis strømmen er tilsluttet
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 30 September 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Maximilian skrev:
Nope - men jeg vil råde til 8040'erne, da de har samme kabinet, enheder og forstærker som 8240'eren - jeg er enormt glad for
mine - lyder fantastisk - og har mange indstillingsmuligheder, har 4 preeq variabler, bass-roll-off, bass-tilt, diskant og en særlig
setting, hvor de (så vidt jeg husker) kan dæmpe et område omkring 140 hz (som tilsyneladende er problemområde, når
monitorer står tilsvarende på et bord (med bordplade foran)). Så vidt jeg ved kræver 8240'erne også tilkøb af pakke med
lydkort, software og mikrofon, for at det kan indstille monitorne.

allanowich skrev:
Kan du tilsutte dem, er det da et godt valg. Ellers er der også Adam.

Husk aldrig berøre dem med læberne, hvis strømmen er tilsluttet
oooopsss....en lille tyrkfjel...

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
fuzzyboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 September 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Maximilian skrev:
Nope - men jeg vil råde til 8040'erne, da de har samme kabinet, enheder og forstærker som 8240'eren
- jeg er enormt glad for
mine - lyder fantastisk - og har mange indstillingsmuligheder, har 4 preeq variabler, bass-roll-off, bass-tilt, diskant og en
særlig
setting, hvor de (så vidt jeg husker) kan dæmpe et område omkring 140 hz (som tilsyneladende er problemområde, når
monitorer står tilsvarende på et bord (med bordplade foran)). Så vidt jeg ved kræver 8240'erne også tilkøb af pakke med
lydkort, software og mikrofon, for at det kan indstille monitorne.


Ja, de kræver tilkøb af software/usb box/microfon, hvilket dog kan fås brugt til en rimelig penge. 8240 er noget dyrere -
omkring 3500 per højtaler (dvs. 7000 ved køb af to, afhængig af hvilken rabat man kan snakke sig til) - til gengæld slipper
man for at købe en DAC, der nemt kan løbe op i 4-6000.

Så jo, de er stadig lidt dyrere, men for de ekstra penge for man rum korrektion, hvilket afhængig af ens lytterum vel kan
give en del. Derudover synes jeg også at muligheden for at gemme korrrektionsprofiler, hvor man kan vælge at optimere alt
efter om lyttepositionen er tæt på (PC) eller længere fra (sofa) osv.

Desværre er det jo være svært at vurdere om det er pengene værd uden at have begge sæt hjemme i stuen.

Bruger du dine med en ekstern DAC eller hvordan?
Til top Vis fuzzyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fuzzyboy
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes