Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til effektforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rfo98b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Har et par B&W 683, som ikke helt får det som de fortjener fra min NAD c355BEE forstærker, derfor leder jeg efter en effetforstærker til rimelige penge (student), som jeg kan biample således at min 355 driver diskant og effektforstærker bass (bedste måde)???

Hvad kan i forslå som ikke er alt for dyrt og samtidig holder en rimeligt lyd kvalitet!

Har set mange nævner den her: http://www.audioreview.com/cat/amplification/amplifiers/para sound/hca-1000-thx/prd_116047_1583crx.aspx

Hvad kan i ellers foreslå :)?

På forhånd tak!!

Mvh

Rasmus Olsen


__________________
MVH
Frode
Til top Vis rfo98b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rfo98b
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

jeg er også student og jeg har lige erhvervet mig en NAD C 270 og den har jeg biampet så den tager sig af diskant og
mellemtone, dejlig lyd syntes jeg! massere af overskud :)

jeg gav 1100 for den og den spiller som en drøm!

ellers er den du nævner også rigtig god! hørte den hos en ven. meget neutral og dejlig stram bass, dog kunne jeg ikke lide
udseendet af den med mindre det kun var fronten der var synlig :)

ellers kig på brugtmarkedet, du kan sagtens få meget godt der!
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
rfo98b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt på nogle NAD c 272, sådan en kunne man godt overveje hvis jeg kan finde en til en fair pris :) og har også set at nogle snakker om nogle billige behringer effektforstærkere med utrolig kræft, men samtidig også rimeligt god hifi lyd, nogle der kender noget til sådan nogle?

Kan heller ikke lige finde en parasound hca 1000, men en hca1200 II, er det en bedre udgave end den første nævnte?

Mvh


__________________
MVH
Frode
Til top Vis rfo98b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rfo98b
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Måske er der en Onkyo M502 eller M508 effektforstærkere til salg i blå eller her. Det er lidt ældre sager, men med meget lækker klang og mange kræfter.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
rfo98b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Bare lige for en sikkerhedsskyld, mens jeg alligevel er igang med at lede.

Er det den optimale måde at bi-ampe på? Sætte en effektforstærker til en pre-out udgang på min integrerede forstærker også drive diskant på den integrerede også bassen på effektforstærkeren :)

Det burde jo give mere power til begge dele, eller?

Mvh


__________________
MVH
Frode
Til top Vis rfo98b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rfo98b
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

det optimale kan kun DU afgøre! :) byt rundt på ledningerne og lyt! hvis det lyder bedre med at den integrerede tager sig af
bassen så gør det :)
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1339
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

hej

opret en købs annonce på en parasound hca 1000 - den burde kunne fåes til ca 1500-1700 kr - kanon forstærker.

har selv en hca 1000 som jeg er meget glad for - dejlig klang og kræfter nok til meget...

mvh

Ulrik

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Eller en acurus; superbas næsten Krell agtigt.
Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
rfo98b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange svar, ville lige høre endnu en lille forvirring som er poppet ind i mit hoved. Hvis man kun bruger f.eks. den integrerede forstærker til diskant, får diskanten så alle wattene i forstærkeren, eller gemmes nogle af wattene stadig til ingenting?

F.eks. Min forstærker har 2x80 watt, som jo fordeles over både diskant og bass lige nu, hvis jeg så fik en effektforstærker til bassen, ville min diskant så få den fulde effekt fra min NAD forstærker eller hvordan virker det :)?


__________________
MVH
Frode
Til top Vis rfo98b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rfo98b
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

når du spænder en effekt på og bi-amper så fordeller du ligesom watten - så alt energien fra din integrerede går til din diskant
og alt energien fra din effekt går til din bass, ikke at sige at de bliver kraftigere men der er bare mere energi til overs til
enhederne og dermed mere kontrol - det derfor at biampe som regel giver en bedre lyd ;)
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Kan anbefale Holfi Power 8 og Harman kardon Signature 1.3. Hvis du køber dig en effektforstærker vil der være god
sandsynlighed for du ikke får noget ud af at bi-ampe. Der en en god chance for at din effektforstærker vil gøre det bedre end
din NAD forstærker på alle måde. Men det kan du jo altid lege med når du har fået købt dig en.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

vil også anbefale en holfi power 8 det er en super lækker forstærker med masser af god lyd
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
rfo98b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Mange tak for alle svarene, jeg vil tag min ny erhvervede viden med mig i min søgen efter en effektorstærker ;)

__________________
MVH
Frode
Til top Vis rfo98b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rfo98b
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes