| Forfatter |
|
rfo98b Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et par B&W 683, som ikke helt får det som de fortjener fra min NAD c355BEE forstærker, derfor leder jeg efter en effetforstærker til rimelige penge (student), som jeg kan biample således at min 355 driver diskant og effektforstærker bass (bedste måde)???
Hvad kan i forslå som ikke er alt for dyrt og samtidig holder en rimeligt lyd kvalitet!
Har set mange nævner den her: http://www.audioreview.com/cat/amplification/amplifiers/para sound/hca-1000-thx/prd_116047_1583crx.aspx
Hvad kan i ellers foreslå :)?
På forhånd tak!!
Mvh
Rasmus Olsen
__________________ MVH
Frode
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er også student og jeg har lige erhvervet mig en NAD C 270 og den har jeg biampet så den tager sig af diskant og
mellemtone, dejlig lyd syntes jeg! massere af overskud :)
jeg gav 1100 for den og den spiller som en drøm!
ellers er den du nævner også rigtig god! hørte den hos en ven. meget neutral og dejlig stram bass, dog kunne jeg ikke lide
udseendet af den med mindre det kun var fronten der var synlig :)
ellers kig på brugtmarkedet, du kan sagtens få meget godt der!
|
| Til top |
|
| |
rfo98b Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget lidt på nogle NAD c 272, sådan en kunne man godt overveje hvis jeg kan finde en til en fair pris :) og har også set at nogle snakker om nogle billige behringer effektforstærkere med utrolig kræft, men samtidig også rimeligt god hifi lyd, nogle der kender noget til sådan nogle?
Kan heller ikke lige finde en parasound hca 1000, men en hca1200 II, er det en bedre udgave end den første nævnte?
Mvh
__________________ MVH
Frode
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er der en Onkyo M502 eller M508 effektforstærkere til salg i blå eller her. Det er lidt ældre sager, men med meget lækker klang og mange kræfter.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
rfo98b Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for en sikkerhedsskyld, mens jeg alligevel er igang med at lede.
Er det den optimale måde at bi-ampe på? Sætte en effektforstærker til en pre-out udgang på min integrerede forstærker også drive diskant på den integrerede også bassen på effektforstærkeren :)
Det burde jo give mere power til begge dele, eller?
Mvh
__________________ MVH
Frode
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
det optimale kan kun DU afgøre! :) byt rundt på ledningerne og lyt! hvis det lyder bedre med at den integrerede tager sig af
bassen så gør det :)
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
opret en købs annonce på en parasound hca 1000 - den burde kunne fåes til ca 1500-1700 kr - kanon forstærker.
har selv en hca 1000 som jeg er meget glad for - dejlig klang og kræfter nok til meget...
mvh
Ulrik
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller en acurus; superbas næsten Krell agtigt.
|
| Til top |
|
| |
rfo98b Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange svar, ville lige høre endnu en lille forvirring som er poppet ind i mit hoved. Hvis man kun bruger f.eks. den integrerede forstærker til diskant, får diskanten så alle wattene i forstærkeren, eller gemmes nogle af wattene stadig til ingenting?
F.eks. Min forstærker har 2x80 watt, som jo fordeles over både diskant og bass lige nu, hvis jeg så fik en effektforstærker til bassen, ville min diskant så få den fulde effekt fra min NAD forstærker eller hvordan virker det :)?
__________________ MVH
Frode
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
når du spænder en effekt på og bi-amper så fordeller du ligesom watten - så alt energien fra din integrerede går til din diskant
og alt energien fra din effekt går til din bass, ikke at sige at de bliver kraftigere men der er bare mere energi til overs til
enhederne og dermed mere kontrol - det derfor at biampe som regel giver en bedre lyd ;)
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 03 Oktober 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan anbefale Holfi Power 8 og Harman kardon Signature 1.3. Hvis du køber dig en effektforstærker vil der være god
sandsynlighed for du ikke får noget ud af at bi-ampe. Der en en god chance for at din effektforstærker vil gøre det bedre end
din NAD forstærker på alle måde. Men det kan du jo altid lege med når du har fået købt dig en.
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil også anbefale en holfi power 8 det er en super lækker forstærker med masser af god lyd
|
| Til top |
|
| |
rfo98b Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for alle svarene, jeg vil tag min ny erhvervede viden med mig i min søgen efter en effektorstærker ;)
__________________ MVH
Frode
|
| Til top |
|
| |