Jeg kan ikke helt forene mig med lyden fra mine M-Audio BX5a Deluxe, de har en højtone (netop oppe fra 3khz som er delfrekvensen)der on-axis er for kraftig og kun lidt bedre når man ikke lytter direkte til højtaleren vinklet ind mod ørene.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=auto&t l=en&u=http%3A%2F%2Fwww.hi-fi.ru%2Freview%2Fdetail%2F703 935
Selv om bassen er god i niveauet fra omkring 250hz og ned til ca 90 hz, synes jeg alligevel den er for slank med alm pop rock musik, kun ved lettere dance,techno musik er der rimelig niveau i bassen.
Højtalerne har et rigtig pænt design,de kan spille meget højt og rent og de har en evne som er en sjælden ting, nemlig at lyden ikke ændre karakter bare fordi man skruer højt op for lyden
Bruger specielle gummi fødder og et behringer uca202 lydkort (trækker lydkortet lyden ned, er det, det svage led ?)
Jeg vil høre om der er nogen der kender et sæt aktive højtaler som M-Audio BX5a Deluxe som har indbygget forstærker i begge højtalere, som kan spille højt, men som i forhold til Bx5a modellen har lidt mere harmonisk gengivelse af de høje toner og tydeligere bas (forstiller mig en bas der er dybere før den falder i niveauet samlignet med m-audioen) eller et 2.1 sæt som har de samme kvaliteter,egenskaber ? Max pris 1500kr
Edifier S530D er jeg gået fra pga sidste kommentarer i denne test, selv om de anbefaler sættet
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=auto&t l=en&u=http%3A%2F%2Fwww.audio.de%2Ftestbericht%2Ftest-pc -lautsprecher-edifier-s530d-1164804.html
Less suitable for the performance of the Edifier appeared calm music, including classical and folk, where the strong forward sound playful and somewhat narrowed, little spatial reproduction of the voice that hardly makes it a laid-back set long-term hearing recommended (oversat med google fra tysk til engelsk)