Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 16:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forslag til pc stereo evt. sub... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
esf-opti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Hej H4A

Jeg begyndte på mit studie her til efteråret, og er begyndt at bruge mit skrivebord igen.

Problemet er bare at mit skrivebord står placeret bag mit hifi, søger derfor efter et mindre setup til computeren som skal levere lyd til de hårde timer :)

Sættet som jeg foretrækker aktive, måske med sub. Da de ikke kun skal spille musik, men også bruges i forbindelse med gaming på computeren. Det er også denne som er kilden.


Har kigget på lidt indtil videre:

Audioengine A2 / A5

Div. studie sæt fra 4Sound

Div. Hifiklubben sæt 

Edifier sæt

Meget blandet, men har ingen erfaring med små højttalere. Prisen for sættet havde jeg set mig skulle lande et sted mellem 1000-3000 kr da jeg er på SU  Kom med jeres input og foreslag :)

Til top Vis esf-opti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esf-opti
 
esf-opti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Fik kigget lidt mere rundt på internettet efter mulige løsninger, og kom på en ny ide !

Har fundet denne forstærker:
EDIT:
ARGON DA2 DIGITAL USB-Forstærker

Som kunne indgå i et setup med 2 passive højttalere, og derved et lidt større market i højttalere :)

Har læst lidt om Eltax Liberty, til under 699 kr pr. stk hvilket ville passe ind i mit budget.

Nogle som har fundet nogle andre små perlen i den størrelse ?     
Til top Vis esf-opti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esf-opti
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2034
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hva med dette 5.1 Edifier sæt til 1523 kr. Jeg har selv et sæt af de ældre, og det spiller. Der sidder forstærker i subwooferen, der driver alle højttalere. Der er desuden 2.1 systemer også. Kabinetterne er i MDF og man får meget for pengene. Jeg er godt tilfreds med mit 5.1 sæt.

Dette sæt synes jeg der ser interessant ud.

Edifier
 
DA5000 PRO Black 5.1 Home Theater

Man skal høre det for at tro på det! Klassisk designet 5.1 Home Theater højttalersystem fra EDIFIER - et komplet højttalersystem - til home theater, musik, gaming, PC eller spillekonsol. DA5000 Pro leverer 108 Watt RMS og leveres med smart trådløs fjernbetjening | 1 x 8"" Long throw subwoofer med en effekt på 60 Watt RMS | 4 satellitenheder med 3"" mellemtone og 19mm diskantenhed | Centerhøjttaler med 2 x 3"" mellemtone og 1 x 19mm diskant enhed | Enheder er magnetisk afskærmed

http://www.proshop.dk/Hoejttaler/Edifier-DA5000-PRO-Black-5. 1-Home-Theater-2281438.html&utm_source=pricerunnerdk

Link til alle edifier produkter hos Proshop.dk

http://www.proshop.dk/Products/ProductSearch.aspx?search=edi fier



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Hva med dette 5.1 Edifier sæt til 1523 kr. Jeg har selv et sæt af de ældre, og det spiller. Der sidder forstærker i subwooferen, der driver alle højttalere. Der er desuden 2.1 systemer også. Kabinetterne er i MDF og man får meget for pengene. Jeg er godt tilfreds med mit 5.1 sæt.

Dette sæt synes jeg der ser interessant ud.

Edifier
 
DA5000 PRO Black 5.1 Home Theater

Man skal høre det for at tro på det! Klassisk designet 5.1 Home Theater højttalersystem fra EDIFIER - et komplet højttalersystem - til home theater, musik, gaming, PC eller spillekonsol. DA5000 Pro leverer 108 Watt RMS og leveres med smart trådløs fjernbetjening | 1 x 8"" Long throw subwoofer med en effekt på 60 Watt RMS | 4 satellitenheder med 3"" mellemtone og 19mm diskantenhed | Centerhøjttaler med 2 x 3"" mellemtone og 1 x 19mm diskant enhed | Enheder er magnetisk afskærmed

http://www.proshop.dk/Hoejttaler/Edifier-DA5000-PRO-Black-5. 1-Home-Theater-2281438.html&utm_source=pricerunnerdk

Link til alle edifier produkter hos Proshop.dk

http://www.proshop.dk/Products/ProductSearch.aspx?search=edi fier

Trådopretter spørger ikke efter 5.1 system

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2034
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Det gør han da heller ikke

Der er linket til alle proshops modeller af Edifier i bunden

Der er surround i de fleste spil, så måske han tager det med i sine overvegelser. Det giver en fed oplevelse. Der er intet problem i at vælge et 2.1 sæt.

Med det sagt, regner jeg med trådstarter selv kan finde et 2.1 sæt og du kan jo evt. selv komme med et bud på højttalere.

 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
esf-opti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Da jeg har et anlæg som kan levere lyd i stor klasse, så er det bare et mindre skrivebords setup :)

Er dog gået lidt væk fra Pc-sæt ideen og har fundet denne ARGON DA2 forstærker. Det åbner muligheden for et stort udvalg af
passive højttalere

Fandt den gamle tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=69221&KW=20 00

Og blev lidt fanget af Tannoy Mercury F1, som jeg har tænkt at få lyttet på hos lydbutikken. Så det er nok ovre i den genre jeg
ender :) Så er der også mulighed for at lege med lidt kabler
Til top Vis esf-opti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esf-opti
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2034
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Godt du fandt ud af det

Læste hvis ikke tråden ordentlig igennem, klokken er jo os kun 11:30 hehe



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Ellers vil jeg som altid anbefale Prodipe Pro 8, evt. med aktiv sub til, selvom førstnævnte højtalere kan levere et rigtig fornuftigt lydtryk til brug for gaming osv. 

__________________
It's the Crown that makes you king!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle
 
esf-opti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Syns ikke rigtig jeg kan finde nogle shops, hvor de sælger Pro 8 modellen. Men har fundet dette sæt med Pro 5 og sub :
http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/prodipe/pro5-pro 10s-bundle.html

Men hvad så med tilslutning ?
Til gaming skal det tilsluttes en stationær
Til afspilning af lyd skal det tilsluttes en mac

Til top Vis esf-opti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esf-opti
 
damkel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige siddet med samme problem, da jeg efterhånden arbejder meget hjemmefra og savnede ordentligt lyd ved
skrivebordet.

Jeg har lige købt en NuForce Icon-2, som netop bruges til et skrivebords hifi-anlæg.
Den har indbygget USB-dac samt subwoofer udgang til en aktiv sub.
Spiller rigtigt fint og er endda pæn

Hvis du er til lidt DIY, så jeg bygget et sæt af disse - og kan godt anbefale dem.
pc-højttalere

Nu skal jeg blot have en passende sub, som jeg nok også laver som DIY - jeg spiller nemlig også og sub'en gør lige
forskellen, i et FPS spil
(Ellers laver Nuforce også en fin lille sub til rimelige penge - og det er der sikkert mange andre der også gør)
Men, man kan sagtens starte ud uden sub på disse højttalere.
Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel
 
esf-opti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

De er lige i overkanten af mit budget :p Regnede som sagt med maks omkring de 3000 kr, men lidt over går også :)

Så allerede NuForce har brugt det meste af budgettet, ikke meget tilbage til højttalere og andet leg :(
Til top Vis esf-opti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esf-opti
 
damkel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hovsa - så ikke lige budgettet...
Beklager
Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel
 
esf-opti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Men hvis jeg havde lidt flere penge, så havde jeg bestemt kigget den vej !

Har allerede 2 stk FX-S i mit store setup
Til top Vis esf-opti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esf-opti
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/m-audio/bx8-d2-s aet.html

Den gamle model er på tilbud hos 4sound, har selv den lille (gamle) model med 5" bas, den gamle model skal lige dæmpes lidt i diskanten(software) eller man skal lade være med at vinkle den ind mod lyttepositionen, ved ikke hvordan den nye spiller. Den jeg har (M-Audio BX5a Deluxe) kan spille sindsygt høj med gain,volume bag på højtaleren på 75%, 3/4 spiller den vildt højt med wmp på max og volumen på 50% tør ikke skrue max op for volumen når den står på 75%,3/4 bag på højtaleren.

Husk et godt lydkort

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
esf-opti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Tror jeg må ind forbi 4Sound og se på deres store udvalg !

Men da jeg bruge skrivebordet til skole arbejde, så er der grænser for hvor store de kan være :p

Men de kommer til at stå så tæt på bag væggen som muligt, så nok ikke nogen god i ide med de M-Audio desværre ...
Til top Vis esf-opti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esf-opti
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

esf-opti skrev:
Tror jeg må ind forbi 4Sound og se på deres store udvalg !

Men da jeg bruge skrivebordet til skole arbejde, så er der grænser for hvor store de kan være :p

Men de kommer til at stå så tæt på bag væggen som muligt, så nok ikke nogen god i ide med de M-Audio desværre ...

 

Så skal du da bare have sådan et sæt http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/krk/rp-6-g2-saet -black.html

Der findes en mindre model som selvfølgelig er lidt billigere, men husk at købe et godt lydkort og kabel som du nemt kan få hvis du køber den mindre model med et budget på 3000kr.

Husk at det er ikke alle modeller de har hos alle  4sound's butikker

Med denne model er der også råd til lydkort http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/krk/rp-5-g2-blac k-saet.html

Det var faktisk den jeg allerhelst ville have men var lidt for dyr, genelec som jeg også gerne ville have er endnu dyrer end krk

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
esf-opti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Hvad tænker du på af lydkort ?

Jeg har jo kigget lidt efter systemer med indbygget dac, så jeg bare kunne smide noget usb og toslink imellem mine enheder.
Til top Vis esf-opti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esf-opti
 
esf-opti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Tog forbi Aage eller 4Sound som de nu hedder...

Nu står der et sæt KRK RP 5 G2 på mit skrivebord ! Hold da ferie nogle små kasser, virkelig en helt anden lyd end jeg er vant
til

Her kommer jeg sgu til at sidde meget, for hold da ferie for spiller de fedt ! Og ja men leder sgu lidt efter sub'en
Til top Vis esf-opti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esf-opti
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes