| Forfatter |
|
tri9ty Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har netop solgt mine ScanDyna højttalere og efter en lang periode med disse har jeg nu fået dejligt med plads til et sæt
fine gulvhøjttalere igen.
Jeg har før haft Dali 18, B&W 640 og senest Dali Evidence 870. Af disse var jeg mest til mine Evidence og B&W'er rent
lydmæssigt.
Jeg har en stor stue på ca. 38 kvm. og lytter mest til Hip Hop, Rap, RnB samt pop musik. De skal kunne drives af en Sonos
forstærker.
Har selv luret lidt på Dali Concept 8, B&W 604 S2, Dali 850 ... Måske har jeg overset noget?
Jeg føler mig ret "ny" i denne verden igen desværre og al input er meget værdsat!
På forhånd mange tak!
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er lidt i tvivl om hvilken forstærker der er tale om?
er det den her:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/sonos/sonos_co nnectamp_-_sonzp120si.htm
hvis det er den, så vil jeg nok sige det som den første: den forstærker vil ikke kunne drive nogen af de ovenstående ht'er så
det vil lyde spor godt!
jeg har hørt den trække et par dali concept 6 som den kun lige nøjagtigt kunne, men så snart volumen skulle op, så kunne
den ikke følge med.
jeg har selv et par dali 850'er og jeg trækker dem med en cambridge 740a og en NAD c270 effektforstærker. uden
effektforstærkeren kommer 850'erne (desværre) til at give en meget skarp diskant :)
så find en billig forstærker først, det er mit råd!
MvH Jonas
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken prisramme havde du tænkt dig, hvis du vil have det optimale ud af det når de skal drives af din sonos så vil jeg anbefale dig nogle standerhøjtalere men det vil stadigvæk være bedre hvis de fik noget mere power det kan man aldrig få for meget af
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
tri9ty skrev:
Hej,
Jeg har netop solgt mine ScanDyna højttalere og efter en lang periode med disse har jeg nu fået dejligt med plads til et sæt fine gulvhøjttalere igen.
Jeg har før haft Dali 18, B&W 640 og senest Dali Evidence 870. Af disse var jeg mest til mine Evidence og B&W'er rent lydmæssigt.
Jeg har en stor stue på ca. 38 kvm. og lytter mest til Hip Hop, Rap, RnB samt pop musik. De skal kunne drives af en Sonos forstærker.
Har selv luret lidt på Dali Concept 8, B&W 604 S2, Dali 850 ... Måske har jeg overset noget?
Jeg føler mig ret "ny" i denne verden igen desværre og al input er meget værdsat!
På forhånd mange tak! |
|
|
Nu må du lige styre dig, dali concept lyder på ingen måder lige så godt som nogen af de andre højtaler og kan godt være mange har en dali 850 men den lyder kun i sjældne tilfælde (perfekt sammensat anlæg) godt. Så dali concept 8 skal du på ingen måder have.Desuden kan jeg se at hifiklubben ikke har den mere måske fordi de den nye serie Zensor koster ca det samme men lyder bedre
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må give Gasolin ret... Du vil blive skuffet over Concept 8 da du allerede har haft højtalere der har en meget bedre lyd...
__________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
tri9ty Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god ven kører med samme forstærker og købte B&W CM8 på vores sidste besøg i Hifiklubben Klubben. Ekspedienten sagde at han ville få meget
mere ud af disse ht med en dyrere og større forstærker, men sagde samtidigt at man ikke skulle tage fejl af Sonos kvalitet og at den sagtens villle
kunne drive dem tilfredsstillende.
Jeg har lyttet på hans setup en del nu og er lige så positiv som han selv er. Det lyder fantastisk!
Vi er ikke super dygtige, men har da begge en solid fortid med en masse hifi...
Så hvis vi nu bare tager baggrund i dette og at hans CM8 drives ok hvad skal jeg så købe med et budget på ca 5000:-
Har som sagt selv kigget på nye Concept 8 som er på mega tilbud pt eller brugte DM604 S2 ellerbrugte Dali 850'er......?
Tak igen :)
|
| Til top |
|
| |
tri9ty Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak.... Ingen Concept 8 til mig så :)
Hvad så? Det er trods alt over 14 år siden jeg havde gulvhøjttalere sidst.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes også andre mærker end Dali og B&W.
Dynaudio, DLS, XTZ, Mission, Monitor Audio, System Audio, Avance osv osv.
Selv har jeg gode erfaringer med XTZ som giver god lyd til prisen.
XTZ 99.36 kunne være et godt bud. (Og en langt bedre højttaler en Concept 8 til samme pris)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gentager andre og nævner igen xtz, meget for pengene. Men prøv de nye Zensor fra dali dem med 2x7" bas
|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej trådstarter!
Når du nu nævner Dali Concept 8, B&W 604 S2, Dali 850 så er det vel brugtmarkedt du kigger på?
Hvis du er opppe i 4000kr klassen er dette et godt bud på en højttaler, til din musik stil
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=203034
|
| Til top |
|
| |
tri9ty Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er XTZ 99.36 sammenlignet med B&W DM604 S2? Har nemlig kigget lidt på sådan et brugt sæt til ca 4k
|
| Til top |
|
| |
tri9ty Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak nash!
Ja det har været brugtmarkedet primært - mere for pengene helt enkelt og så slipper jeg at spille dem til også :)
Concept 8 er på tilbud (nye) til 5k / sæt hos Hifiklubben i Sverige pt. 3k rabat... Derfor jeg kiggede på dem også. Og så fordi at de lignede noget der
matchede mine kriterier umiddelbart.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ 99.36
Anmeldelserne er til højre.
God læselyst
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Pro Blue Diamond
Med indbygget aktiv subwoofer. Nypris 10.000. Også et godt bud hvis du er villig til et smut til KBH
|
| Til top |
|
| |
tri9ty Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ 99.36 virker jo super både i lyd og finish - som om man virkeligt får meget for pengene. Dog er de noget over mit
umiddelbare budget... Hmmmm?
Canton Chrono 506 ser fine ud udstykningsmæssigt, men kan ikke finde meget info om dem.
Audio Pro Blue Diamond havde nok været en god løsning med tanke på min forstærker, men er ikke rigtigt fan af hverken
designet på dem samt om tanken om at det er lidt som standerhøjttalere med sub'er til som jo er netop det jeg kommer fra
og vil væk fra. Har dog selvsagt ikke hørt dem spille, meeeen :)
Hvordan er B&W 604 S2 sammenlignet med ovenstående 3 modeller så? Til en pris på knapt 4k...? Alternativt B&W DM683 til
en pris på ca. 6500? ... Kender jo lidt til B&W, men ved ikke hvordan disse to modeller står sig imod XTZ, Canton og Audio
Pro??... Er derimod gået væk fra både Dali Concept 8 og 850. Tak for det
Kører gerne langt efter de rigtige så det det mindste problem!
|
| Til top |
|
| |
tri9ty Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og lige et sidste spørgsmål.... Hvordan er Dali 8008 ?
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan finde et sæt Avance Dana 980, ville det også være en højtaler der er værd at give et lyt...
Jeg har også set et sæt Infinity Delta 60 til salg på dba, det er også en dejlig højtaler.
Der bliver snakket rigtig godt om XTZ. Jeg har deres Forstærker, XTZ D100 A3, den spiller også rigtig godt, jeg er specielt glad
for at der er en god DAC i.. Man får en fornemmelse af at man får meget for pengene..
__________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
8008 er en okay højtaler men hvis det skal være fra den blå serie så er 6006 klart en bedre højtaler efter min mening men jeg syntes dog at det er et stort skridt nedad når du har haft nogle evidence 870 det er en rigtig lækker højtaler har selv haft nogle før den jeg har nu, ellers kunne grand diva også være et alternativ og hvis det skal være noget andet end dali så vil jeg anbefale monitor audio evt bronze serie
|
| Til top |
|
| |
tri9ty Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2011 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er at Evidence 870 ligger uden for mit budget og er desuden umulig at finde brugt i andet end kirsebær eller lys træ
som er helt udelukket for min del.
Jeg er nok desuden ude efter lidt mere punch end 870'erne og det har jeg opfatning af at jeg får i 8008 modellen? Desuden har
jeg læst mig til at de skal være lettere at drive end B&W 604 f.eks.?
Sagen er den at jeg kan købe et sæt sorte 8008'ere for 2.500:- og det virker virkeligt som et røverkøb, men vil selvsagt heller
ikke købe bare for at købe.
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay du kan jo være heldig at finde nogle brugte evidence i sort på ksb der har været nogle til den pris ellers er alternativet måske at male dem sorte, men hvis du gerne vil have mere punch så ville jeg hvis jeg var dig tage nogle 909 de fås til 1500-2000kr brugt og er næsten altid sorte
|
| Til top |
|
| |