| Forfatter |
|
hypnocenter Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med Jer.
Jeg har købt et par brugte BW DM600S3 reolhøjttalere. De sidder på en HK 100W forstærker af nyere dato. Min CD er også
HK model 970. Signalkabler mellem CD og amp er et Tara Labs til omkring en tudse, ca 5 år gl. Mine ht kabler er nyindkøbte
Van Den Hul CS122 2x2m.
De små BW,ere spiller fint og åbent og godt med hul igennem, taget i betragtning at det ikke er dyrt grej sæføli.
MEN! Jeg har de "grimmeste" sss lyde, især ved kvindestemmer feks den nye Beth Hart - og jeg synes diskanten er lidt mere
"metallisk" betonet end godt er. Jeg kommer fra et sæt Castle Richmond 3i højttalere, som desværre led en kedelig skæbne,
da knægten holdt fest
Jeg har prøvet at bruge mine gamle kobber ht kabler, men ssss lydene er der stadig. Er det mon kombinationen af BW og
Harman?? Jeg har læst test af de små BW,ere og de klarer sig fint - ingen nævner ssssss lyde intet om den "metaliske"
diskant - er det bare fordi jeg er vant til mine gamle Castle med tekstil diskant?
Nogle forslag? Jeg er på nippet til at finde nogle andre små højttalere - feks den lille System Audio Saxo 1.
Prikken over i,et var foreleden, da en min gode ven, som ikke har et klap forstand på HI-FI sagde, lyden det ikke lidt
metallisk!!
mvh martin
Mange tak!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kik lidt på dit signal kabel mellem din cd og forstærker, det kan være du kan hændte noget hjem der ved at prøve andre modeller der også
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
vend dit powerkabel 180grader til din forstærker og lyt ,det kan være det hjælper.Dette kneb kan du også bruge på din cd afspiller , det er gratis at tweake sit anlæg.
madmax
|
| Til top |
|
| |
hypnocenter Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sæføli også en mulighed, tak. Forslag til musikalske signalkabler uden s lyde? :-)
mvh martin
|
| Til top |
|
| |
hypnocenter Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til Madmax - et navn som ikke synes tilfældigt!  Jeg prøver om "Kejserens nye klæder" kan hjælpe
mvh martin
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes ikke at det er "Kejserens nye klæder" det virker her , det gælder om at få den rette netpolaritet , der er 0 og 1 i stikkontakten og hvis den vender forkert kan det give et fladt stereo billede og en skarplyd.
madmax
|
| Til top |
|
| |
hypnocenter Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg er allerede igang med at teste, uanset om du tager pis på mig eller ej :-) og jeg sætter pris på din hjælp.
mvh martin
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan typisk mærke det på din forstærker , hvis du køre din finger hen over fronten hvis du mærker en summen skal du vende stikket summen skal være et minimum, det virke kun hvis din forstærker har en metal eller aluminium som front.
madmax
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre højttalerkabler kan måske rette lidt op på sagen, de øvrige forslag i tråden tror jeg ikke er til den store hjælp, men
forsøg endelig
Jeg har haft held til at dæmpe min diskant lidt med fx et sæt Xindak SC-01 kabler. De er endda til at betale med en retail pris
omkring 650 kr sættet.
Hvis ikke du kan tweake dig ud af det med nye kabler, så er det sandsynligvis et skidt match mellem forstærker og højttaler,
eller CD-afspilleren sekundært for den sag skyld. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
hypnocenter Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at vende 220V stik - og sssss lyderne bliver bare ved i en uendelighed. Jeg vil prøve at investere i et bedre
signal kabel - det kan man jo altid bruge i et andet setup. Og ellers, enten ny forst eller nye højtt. Synes ellers de små BW,ere
spiller dejligt dynamisk, ja typisk BW lyd som jeg husker den fra "gamle dage".
Tak til Floe for dit besyv med
mvh martin
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et tips fra Steen Duelund var at hænge et enkelt blad fra 2 eller 3 lags wc papir foran diskant-enheden (må ikke rører selve enheden), er et blad ikke nok så brug 2 eller måske tre.
|
| Til top |
|
| |
hypnocenter Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med køkkenrulle, dobbelt lag papir, med ekstra suge effekt? Eller endnu bedre, et af konens Always utra thin!!
Og så dur lokumspapir kun til l**te højttalere!
 AV!
mvh martin
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
|
Du kan typisk mærke det på din forstærker , hvis du køre din finger hen over fronten hvis du mærker en summen skal du vende stikket summen skal være et minimum, det virke kun hvis din forstærker har en metal eller aluminium som front.
madmax |
|
|
Man kan kun mærker det, hvis alle signal kabler ikke monteret. Ellers leder de til stel. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betoningen af s-lyde i metaldiskanter skyldes en resonans i membran/svingspole. B&W har på et tidspunkt udviklet en speciel magnetisk olie som dæmper denne resonans. Uanset hvad du ellers skifter i dit anlæg så fjerner det ikke denne resonans.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er problemet i lige høj grad til stede når du spiller lavt som højt?
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du selv kan lodde, er dette et fund til prisen, det eneste sølvkabel jeg nogensinde har hørt, som i de fleste set-up´s har varm, analog lyd med totalt sort (læs stille) baggrund
http://hificable.dk/produkter/8-signalkabel/18-vdh-d-502-hyb rid-signalkabel/
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger


Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke forklaringen er ganske simpel: Du kan ikke lide lyden af metaldiskanter? Det er du ikke ene om.
Du kan evt. prøve at vinkle højttalerne ud eller dæmpe rummet mere. Men ssss vil nok genere dig indtil du skifter højttalerne.
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja skift højtalerne.
Grunden til at jeg aldrig vælger B&W er deres metal diskanter. Skal man have alle detaljer med så hedder det bånd diskanter.
Kan man leve med mindre så hedder det soft dome. Men det er så også til at holde ud at høre på ligesom bånd, bare uden den
helt fine lyd.... Men bånd koster også. man kan ikke få alt. For få menneske penge ;-)
Held og lykke med et skiftet.... ;-)
Go dag
Klaus
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 27 Oktober 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lad være med at bruge så meget af budgettet på kabler. Dine kabler er alt for dyre i forhold til dine ht.
|
| Til top |
|
| |
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
| Sendt: 27 Oktober 2011 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der for kabel-manien her på siden for tiden?
Kan man ikke lide lyden af sit anlæg, er det højst sandsynligt rummet eller højttaleren der er problemet. Derefter effekt/pre.
Kablerne vil aldrig kunne lave så meget om i lyden, at det kan redde en lyd man ikke bryder som om, til noget man bryder sig
om.
Jeg havde lidt spidse s-lyde hos mig, hvilket ny effektforstærker løste. Men tror nu også synderen hos dig, er højttaleren.
|
| Til top |
|
| |