| Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 02 November 2011 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er problemet med at købe fra Thomann? Ellers er jeg sikker på at Aage eller et andet musikhus kan skaffe den til dig,
men spørgsmålet er så hvad prisen ender på?
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Hvad er problemet med at købe fra Thomann? Ellers er jeg sikker på at Aage eller et andet musikhus kan skaffe den til dig, men spørgsmålet er så hvad prisen ender på?
/U. |
|
|
Vil gerne lytte til subben før køb
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 1200kr og en kampvægt på 33kg kan vist ikke gøres bedre. Den lyder absolut spændende. Skriv endelig dine oplevelser
med den såfremt du køber en :)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Til 1200kr og en kampvægt på 33kg kan vist ikke gøres bedre. Den lyder absolut spændende. Skriv endelig dine oplevelser med den såfremt du køber en :) |
|
|
ville lige spørge først (vil jo gerne lytte på dem før køb), overvejer dem da jeg elsker dyb og tydelig bas.
Der er bare noget vidunderligt over en dyb,stram og præcis bas der bare kan spille så højt at de kan spille væsentligt højere end front højtalerne, satelitterne(110db vs 117db for subben)
|
| Til top |
|
| |
tjalfe Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ W8.16 går ned til 29hz -3db, men kan til gengæld ikke levere samme lydtryk som ovenstående behringer :)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor ser du at den er -10 db ved 23 hz ? den har et frekvensområde på 28-100 hz inde for -10db i følge behringer !
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er imponerende Poul kan drive forretning, læse samtlig tråde på Hifi4all og Nerds, lytte til samtlige lavprisaudioprodukter på markedet og have tid til kone og hund.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og kvinder siger vi mænd ikke kan multitaske ;-)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit indledende kendskab til Behringer gjorde også, at jeg over en kam skældte deres produkter ud. Men efterhånden som jeg har prøvet flere af deres produkter, må jeg bare erkende at der er skidt (virkelig, virkelig skidt) og også helt hæderlige produkter fra mærket.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den gode Poul ½pris har jo fuldkommen ret!
Tidens tredn .. køb det billigste og kræv at få alt med .. service, demo og viden. Sådan er det bare ikke skruet sammen i denne internet-tid. Køb i stedet en STOR sub fra et anderkendt mærke til 10.000 eller måske 20.000 .. .så følger der service med.
Folk forventer også store gode engelske bøffer i Netto og Fakta ... men det er LAVPRIS! Hvad skal man gøre, før det trænger ind ... DU FÅR HVAD DU BETALER FOR! __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op, tænk at man kan tillade sig det som butiksejer - jeg føler mig da velkommen til at kigge forbi hans butik engang.
Jeg har ekspederet i butik i mere end 5 år (er 19) - men det har jeg nok kun fået lov til grundet en ordentlig tone overfor kunder.
Jeg har taget en del besværlige kunder, som forlangte op og ned og frem og tilbage - og så har sagt, "det kan jeg få billigere på nettet." Det er nu engang vilkårne i år 2011 - så må ekspedienten jo bare stramme balderne og yde en service, som får kunden til at handle i den fysiske butik.
Jeg hopper med på vognen der synes at det er spændende, men der er nok ikke andet for end bare at prøve! Du kan sikkert sælge den videre med et relativt lille tab.
Er det en almindelig subamp der sidder i den? Eller er det meningen (påkrævet) at man skal bruge den som forstærker også?
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Den gode Poul ½pris har jo fuldkommen ret!
Tidens tredn .. køb det billigste og kræv at få alt med .. service, demo og viden. Sådan er det bare ikke skruet sammen i denne internet-tid. Køb i stedet en STOR sub fra et anderkendt mærke til 10.000 eller måske 20.000 .. .så følger der service med.
Folk forventer også store gode engelske bøffer i Netto og Fakta ... men det er LAVPRIS! Hvad skal man gøre, før det trænger ind ... DU FÅR HVAD DU BETALER FOR!
|
|
|
Om et produkt er godt har ikke noget med prisen at gøre, ment på den måde at koster produktet næsten ingen ting gør det jo ikke altid at produktet er dårligt og koster det samme produkt nogen steder det dobbelte(meget) gør det jo ikke at det er ensbetydende med at det er en godt produkt.
Vi vil jo alle gerne have en mercedes,audi eller f.eks en bmw, men vælger man en toyota aygo elle en vw polo gør det dem ikke dårlige bare fordi de er billigere end en mercedes,audi,bmw
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Hvor ser du at den er -10 db ved 23 hz ? den har et frekvensområde på 28-100 hz inde for -10db i følge behringer !
|
|
|
nåh jaja, så 28 da.. gør det ikke bedre. står i manualen
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Den gode Poul ½pris har jo fuldkommen ret!
Tidens tredn .. køb det billigste og kræv at få alt med .. service, demo og viden. Sådan er det bare ikke skruet sammen i
denne internet-tid. Køb i stedet en STOR sub fra et anderkendt mærke til 10.000 eller måske 20.000 .. .så følger der service
med.
Folk forventer også store gode engelske bøffer i Netto og Fakta ... men det er LAVPRIS! Hvad skal man gøre, før det
trænger ind ... DU FÅR HVAD DU BETALER FOR! |
|
|
Du er da godt nok naiv. Hørt om globalisering?
Hørt om fx Shengya og Vincent med nøjagtig samme indmad, men at Shengya koster 1/3. Og ja, det er Shengya der
udvikler forstærkerne og Vincent der køber designet for blot at sælge det i vesten til langt højere pris.
Så får man hvad man betaler for.. tjah.. at sige der ikke er forskel på kvaliteten af forskellige produkter når bare de koster
det samme er da helt i skoven
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Den gode Poul ½pris har jo fuldkommen ret!
Tidens tredn .. køb det billigste og kræv at få alt med .. service, demo og viden. Sådan er det bare ikke skruet sammen i denne internet-tid. Køb i stedet en STOR sub fra et anderkendt mærke til 10.000 eller måske 20.000 .. .så følger der service med.
Folk forventer også store gode engelske bøffer i Netto og Fakta ... men det er LAVPRIS! Hvad skal man gøre, før det trænger ind ... DU FÅR HVAD DU BETALER FOR!
|
|
|
Fald nu lidt ned. Gasolin spørger jo bare til om man kan få subwooferen i DK. Hvis den så koster 1500 istedet for 1200, mon så ikke han tager subben med under armen, hvis den lever op til forventningerne?
Jeg har selv solgt både dyrt og billigt grej. Man tjener ikke så meget i procent på det billige. Tilgengæld ryger der rigtigt meget af det ud af døren. Kunder til det dyre grej, bruger gerne timevis af ens tid over flere dage, hvor kunder til det billige grej er tilfredse hvis bare det ikke lyder forfærdligt, og her bruger man typisk 5-10 minutter på kunden.
Jeg har selv et par Behringer M1C til 350 kr. for et sæt. Det er en JBL Control 1 look a like, og lyder til prisen rigtigt fint, og klart bedre end de Gale jeg også solgte i sin tid, som var på samme størrelser og kostede det dobbelte. Eller nogle små designer Dali i alukabinetter som lød aldeles forfærdeligt til meget mere end den lille Behringer monitor (Poul kalder det vist for en pruthøjttaler).
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Behringeren stod iøvrigt udstillet i en dansk butik og billigere end Thomann
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.wikizic.org/Behringer-B2092A/reviews-1.htm
Et citat fra ovenstående anmeldelse:
"........ sounding more like a deep fart....."
Det kunne Poul ikke have formuleret bedre. __________________ Ofte er godt nok mere end rigeligt!
|
| Til top |
|
| |