Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 08:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Behringer B2092A i dk? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 02 November 2011 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Kan man ikke købe denne subwoofer i dk ?

http://www.thomann.de/dk/behringerb2092a_subwoofer.htm

http://www.behringer.com/EN/Products/B2092A.aspx

Subben er jo mega billigt og skulle være rigtig god

Sub, der kan kombineres med mange monitors. En rigtig billig løsning, der giver mulighed for at få en bedre idé om, hvad der egentlig foregår dybt nede. Sub'en opererer under 80 hz og har den fine feature, at man kan tilkoble en pedal, der kan slå sub'en til og fra, da de fleste primært vil bruge den ganske kort i mixningsforløbet. Fordelen ved en sub er, at man hurtigt kan afsløre, hvordan ens mix vil lyde på et discotek, hvor de sædvanen tro ikke kan få dyb bund nok. B2092A er et fint komplement til de mere bas-fattige monitors.

http://www.www.bandbase.dk/News/422/Den-store-monitortest/

 

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3141
Sendt: 03 November 2011 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Hvad er problemet med at købe fra Thomann? Ellers er jeg sikker på at Aage eller et andet musikhus kan skaffe den til dig,
men spørgsmålet er så hvad prisen ender på?


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 03 November 2011 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Hvad er problemet med at købe fra Thomann? Ellers er jeg sikker på at Aage eller et andet musikhus kan skaffe den til dig,
men spørgsmålet er så hvad prisen ender på?


/U.

 

Vil gerne lytte til subben før køb

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 03 November 2011 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Til 1200kr og en kampvægt på 33kg kan vist ikke gøres bedre. Den lyder absolut spændende. Skriv endelig dine oplevelser
med den såfremt du køber en :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 03 November 2011 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Til 1200kr og en kampvægt på 33kg kan vist ikke gøres bedre. Den lyder absolut spændende. Skriv endelig dine oplevelser
med den såfremt du køber en :)

ville lige spørge først (vil jo gerne lytte på dem før køb), overvejer dem da jeg elsker dyb og tydelig bas.

Der er bare noget vidunderligt over en dyb,stram og præcis bas der bare kan spille så højt at de kan spille væsentligt højere end front højtalerne, satelitterne(110db vs 117db for subben)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
tjalfe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 03 November 2011 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Gasolin har fået dagens våde klud: http://www.poulsaudiobutik.dk/2011/11/kim-gulvmand_03.html
Til top Vis tjalfe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjalfe
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 03 November 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

7/10 reviewet nederst til højre virker tilpas kritisk

lige en sidenote. Den er ikke bygget til at spille dybt. de 23Hz er ved -10DB.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 03 November 2011 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

XTZ W8.16 går ned til 29hz -3db, men kan til gengæld ikke levere samme lydtryk som ovenstående behringer :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 03 November 2011 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
7/10 reviewet nederst til højre virker tilpas kritisk

lige en sidenote. Den er ikke bygget til at spille dybt. de 23Hz er ved -10DB.

Hvor ser du at den er -10 db ved 23 hz ? den har et frekvensområde på 28-100 hz inde for -10db i følge behringer !

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 03 November 2011 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

tjalfe skrev:
Gasolin har fået dagens våde klud: http://www.poulsaudiobutik.dk/2011/11/kim-gulvmand_03.html

Der er imponerende Poul kan drive forretning, læse samtlig tråde på Hifi4all og Nerds, lytte til samtlige lavprisaudioprodukter på markedet og have tid til kone og hund.

 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 03 November 2011 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

[QUOTE=tjalfe]Gasolin har fået dagens våde klud: http://www.poulsaudiobutik.dk/2011/11/kim-gulvmand_03.html[/ QUOTE]

Der er imponerende Poul kan drive forretning, læse samtlig tråde på Hifi4all og Nerds, lytte til samtlige lavprisaudioprodukter på markedet og have tid til kone og hund.

 

Og kvinder siger vi mænd ikke kan multitaske ;-)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 03 November 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Mit indledende kendskab til Behringer gjorde også, at jeg over en kam skældte deres produkter ud. Men efterhånden som jeg har prøvet flere af deres produkter, må jeg bare erkende at der er skidt (virkelig, virkelig skidt) og også helt hæderlige produkter fra mærket.  
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 03 November 2011 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Den gode Poul ½pris har jo fuldkommen ret!

Tidens tredn .. køb det billigste og kræv at få alt med .. service, demo og viden. Sådan er det bare ikke skruet sammen i denne internet-tid. Køb i stedet en STOR sub fra et anderkendt mærke til 10.000 eller måske 20.000 .. .så følger der service med.

Folk forventer også store gode engelske bøffer i Netto og Fakta ... men det er LAVPRIS! Hvad skal man gøre, før det trænger ind ... DU FÅR HVAD DU BETALER FOR!



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 03 November 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

tjalfe skrev:
Gasolin har fået dagens våde klud: http://www.poulsaudiobutik.dk/2011/11/kim-gulvmand_03.html


Hold da op, tænk at man kan tillade sig det som butiksejer - jeg føler mig da velkommen til at kigge forbi hans butik engang.
Jeg har ekspederet i butik i mere end 5 år (er 19) - men det har jeg nok kun fået lov til grundet en ordentlig tone overfor kunder.
Jeg har taget en del besværlige kunder, som forlangte op og ned og frem og tilbage - og så har sagt, "det kan jeg få billigere på nettet." Det er nu engang vilkårne i år 2011 - så må ekspedienten jo bare stramme balderne og yde en service, som får kunden til at handle i den fysiske butik.

Jeg hopper med på vognen der synes at det er spændende, men der er nok ikke andet for end bare at prøve! Du kan sikkert sælge den videre med et relativt lille tab.
Er det en almindelig subamp der sidder i den? Eller er det meningen (påkrævet) at man skal bruge den som forstærker også?
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 03 November 2011 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Den gode Poul ½pris har jo fuldkommen ret!

Tidens tredn .. køb det billigste og kræv at få alt med .. service, demo og viden. Sådan er det bare ikke skruet sammen i denne internet-tid. Køb i stedet en STOR sub fra et anderkendt mærke til 10.000 eller måske 20.000 .. .så følger der service med.

Folk forventer også store gode engelske bøffer i Netto og Fakta ... men det er LAVPRIS! Hvad skal man gøre, før det trænger ind ... DU FÅR HVAD DU BETALER FOR!

Om et produkt er godt har ikke noget med prisen at gøre, ment på den måde at koster produktet næsten ingen ting gør det jo ikke altid at produktet er dårligt og koster det samme produkt nogen steder det dobbelte(meget) gør det jo ikke at det er ensbetydende med at det er en godt produkt.

Vi vil jo alle gerne have en mercedes,audi eller f.eks en bmw, men vælger man en toyota aygo elle en vw polo gør det  dem ikke dårlige bare fordi de er billigere end en mercedes,audi,bmw

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 03 November 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

rskriver skrev:
7/10 reviewet nederst til højre virker
tilpas kritisk
lige en sidenote. Den er ikke bygget til at spille dybt. de 23Hz er ved -10DB.


Hvor ser du at den er -10 db ved 23 hz ? den har et frekvensområde på 28-100 hz inde for -10db i følge behringer !




nåh jaja, så 28 da.. gør det ikke bedre. står i manualen
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 03 November 2011 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Den gode Poul ½pris har jo fuldkommen ret!


Tidens tredn .. køb det billigste og kræv at få alt med .. service, demo og viden. Sådan er det bare ikke skruet sammen i
denne internet-tid. Køb i stedet en STOR sub fra et anderkendt mærke til 10.000 eller måske 20.000 .. .så følger der service
med.


Folk forventer også store gode engelske bøffer i Netto og Fakta ... men det er LAVPRIS! Hvad skal man gøre, før det
trænger ind ... DU FÅR HVAD DU BETALER FOR!



Du er da godt nok naiv. Hørt om globalisering?

Hørt om fx Shengya og Vincent med nøjagtig samme indmad, men at Shengya koster 1/3. Og ja, det er Shengya der
udvikler forstærkerne og Vincent der køber designet for blot at sælge det i vesten til langt højere pris.

Så får man hvad man betaler for.. tjah.. at sige der ikke er forskel på kvaliteten af forskellige produkter når bare de koster
det samme er da helt i skoven
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 03 November 2011 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Den gode Poul ½pris har jo fuldkommen ret!

Tidens tredn .. køb det billigste og kræv at få alt med .. service, demo og viden. Sådan er det bare ikke skruet sammen i denne internet-tid. Køb i stedet en STOR sub fra et anderkendt mærke til 10.000 eller måske 20.000 .. .så følger der service med.

Folk forventer også store gode engelske bøffer i Netto og Fakta ... men det er LAVPRIS! Hvad skal man gøre, før det trænger ind ... DU FÅR HVAD DU BETALER FOR!

Fald nu lidt ned. Gasolin spørger jo bare til om man kan få subwooferen i DK. Hvis den så koster 1500 istedet for 1200, mon så ikke han tager subben med under armen, hvis den lever op til forventningerne?

Jeg har selv solgt både dyrt og billigt grej. Man tjener ikke så meget i procent på det billige. Tilgengæld ryger der rigtigt meget af det ud af døren. Kunder til det dyre grej, bruger gerne timevis af ens tid over flere dage, hvor kunder til det billige grej er tilfredse hvis bare det ikke lyder forfærdligt, og her bruger man typisk 5-10 minutter på kunden.

Jeg har selv et par Behringer M1C til 350 kr. for et sæt. Det er en JBL Control 1 look a like, og lyder til prisen rigtigt fint, og klart bedre end de Gale jeg også solgte i sin tid, som var på samme størrelser og kostede det dobbelte. Eller nogle små designer Dali i alukabinetter som lød aldeles forfærdeligt til meget mere end den lille Behringer monitor (Poul kalder det vist for en pruthøjttaler).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 03 November 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Behringeren stod iøvrigt udstillet i en dansk butik og billigere end Thomann
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 03 November 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

http://www.wikizic.org/Behringer-B2092A/reviews-1.htm

Et citat fra ovenstående anmeldelse:

"........ sounding more like a deep fart....."



Det kunne Poul ikke have formuleret bedre.

__________________
Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes