Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ny subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
R Hsc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 06 November 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet følgende enhed og sub-amp på Parts-Express, og her helt vild med det finish enheden har. (Tjek eventuelt: http://www.diyaudio.com/forums/subwoofers/199009-completed-b uild-inspiration.html)

http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=295- 468

http://www.parts-express.com/pe/pshowdetl.cfm?&Partnumbe r=300-807&scqty=1

Priserne på de enkelte dele er billige, men shipping koster ret meget, nemlig 200 dollars. Det bliver en total pris på ca. 3600 danske kroner - uden der er tænkt på told osv. hvis den slags lægges oven i?

Er det værd at anskaffe sig, eller kan jeg finde et ligeså godt alternativ til samme pris her i Danmark, eller i det mindste med billig eller ingen shipping omkostninger?

Til top Vis R Hsc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R Hsc
 
R Hsc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 06 November 2011 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Lige lidt flere detaljer om den højttaler jeg vil bygge:

Subwoofer til musik, og skal spille sammen med et fostex 3-vejs stereo set-up, da jeg mangler bund. Jeg spiller meget elektronisk musik som fx. Trentemøller (ham kender de fleste) og i den boldgade. Kabinet er ikke bestemt endnu.

Til top Vis R Hsc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R Hsc
 
Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 07 November 2011 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er lidt nysgerrig, kan desværre ikke bidrage med så meget til selve problemet, men håber det er ok jeg spørger....

Hvad er det for nogle højttalere du har? Og hvilken forstærker/receiver?

Hører nemlig selv meget elektronisk musik, især Skrillex, og synes også jeg mangler noget bund med mine Concept 6'ere og
Marantz SR5004 receiver, højttalerne går trods alt ned til 41Hz. Med en Yamaha stereo receiver kunne jeg få en solid lækker
bund ud af Concept 6'erne, men ikke med min nuværende surround receiver.

__________________
Wow Wow WeeWa
Til top Vis Hessi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hessi
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 08 November 2011 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Hessi

Lidt off topic - Hvor har du din signatur fra?  (wow wow weewa)

Måske for du lidt bedre dybbas fra denne her dame. Dali Grand Diva



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 08 November 2011 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

allanovich - Skulle det have været Dali'er ville det have været Grand (ned til 33Hz) eller Evidence 870 (ned til 35Hz).

Men det blev QLN 606 (ned til 30Hz), mest fordi jeg kunne få dem billigt og få en QLN 600 center med. De lyder møg godt til
prisen.



__________________
Wow Wow WeeWa
Til top Vis Hessi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hessi
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 08 November 2011 kl. 02:00 | IP-adresse registreret  

R Hsc, det er svært at vurdere, men umiddelbart bliver det nok svært at finde en færdig konkurrent til prisen (osse selvom du nok må regne med told). Men, det kræver nok, at du lægger en del arbejde i at bygge selv, uden at indregne arbejdsløn! Og, du må nok osse regne med en pænt stor boks - jeg ville foreslå lukket boks eller med akustisk ventil til dit formål.

Du kunne prøve at undersøge tilbud på færdige subs, du kan være heldig...
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 08 November 2011 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Hessi skrev:
allanovich - Skulle det have været Dali'er ville det have været Grand (ned til 33Hz) eller Evidence 870 (ned til 35Hz).

Men det blev QLN 606 (ned til 30Hz), mest fordi jeg kunne få dem billigt og få en QLN 600 center med. De lyder møg godt til
prisen.

 

Hej det kan nok værre dem der spiller ned til 30 hz, men jeg tvivler på at de kan spille dybere end Dalierne kan med de lille enheder der  

Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 08 November 2011 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Denne kunne måske være et alternativ herhjemmefra?

Godt nok mindre amp og mindre enhed. Men til gengæld er det en supergod basenhed, som er ultra kontant og samtidig kan den gå dybt. Virkelig velegnet til musik-sub!

Enheden er meget brugt i rimeligt dyre ht. Det er eksempelvis en modificeret udgave af 26W som sidder i denne...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 08 November 2011 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Told og moms kommer oveni prisen, når du handler udenfor EU.

mvh. Per.
Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 08 November 2011 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hessi

QLN er absolut værd at stifte bekendtskab med. Ret god kvalitet til penge, der er til at betale. Forstår godt, du er glad for dem.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 08 November 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

henrik141 skrev:
Hej det kan nok værre dem der spiller ned til 30 hz, men jeg tvivler på at de kan spille dybere end
Dalierne kan med de lille enheder der


De spiller i hvert fald dybere og med langt mere autoritet end nogen anden højttaler jeg har hørt med 6½" enheder.

Men klart... med større enheder er det nemmere at producere ordentlig lydtryk ved de meget dybe toner.

__________________
Wow Wow WeeWa
Til top Vis Hessi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hessi
 
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 08 November 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Hessi]

Men det blev QLN 606 (ned til 30Hz), mest fordi jeg kunne få dem billigt og få en QLN 600 center med. De lyder møg godt til
prisen.
TE]

Det er fint du er tilfreds med købet tillykke med det, men ned til 30Hz spiller de næppe.

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 08 November 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

aceh skrev:

[QUOTE=Hessi]

Men det blev QLN 606 (ned til 30Hz), mest fordi jeg kunne få dem billigt og få en QLN 600 center med. De lyder møg godt til
prisen.
TE]

Det er fint du er tilfreds med købet tillykke med det, men ned til 30Hz spiller de næppe.

Nej det er hvis kun på papiret men derfor kan de jo godt spille rigtig godt, selvom de måske kun går til 40 hz i den virkelige verden.

Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 09 November 2011 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

aceh skrev:

Det er fint du er tilfreds med købet tillykke med det, men ned til 30Hz spiller de næppe.


henrik141 skrev:
Nej det er hvis kun på papiret men derfor kan de jo godt spille rigtig godt, selvom de måske kun går til
40 hz i den virkelige verden.


De spiller i hvert fald markant dybere end mine Dali Concept 6'ere som er opgivet til 41Hz ved +/-3db. og kan næsten hamle
op med min Dali Concept Sub 12 som er opgivet til 29Hz ved +/-3db. QLN 606'erne er opgivet til 30Hz, men der står intet om
det er ved +/-3db.

Men det kan vel ikke være helt forkert når de spiller markant dybere end mine Concept 6'ere og næsten følger med subben. Og
det er ikke rummet der spiller mig et puds, alle højttalere er stillet omkring 80 cm fra bagvedstående væg og ca 2.2 meter fra
lytteposition (sub står godt nok i hjørnet). Alle højttalere er koblet til samme stereo receiver og der bliver skiftet mellem dem
(A/B test).

__________________
Wow Wow WeeWa
Til top Vis Hessi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hessi
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes