Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: God lyd men også design til 3200? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 15 November 2011 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hej folkens!

Kan i hjælpe med at finde nogle gode højtalere som kan give en ok god lyd, men også er et fedt design! De skal være
tilkøblet en Pioneer 921 via dens Amp2 udgang så den vil stå i kælderen hvor den spiller vores 5.1 setup, men også styre
stuen via amp2 udgangen.

Design er vigtig men vores budget er 3200-4000 kr til stuen.

Vi havde set på:

Dem her
   
Hvad har i hørt som er billigt og ser godt ud?



Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted
 
Maestroelite
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 15 November 2011 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Som nævnt i din anden tråd så får du klart mere for pengene hvis du køber brugt.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=202929

Samme som dem du kigger på, bare større og med loftbeslag/nedhæng.

Har dog ingen idé om hvordan de lyder.

Men kodeordet her er brugt, specielt i den prisklasse får du ikke særligt meget "bang for the buck" hvis du køber nyt.

Til top Vis Maestroelite's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maestroelite
 
Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 15 November 2011 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Køb brugt - det er i hvert fald helt sikkert. Design er svært at rådgive om, da det er total individuelt.
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k
 
Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 15 November 2011 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Skal det være sådan nogle "små" nogen?

Jeg har nemlig et sæt Dali Concept 6'er i sort til salg, som de fleste af mine veninder har sagt er rigtig pæne og spiller dejligt (ja, veninderne har sagt de spiller dejligt også ). Til den pris jeg sælger for kan du spare en masse. De er faktisk ikke særlig store selvom de ser sådan ud.

__________________
Wow Wow WeeWa
Til top Vis Hessi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hessi
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 15 November 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt dem, men flotte er de

http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=1747

 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
UptiVupti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juni 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 15 November 2011 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Ellers kig efter de små System Audio højtalere.. der får man som regel en del for pengene..
Til top Vis UptiVupti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af UptiVupti
 
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 16 November 2011 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

System Audio

Jeg kan ikke huske, om det er denne model, som mine forældre har i sommerhuset - men samme størrelse. Fin højtaler.
Fedt design = pænt desig eller fancy design?
Scandynas højtalere er da meget cool, men lydmæssigt ville jeg kigge efter noget andet.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 16 November 2011 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Nissemanden skrev:
System Audio
Scandynas højtalere er da meget cool, men lydmæssigt ville jeg kigge efter noget andet.

Har du hørt den. Jeg mindes en Sony designhøjttaler, som faktisk lød virkelig godt. Man fik ikke meget bas for pengene, men resten var mere end godkendt. Man skal ikke skue hunden på hårene, så jeg håber du også har hørt den.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 16 November 2011 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Nissemanden skrev:
System Audio Scandynas højtalere er da meget cool, men lydmæssigt ville jeg kigge efter noget andet.


Har du hørt den. Jeg mindes en Sony designhøjttaler, som faktisk lød virkelig godt. Man fik ikke meget bas for pengene, men resten var mere end godkendt. Man skal ikke skue hunden på hårene, så jeg håber du også har hørt den.



Ja jeg har hørt Scandyna, mener det var den model, som trådstarter selv linker til. Hørte den til et filmarrangement i HIFIklubben (som 5.0 sæt med CV kæmpe sub (en andet fail - de kunne slet ikke styre den i det lille butikslokale. Ellers et godt arrangement))
Min kammerat har i øvrigt fået det samme at vide af en ansat i HIFIklubben da han skulle købe højtalere og netop var fristet af designet. Han har nu Dali.

Men det er jo en smagssag, vi virker ikke til at være enige. I øvrigt synes jeg, at System Audioen er pænere, da den kræver mindre opmærksomhed.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 16 November 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Dynavox'en er også lidt fiks, men nok ikke mange der har hørt den.

Scandyna lyder glimrende, men enig i at man kan få mere (og mindre) for pengene. Man giver lidt for design, men ikke mere end at det kan forsvares, og hovedsagen her er at den glimrende hifidyder. Andre designhøjttalere har så ringe lyd at de ikke kan anbefales. Dali lavede en gang en i den kategori.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 16 November 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Så folkens er jeg ved at købe!

Valget falder nok på System Audio.

Vi har kigget på:

SA Saxo 1

eller

SA Saxo 10

Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes