Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Brugte højtalere ca. 5000/par (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JK-68
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 254
Sendt: 21 November 2011 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Skal have nye højtalere, men skal lige bruge jeres meninger.
Havde tænkt på brugte System audio eller Dynaudio til omkring 5000 for et par.Eller er der andre mærker jeg skal kigge efter i
denne pris klasse?
Men hvilke modeller skal jeg kigge efter?
De behøver ikke at kunne spille sindsygt højt, men jeg har en stor stue på 40 kvm.
Musikken jeg lytter er Jazz/hård rock/klassisk/metal altså næsten alt
Til top Vis JK-68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JK-68
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 21 November 2011 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Prøv dig frem. Køber du på brugtmarkedet til den rigtige pris kan du blot sælge igen uden tab. Det er dine egne ører der
bestemmer.

Dali Evidence 870 kunne være et godt bud i prisklassen, ligger somregel omkring 5000 brugt. Evt et sæt XTZ 99.36 kunne også
være interessante til 7000kr fra ny.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
cleaner.dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 21 November 2011 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hej JK

Jeg har hele 2 sæt audiovector til salg, begge er ekstremt velspillende og kan spille alt!


Til top Vis cleaner.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cleaner.dk
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 21 November 2011 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Evt tag et kig i tilbudsavisen her på sitet. Her finder man tit et godt demo-tilbud. Fx Elac eller Rega kunne også være
interessante
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 21 November 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

en stue i den størrelse kræver membran-areal en masse
så gerne "12 eller "15 i bunden hvis du ønsker lidt størrelse og uanstrengt lyd

Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
Rytmethorvald
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 September 2010
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 21 November 2011 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hvad med et par Netsound, der får du et sæt nye højttalere til den pris. Du kan læse anmeldelse af Silverline 920 her på
HIFI4ALL. Skulle de ikke være store nok er der også Silverline 1030. Hvis du kantakter Netsound.dk kan du garanteret også få en
demo inden du køber.
Til top Vis Rytmethorvald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmethorvald
 
Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 21 November 2011 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

prøv at kikke efter snell C5
Til top Vis Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilsson
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 21 November 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Et sæt Vienna Acoustics Beethoven, skulle vel også kunne fås brugt for omkring 5000 kr. for et par.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 21 November 2011 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Et sæt Vienna Acoustics Beethoven, skulle vel også kunne fås brugt for omkring 5000 kr. for et par.

Det er sgu billigt.
Det sidste sæt jeg så til salg stod til 10.800.-

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 21 November 2011 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
StarTrek skrev:
Et sæt Vienna Acoustics Beethoven, skulle vel også kunne fås brugt for omkring
5000 kr. for et par.

Det er sgu billigt.
Det sidste sæt jeg så til salg stod til 10.800.-

Mon det har kunne sælges til de 10.800,- kr. tro det ikke.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 22 November 2011 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Faktum er, at det eneste par der er til salg er sat til 10.800 og selvom denne er for høj, falder den ikke til 5.000
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 22 November 2011 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Clemensen2k skrev:
Faktum er, at det eneste par der er til salg er sat til 10.800 og selvom denne er for høj, falder den
ikke til 5.000

Havd gik den så for, 6000 kr.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 22 November 2011 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Stræk budgettet med en tusse og køb disse;-)
De kan i hvert fald spille dine 40 m2 op og du får i mine øjne ikke bedre speaker til pengene.

Infinity kappa 100

__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
JK-68
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 254
Sendt: 22 November 2011 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Mange tak for den store respons, mht silverline højtalerene så er de mega grimme i mine øjne :)
Kan se at i alle linker til store gulv højtalere, men er det ikke muligt at købe et par gode standerhøjtalere, til min stue.
Jeg skal jo ikke spille særligt højt?
#Cleaner.dk har du nogle links?
Til top Vis JK-68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JK-68
 
cleaner.dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 22 November 2011 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

http://www.dba.dk/audiovector-s3-sort-finer/id-77899856/

http://www.dba.dk/audiovector-m3-ahorn-250-w/id-77965265/

S3 erne er meget elegante, i buet form hvis du ikke kender dem
Til top Vis cleaner.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cleaner.dk
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 22 November 2011 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan strække budgettet lidt, så kan du eventuelt kigge på de her: http://www.dba.dk/vienna-acoustics-haydn-grand/id-78686756/ Og måske presse sælger lidt ned.

Når prisen er med standere er det ikke så slemt synes jeg.


__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 22 November 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Dynaudio DM2/6


XTZ 99.26

Byd ham en anelse mindre. Fantastisk højttaler. Scorer topkaraktere i dueller mod tilsvarende standere.
Her er lidt reviews
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 22 November 2011 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
XTZ 99.26

Byd ham en anelse mindre. Fantastisk højttaler. Scorer topkaraktere i dueller mod tilsvarende standere.
Her er lidt reviews


Hov, jeg troede faktisk at de var solgt, ellers ville jeg have foreslået lige netop dem. Jeg går selv og venter på 99.26 MkII kommer hjem til mig...!


__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 22 November 2011 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

store højtalere handler om bas - og med 40kvm er troværdig bas problematisk at opnå.

men er bas uden betydning,eller lytter du mere til hvad du tror er WF - så køb dog et sæt dali minuet
de er små og ganske nydelige - og lyder rimeligt fra ca 100hz og op
med lidt held kan de endda gemmes helt af vejen i en reol
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 22 November 2011 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Eller et sæt Dali Grand Coupe. Dem vil damen da også kunne lide at se på til dagligt.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes