Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 804D vs 803D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DeViance44
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 December 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hej alle! ;)
Jeg har for nylig solgt mine B&W 804s Nautilus fra 07, pga. god pris salg. Så nu står jeg og vil købe mig de helt nye. Men skal
man vælge 804D , eller 803D? . Får man virkelig så meget bedre lyd for de ekstra 7.000 fra 804D til 803D. Hvad synes i?

by the way: har lavet forums spørgsmål før, og i altid så venlige herinde til at foreslå andre højtalere, men lige for den her
omgang vil det være dejligt at forblive på emnet: 804D VS 803D . Kom med alt jeres viden og forslag :D

venlig hilsen

Anders Beider
Silkeborg
Til top Vis DeViance44's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DeViance44

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 December 2011 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Bassen alene gør det merprisen værd i 803 Diamond. Men lyden er også "større" og mere dynamisk qua det større kabinet og enheder, og det har mellemtonen ligeledes gavn af. Den spiller med væsentligt mere autoritet, og virker generelt mere "magtfuld" uden at overdrive.

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 December 2011 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Der er ikke andet for end at du må ind og lytte til begge 2. Jeg skal selv ind og lytte til 804 Diamond mellem jul og nytår, og håber at den kan spille stort nok til mit behov. Ellers kan man altid tilføje en subwoofer, hvor jeg selv har den nye PV1D i tankerne, som udkommer næste år.

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 December 2011 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Det kommer vel også an på dit lokale, hvad der vil lyde bedst. Det kan være at dit lytterum har en form der fremhæver
bassen, så 803eren får formeget bund, og du her kan opnå en bedre balance i lyden med 804. Omvendt kan det være at du
kommer til at mangle bund, hvis du ikke får en eksta bund.

Men nu har hifiklubben jo begge modeller, så det burde være muligt at finde en butik, hvor begge modeller står til demo. Du
har om ikke andet et noget bedre sammenlignings grundlag, end du havde haft hvis det var to forskellige mærker med to
forskellige forhandlere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes