Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalere til TV’et ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gizmodrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej Hifiguys!

Efter et nedbrud af min såkaldte hjemmebiograf, skal der investeres i nyt.

Jeg er kommet frem til at der nok kommer bedre lyd ved af investere i seperate enheder istedet for et samlet sæt. Derfor ville jeg høre jer hvad der evt. kunne abefales?

Har tænkt mig at kigge ind i hifiklubben, men er der noget i mener kunne være godt til omkring 3000? Det skal primært bruges til musik men også år der ses film på skærmen, så gerne et sæt med 2 højttalere og en sub og en forstærker med optisk tilslutning.

Er man ude i noget Cerwin måske?

Venlig hilsen

Anders.

Til top Vis gizmodrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gizmodrengen

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Jeg vil råde dig til at købe brugt for de penge. For 3 kilo får du ikke ret meget nyt. Slet ikke hvis der også skal være sub.
Hvilket leder mig videre til næste råd. Brug 1000-1500 på en brugt forstærker og resten på et sæt brugte højtalere. Så kan du
få ok lyd. Hvis du skal til også at give 1000 for en sub går du meget på kompromis med lydkvaliteten af dine fronthøjtalere.
Især fordi du primært skal bruge dem til musik.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

gizmodrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2012 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Okay tak for svaret.

Er der noget mærke eller andet jeg skal søge efter, når jeg søger brugt?

Nogle gode tips?

Til top Vis gizmodrengen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gizmodrengen

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hvad med en soundbar der kan du nemt for det der svarer til 2 fronthøjtaler og en subwoofer for 3000kr (nyt), brugt kan du jo nemt få noget der koster 5000kr som nyt eller mere til kun 3000kr

http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-sb15-5758p.html

Harman Kardon SB 15 er for nylig kåret til bedste soundbar i det franske Hi-Fi magasin 60 million consumers.

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

gizmodrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2012 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Tak gasolin, det var self. også en mulighed.

Og du vil mene at det kan give ligeså god lyd som et 2.1 sæt?

Har emlig været lidt kritisk med soundbars, men der er også sket meget siden jeg hørte den første. Ærgeligt det ikke kan høres først (Kbh).

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

gizmodrengen skrev:

Tak gasolin, det var self. også en mulighed.

Og du vil mene at det kan give ligeså god lyd som et 2.1 sæt?

Har emlig været lidt kritisk med soundbars, men der er også sket meget siden jeg hørte den første. Ærgeligt det ikke kan høres først (Kbh).

Jeg har hørt de dyre fra yamaha og de lyder godt samt en 2000kr model fra samsung, hos cinemagic skriver de at harman kardon sættet er valgt som den bedste soundbar i et fransk magasin og generalt er harman kardon meget gode til hifi,surround. De fleste soundbar lyder væsentlig bedre og kan ofte spille meget højere end de fleste fladskærme, kun de helt dyre tv som B&O, Loewe og andre speciel modeller har lige så godt lyd eller bedre end en soundbar men de koster tilgengæld også en bondegård

Det bedste er at gå ud og lytte til sættet (hvis du kan finde et i nærheden af dig) og selv danne dig indtryk af hvor god lyden er, desuden er der 14 dages returret på produkter købt på nettet. Cinemagic er  et sted hvor de har mange produkter til rimelige priser, men ikke utænkelig at sættet fås til lavere pris.

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hvis du også vil høre musik på den, ville jeg hellere anbefale et 2.1 eller 2.0 system.

Du kunne f.eks. kombinere denne DVD Receiver med et sæt Dali Lektor 1 højttalere:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=207002

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=208508

Så kan du supplere med en subwoofer, når du igen har råd til lidt mere.

Hvis du vil have lidt mere kræs, så ligger der en Atoll forstærker i KSB afdelingen til salg på denne side til 2500 kr. Den må
dog gerne have nogle bedre højttalere, for at udnytte sit fulde potentiale.
Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte

gizmodrengen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2012 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Hej. Vil lige citere dig : et sæt med 2 højttalere og en sub og en forstærker med optisk tilslutning

Kort og godt , det kan man ikke få , medmindre du vælger et kinderæg fra Superbrugsen.

Kjeldsen er inde på det rigtige. dem han linker til, er HI-FI rigtige komponenter, dog uden sub og forstærker, men til en pris der overgår konkurrenter til dobbelt . Hvordan det kan lade sig gøre , vides ikke. men måske restsalg- derfor. de er de bedste som Eltax har fabrikkeret, og derved fortjener de et betydeligt bedre ry end hvad andre siger. Tror det er navnet. demonstrede lige mine Eltax IX , dog med mere fyld i kabinettet ( Rockwoll). Gæsterne var imponerede , indtil navnet Eltax dukker op.. Eltax Libery1+ en total klassiker inden for 2 vejs, beater de fleste til 4000 kr samlet. Mine Dali Royal Scepter bliver fulgt til dørs. Så en pris af 1200 kr for Eltax IX , er et fund. Libery 1+ til 600 kr , kanont... Sådan. Plus der penge til lidt mere.

mvh Space

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes