Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Revel F52 & JBL Array 1000 erfar. søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt lidt på et sæt array 1000 og de spiller super lækkert, men nu kan man jo ikke tillade sig at spille dem max op ude hos forhandleren, og søger derfor nogle erfaringer fra Array 1000 ejere. Hvis jeg køber dem så kommer de til at spille med noget Mcintosh udstyr.

Ud over generelle erfaringer, for og imod array 1000, så vil gerne specifikt vide:

1. Kan man spille mega højt på dem uden de forvrænger.

2. Lider de af det samme som array 1400 hvor kabinettet og horn går i "selvsving" når man spiller højt.

3. Bliver man træt af at høre på dem i længden?

4. Er de meget følsomme overfor placering, jeg tænker på om de kan placeres tæt på væg, uden at bassen går "amok"

Angående Revel, så får de super anmeldelser, men i mange forums brokker folk sig over at de er trættende i længden, diskanten er for hård også selv om man skruer ned for den, og bassen er for dominerende. Alt i alt en gang blandet input, og da jeg ikke lige umiddelbart har mulighed for at høre dem, så vil jeg gerne høre jeres erfaringer.

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Februar 2012 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Revel F 52 er følsomme mht til rummest størrelse....det er i sandhed en stor højtaler. Men i mine øre en ganske lækker højtaler der er udviklet af folk der ved hvad de laver. Langtidsvirkningen kender jeg ikke, men det er jo altid der de fleste ting står eller falder.  Jeg hørte for mange år siden F 30. Den er også udstyret med noget der ligner samme titanium diskant og den overraskede mig mht. "blød" diskantgengivelse.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg kender ikke array 1000. Men jeg kender array 1400 og 800
Man kan spille rigtig højt på dem uden at man bliver lyttetræt.
Og de er nemmere at placere tæt på bagvæggen end revel.
Revel lyder bedre jo længre de står fra væggen. Og gøre den det, spiller den fantastisk.
Kan ikke forstå at du oplever array 1400 går i selvsving når der spilles højt.
Kan spille over 110 DB uden forvringning.
Men du skal have en kraftig og strømstærk forstærker ellers går de i knæ. Og forvringer lyden.Deres følsomhed er ca. 84DB
Havde en KRELL Cav 2250 og den havde slet ikke kræfter nok til Array 1400
Mvh. Power

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Februar 2012 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene, jeg er endt med at købe et sæt ELAC FS249 Black Edition, de har gode muligheder for justering af både bas og diskant, og kan tåle at spille højt i maget lang tid, tror de bliver det bedste match til min stue, som er lidt sart, der er begrænset dæmpning så skal passe på med hvad jeg sætter ind i den. Ang. JBL Array 1000, så havde jeg en lang lytte session på dem, og det endte med at jeg træt i hoved af dem, de er ellers super fede. Revel nåede jeg aldrig at høre, men det går nok, for de Elac er for lækre .
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes