| Sendt: 21 Februar 2012 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg prøver forgæves at finde en løsning hvor jeg kan kombinere:
Beosound 9000 (anlæg)
Beolab 8000 (højtalere)
Apple Airport Express (minijack lyd out)
Samsung C9000 TV (S/PDIF eller minijack lyd out)
Både Beolab 8000 og Beosound 9000 er af ældre årgang (1.generation tror jeg)
Målet er at jeg kan få lyd fra både Airport Express og Samsung C9000 ud via B&O anlægget.
Efter forslag fra en B&O butik købte jeg et t-kabel der splittet AUX indgang på B&O, og testede minijack-til-t-kabel ud fra TV og minijack-til-t-kabel ud fra Airport Express, men i praksis virker det kun på TV når Airport Express er slukket helt (strøm off) eller på Airport Express kun når TV er helt slukket (standby). Er Airport Express tændt er der en høj brummelyd i højtalerne som helt overdøver en meget lav lyd fra TV. og modsat; Når TV er tændt (men lyden er muted) så er brummelyden der også.
Kan man have en løsning der giver mulighed for konstant at have Airport Express tændt? (men ikke i brug: via Airplay) således at man kan se TV samtidig? Og modsat: have TV tændt, men muted og så bruge Airplay via Airport Express?
Og i så fald: Er S/PDIF fra TV til Beosund 9000 et bedre valg (hvis det så overhovet kan lade sig gøre)?
Forresten: Jeg har en ældre Beolab 3500; kan man overhovedet bruge sådan en i ovenstående setup når man ikke længere har Masterlink (mener at have læst et sted at man kan "konvertere" den til alm. aktiv Beolab højtaler)?
Input af enhver sags bliver modtaget med kyshånd!
-Phil
|