Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kudos forhandler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2012 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hej.

Er der nogle der ved om der er nogle forhandlere af Kudos højttalere i Dk, gerne i kbh?

Og er der nogle der har lyttet til dem, evt. op i mod højttalere som Neat, spendor, harbeth og lig.

VH
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 22 Marts 2012 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft C1 og X2, begge i anlæg med Naim grej, desværre i et ret umuligt rum så bassen var svær at leve med for mig. Jeg har hørt C2/C20 serien er endnu mere kritisk i bunden hvis du ikke har rummet samt anlægget iorden.

Jeg fandt aldrig ud af hvad de reelt kunne i bunden men vær opmærksom på de skal stå frit væk fra væg og møblering, regn dog ikke med kælderdyb bas, du ved nok hvad jeg mener, X2 har hullet i bunden og C1 bagpå og rigtig stram bas høres jo sjældent i portede kabinetter.

Men hvor de virkelig er gode er på det tonale og naturlige i instrumenterne, her var især C1 formidabel, hvor ville jeg dog gerne høre C10,... X2 var lidt mere lukket/homogen, her nyder jeg faktisk mine Leema Xero mere.

Bortset fra dette issue så er det dejlige højtalere som er på højde med eller bedre end dem du lister vil jeg tro. Syntes de fleste Harbeth har meget stærke sider men med en typisk "honk" bas det kan jeg altså ikke leve med (undtaget P3esr) Spendor er lige et nummer for pæn nogen gange og Neat har flere svipsere men også nogle særdeles vellykkede..såe.. Gå efter singlewire og Naim A5 kabler kan måske stramme bassen lidt op ifht dine Epic hvor du så må undvære denne's dejlige mellemtone/top - her er A5 lidt mere "kontant/rå".

Mig bekendt findes der ikke forhandling i DK og det er da også uinteressant da de bare bliver så meget dyrere, køb dem selv overseas, snup dem du har råd til eller måske endnu bedre find en seriøs UK forhandler og få sendt et brugt par (dette gjorde jeg med C1) mine X2 var et privatkøb over ebay til halv pris. Du kunne også ordre den dyre Titan, så er den ged vist barberet.

God fornøjelse

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2012 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Ja Titanen måtte så afgjort gerne komme på visit Jeg har desværre bare ikke nerverne til at sende penge efter højttalere jeg ikke har lyttet til. Kudos c2 ser ellers også rigtig spændende ud. Har du lyttet til Neat elite sx og evt neat motive se2? Er lidt lun på elite sx'eren. Tænker at de evt. kunne blive fine venner med min Naim xs:-) Har forøvrigt været igennem en længere naca 5 vs chord epic session. Rigtig svært valg... som dog med nuværende setup faldt på epic kablernes smukke mellemtone.

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 23 Marts 2012 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvor meget du skal hænge dig i mine råd, jeg er meget striks med bas og noten/rytmen og gulvmodeller er normalt ikke mine foretrukne, hellere for lidt end for meget bas kunne være mit motto.

Har haft M2 men klangbalancen og den usikre bund blev jeg aldrig du's med. Elite er nok bedre men har ikke hørt de seneste.

Afgjort fornuftigt synspunkt at få skidtet hjem på prøve først men ofte ikke realistisk, snup Ryan derover og lyt, eller brug Paypal til sikker betaling, dette fik jeg brug for i en handel hvor sælger sendte et defekt sæt, mon ikke jeg var lykkelig selvom fragten retur var for egen regning. Iøvrigt er der da andre højtalere i verden en dem du nævner og  med din iøvrigt udmærkede signalkilde så kan den jo også forbedres, det høres tydeligt på din forstærker med gode højtalere, jeg tænker RP6,P7,P9, Isis osv..derudover husk god strøm og rack hvis ikke allerede på plads.

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2012 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Ok må få lyttet lidt til motive se2 og elite sx på et tidspunkt og se om det skulle være noget. Mht signalkilden, står Rp3'eren til at blive udskiftet med en Rp6'er når den engang lander i Dk. Tænker at det kun kan blive fremragende Racken kunne muligvis trænge til et pift selvom forstærkeren pt står ok. Jeg er forøvrigt åben for spændende højttaler forslag der kunne komplimentere naim lyden 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes