Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector M1 vs k1 Super (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikael888
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2012
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2012 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Hej kære forum (:

Jeg har overvejet et par stander højtalere i stedet for at anskaffe et par gulvhøjtalere, da jeg har hørt der er mange "bang for
the buck" når vi snakker brugt (:

Jeg har kikket på både et sæt Audiovector M1 og nogle K1 Super, prisen for dem er ca den samme, men hvilke ville spille
bedst ?

Jeg skal også ud og have købt mig en forstærker til at spænde foran, og denne er jeg også i tvivl om hvilken der skal være.
Vil helst have en surround da jeg har planer om at samle et surround sæt engang når finanserne bliver til det, så stereo lyden
i den skal også være god, forstærkerens pris har jeg tænkt mig skulle ligge mellem 2500-3000 brugt (:

På forhånd tak for hjælpen (:
Til top Vis mikael888's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikael888 Besøg mikael888's Websted

j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009
Sendt: 24 Marts 2012 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nærmest sige at det er omvendt, gulvhøjtalere er ikke så moderne mere så de er forholdsvis billigere. Sammenlign f.eks. Jamo
concert 8 og 11 hvor 11`eren bare er meget bedre højtaler.
Mvh jm
Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil

mikael888
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2012 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Okay, den måde har jeg ikke set på det før (:

Jeg har nemlig heller ikke alverden i plads, så derfor ville det klogeste valg jo nok være en lille kompakt højtaler, selvom jeg
faktisk hellere vil have en gulvhøjtaler, så jeg i første omgang kan undgå at skulle ud og invistere i en Subwoofer, som jeg
heller ikke rigtig har plads til sådan som værelset er indrettet, hvertfald ikke hvis den skal have sin optimale placering (:

Men nogen der har erfaringer med disse to højtalere, eller evt andre mærker som ligger op af disse to til omkring de 3000 ? (:
Til top Vis mikael888's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikael888 Besøg mikael888's Websted

Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2009
Lokalitet: København
Sendt: 24 Marts 2012 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jamo concert 8 og 11 er virkelig fede og med rigtig gode enheder.
Det er dali grand coupe også... Proac laver også et par pletskud.

Hvor meget må de koste inkl. Standere?

Det er utrolig svært at guide en hvor man ikke kender præferencer, rum, musiksmag.
Skal højttaleren spille neutralt eller skal den have fremhævet top eller bund?

Min egen stue er lige under 20 m2 og jeg spiller med standerhøjjtalere. Det virker fantastisk godt hos mig

Vær opmærksom på at standeren også fylder og derfor er pladsen som sådan ikke sparet. Det ser måske bare lidt mere let ud?

God jagt.

mikael888
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2012 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Havde tænkt på omkring de 3000, men hvad er bedstem vægmontering eller standere?
Men en Neutral højtaler, er det jeg går efter at anskaffe mig (:
Når det kommer til musik hører jeg meget forskelligt, så er svært at sætte en preference inden for det (:

Grundet det med standere, så er det fordi at rummet de skal placeres i ikke er særlig bredt, og har læst at Audiovector M3,
som jeg ellers også har kikket på, spiller bedst når de kommer et godt stykke fra vægen, og det har jeg ikke plads til, derfor
ville det være nemmere med et par kompakt højtalere (:

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 25 Marts 2012 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Prøv også at kigge lidt på System Audio Saxo højttalerne. De kan stå ret tæt op ad væggene.

j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Det nok og værd at kigge på Systems Audio's gulvhøjtalere, de fylder ikke alverdens og brugte findes de også inden for den prisramme du har. Jeg har hørt dem hjemme og syntes de var imponerende størrelsen taget i betragtning og det faktum at lytterummet er temmelig stort og de stod 1,5m fra væggende. Mit gæt er at de ville have godt af at komme tættere på væggen. 

mikael888
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2012 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hvilke SA højtalere har du lyttet til?
Hvordan vil du sige at deres bund er, for sådan som det ser ud nu har jeg ikke plads til en subwoofer så det ville være rart
hvis det ikke var "livs"nødvendigt for at få en ordentlig dybde i lyden (:

j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2012 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Nu er det nok en 8 års tid siden men det var nogen i stil med disse http://www.dba.dk/hoejttaler-system-audio-sa/id-81670332/ På det tidspunkt havde jeg Jamo concert 11 og sammenlignet med dem var bunden naturligvis tyndere, men jeg vil tro placeret op mod en væg vil ganske givet hjælpe på dette, man kan jo også bruge dem sammen med en subwoofer senere. Musikalske er de ihvertifald.  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes