Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jbl LS 80 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ole post
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 August 2012 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

hej.

jbl ls 80 kan købes for ca. 18,000kr men hvordan spiller den i forhold til jbl 260.

butikken havde den desværre ikke hjemme pt. men hørte nogle noget billigere studio modeller.

som jeg ikke rigtig syntes om.

har den det jbl hug som man hører jbl har.

syntes jbl 250 modellen er blevet for gammel.

når man læser testen om ls 80 for den jo ros, men er der nogen der har lyttet til den.

eller er der andre jbl modeller der er bedre at investere i

Til top Vis ole post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole post

k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 August 2012 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Du tager helt fejl, JBL 250ti jubilee er ikke for gammel, du vil få svært ved at finde en bedre højttaler

Hvis du vil have JBL hug i bassen bliver du jo nødt til at købe en JBL der kan og det kan en JBL 250ti.

Ud fra hvad jeg hører er JBL 260 ikke noget særligt, hvordan ls 80 spiller ved jeg dog ikke

Vent med at beslutte dig inden du har hørt både JBL 250ti og ls 80, måske skulle du også kigge lidt efter JBL ti5000, den skulle også være god

Til top Vis k.s.p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k.s.p

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 August 2012 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

LS 80 spiller ganske udemærket - forudsat at man er glad for den farvede lyd - LS 80 er nok det tætteste du kommer på "den gamle" JBL lyd ! MEGET fyldig og med MASSER af det hele !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

ole post
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2012 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

ja den gamle jbl lyd "med det hele" , lyder meget tiltrækkende. også selvom den "kun" har to otte tommer basser kan den også flytte luft?.

250 ti har jeg plads til og ved godt den skal have godt med strøm, men de er sjældent til salg, og hvis den er så skal der formentlig udskiftes noget. og så er vi oppe i næsten samme beløb. men jeg vil prøve at høre den inden noget køb.

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 August 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Mht. til prisen så spørg lige i Expert. Jeg forhørte mig ad, der kunne de hente et par fra et B lager (Har kun været pakket ud,
ikke tilsluttet, ingen kosmetiske eller tekniske fejl overhovedet) til 15.000kr. for et sæt.

Dette var uden nogen form for handel, bare en forespørgsel.

Jeg lyttede til dem i en 20 min. dog desværre kun med en 2*75W Rotell spændt for.

Der er ingen tvivl om at de er mestre til rock.

Jeg lyttede dog ikke til andet musik da jeg fandt ud af det ikke var en HT for min smag.

Men den fik mig til at trampe med i takt til musikken. Det er ikke mange der har gjort det!
Til top Vis Mathew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathew

ole post
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2012 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

tak for oplysningen, jeg vil da lige kontakte expert her i søborg.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 September 2012 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

LS 80 kan købes på nettet for ca 13.000,- bare så du ved det !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 01 September 2012 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

jeg har selv jbl 250 ti le udgave, jeg har haft dem fra ny i juni 91, og sælger dem aldrig.....ud af alle de omtalte modeller er 250ti den bedste, endda nok den bedste hjemme hifi speakers de nogen sinde har lavet......ud over deres K serie og proff monitor!!!!!

vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 September 2012 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Sjovt som så mange skriver om køb af JBL

overvejet JBL  TI5000

Jeg er den lykkelige ejer af et sæt JBL Ti5000. En ht. som skal sammensættes rigtigt mht. kabler og grej. Jeg er nået i mål på dette punkt . Det har dog også kostet mig nogle penge i slanger. Men er du tosset. Det bedste og mest underholdende jeg nogensinde har haft i stuen. Et HUG i bunden og en dynamik og opløsning med tilpas kant som gør musikken levende og underholdende at høre på. Har fundet ud af at Chord Signature bare er kablet som sætter prikken over iet på et sæt JBL Ti5000 og måske JBL generelt. Er du til stor soundstagel, livefeeling, stram og dyb slagkraftig bas får du en oplevelse som ikke mange stue ht besidder idag. Og så lige mit Oyaide sølv XLR kabel. Var der nogen som sagde 3D og ekstrem hul igennem

Selvfølgelig har alt sine minusser, men dem har jeg glemt

Synes at du skulle give dem en nærmere undersøgelse. Kan du finde et velholdt eksemplar har du ht i rigtig mange år.  Overraskende nok er de egentlig forbløffende nemme at integrere i stuen grundet deres stramme bas . Den er skruet rigtig godt sammen. JBL Ti5000 er efter min mening kun overgået af JBL Ti250. Den har dog et væsentligt større aftryk og anderledes west coast spillende. Ti5000 er mere europæisk afstemt. Finish er i høj klasse. Et rigtig flot møbel selv den dag idag. 

Mit setup er ihvertfald på plads (er sagt før)og TI5000 forlader ikke matriklen her før de falder helt sammen

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 September 2012 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

jeg har selv jbl 250 ti le udgave, jeg har haft dem fra ny i juni 91, og sælger dem aldrig.....ud af alle de omtalte modeller er
250ti den bedste, endda nok den bedste hjemme hifi speakers de nogen sinde har lavet......ud over deres K serie og proff monitor!!!!!

vh velkommen

Hej velkommen.
Hvis du vil have det huk i bassen. Er det ikke K2 du skal vælge. Ingen tvivl om at det K2 gøre,det gøre det rigtig godt. Men man kan nu godt høre at
den mangler fra 40Hz og ned. Som gøre Ti250 så god. Ingen tvivlet K2 er langt bedre fra 50Hz og op.
Da jeg solgte mine 250'er. Havde jeg også K2 hjemme. Sammen med Array. Og jeg savnede bare den Bas's som Array/250 har.derfor valgte jeg
Array frem for K2. Men toppen er bedre på K2. Og igen er toppen på Array bedre end Ti250.
Og så ang. Ls80. Syntes jeg den formår at få nogle mikro detalier med som 250 ikke gøre.
Men jeg vil nok stadig vælge Ti250 af de to
Power

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2012 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

power skrev:
velkommen skrev:

jeg har selv jbl 250 ti le udgave, jeg har haft dem fra ny i juni 91, og sælger dem aldrig.....ud af alle de omtalte modeller er
250ti den bedste, endda nok den bedste hjemme hifi speakers de nogen sinde har lavet......ud over deres K serie og proff monitor!!!!!

vh velkommen

Hej velkommen.
Hvis du vil have det huk i bassen. Er det ikke K2 du skal vælge. Ingen tvivl om at det K2 gøre,det gøre det rigtig godt. Men man kan nu godt høre at
den mangler fra 40Hz og ned. Som gøre Ti250 så god. Ingen tvivlet K2 er langt bedre fra 50Hz og op.
Da jeg solgte mine 250'er. Havde jeg også K2 hjemme. Sammen med Array. Og jeg savnede bare den Bas's som Array/250 har.derfor valgte jeg
Array frem for K2. Men toppen er bedre på K2. Og igen er toppen på Array bedre end Ti250.
Og så ang. Ls80. Syntes jeg den formår at få nogle mikro detalier med som 250 ikke gøre.
Men jeg vil nok stadig vælge Ti250 af de to
Power

yes...men både K2 og array har jo også compresionsdrivere, som deres monitor, derfor mener jeg også de slår 250erne.....derfor har jeg jo også bygget de store....og der er bassen rigtig fin, samtidig med toppen.....

vh velkommen

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 September 2012 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Som den glade ejer af et sæt jbl ls80 jeg nu er, så er jeg super tilfreds med mine, og de gør det rigtig godt både til film som musik. Man skal bare være sikker på at akustiken i rummet er go' for ellers bliver man straffet. Jeg har lige haft en ven på besøg og han synes de spillede SINDSYGT godt i forhold til mange af de bedre højtalere han har hørt fra hifi-klubben.

Nu har jeg ikke hørt 250'erne så ved ikke om de er bedre.

Til top Vis martin_p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin_p

ole post
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2012 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

mange tak allesammen, må finde ud af hvilken af de 3 det bliver til.
rart at høre de forskellige indput.

ole post
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2012 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

hej.

har nu fundet et sæt jbl 250ti jubelii til 15,000kr er det en fair pris?, der skrives det er velholdt og uden ridser i lakken. og spiller som de skal.

selfølgelig skal jeg høre dem først, men man kan vel se og høre hvis der skal skiftes kantophæng.

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 September 2012 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

ole post skrev:

hej.

har nu fundet et sæt jbl 250ti jubelii til 15,000kr er det en fair pris?, der skrives det er velholdt og uden ridser i lakken. og spiller som de skal.

selfølgelig skal jeg høre dem først, men man kan vel se og høre hvis der skal skiftes kantophæng.

Til den pris så bør bas enhederne være reconet inden for de sidste 5 år, og ikke bare fået skiftet kantophænget.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2012 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

15000 er mange penge for et sæt 250ti....synes det er for dyrt, de har trods alt år på bagen, og er da set til mellem 9-12000 tidligere på KSB....

vh velkommen

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 04 September 2012 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Sjovt som så mange skriver om køb af JBL

overvejet JBL  TI5000

Jeg er den lykkelige ejer af et sæt JBL Ti5000. En ht. som skal sammensættes rigtigt mht. kabler og grej. Jeg er nået i
mål på dette punkt . Det har dog også kostet mig nogle penge i slanger. Men er du tosset. Det bedste og mest
underholdende jeg nogensinde har haft i stuen. Et HUG i bunden og en dynamik og opløsning med tilpas kant som gør
musikken levende og underholdende at høre på. Har fundet ud af at Chord Signature bare er kablet som sætter prikken over
iet på et sæt JBL Ti5000 og måske JBL generelt. Er du til stor soundstagel, livefeeling, stram og dyb slagkraftig bas får du
en oplevelse som ikke mange stue ht besidder idag. Og så lige mit Oyaide sølv XLR kabel. Var der nogen som sagde 3D og
ekstrem hul igennem

Selvfølgelig har alt sine minusser, men dem har jeg glemt

Synes at du skulle give dem en nærmere undersøgelse. Kan du finde et velholdt eksemplar har du ht i rigtig mange
år.  Overraskende nok er de egentlig forbløffende nemme at integrere i stuen grundet deres stramme bas . Den er skruet
rigtig godt sammen. JBL Ti5000 er efter min mening kun overgået af JBL Ti250. Den har dog et væsentligt større aftryk og
anderledes west coast spillende. Ti5000 er mere europæisk afstemt. Finish er i høj klasse. Et rigtig flot møbel selv den dag
idag. 

Mit setup er ihvertfald på plads (er sagt før)og TI5000 forlader ikke matriklen her før de falder helt sammen

Der skulle fandme heller ikke meget til at slå de slatne Tangent du havde før

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

ole post
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2012 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

ja okay ti 5000 har jeg set til noget billigere pris 6500-10,000kr men er det okay hvis de ikke har fået skiftet noget, men er iorden. tæmker hvis man ikke har brugt dem så meget, ældes så kantophæng mv.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2012 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

kantophæng ældes ikke af brug, men af tiden......en bil ruster jo også som tiden går....det gør vi mennesker jo også...engang var jeg ung og smuk...nu er der kun OG tilbage.....så tiden sætter sine spor på alt......

vh velkommen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes