| Forfatter |
|
ballistic Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 04 September 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, I maj måned i år var jeg ude og købe helt nyt udstyr til min stue. Valget faldt på Dali's nye serie Zensor 7 og dertil en forstærker fra NAD model C356BEE forstærker med indbygget MBC DAC så jeg køre USB til pc. Der er desuden monteret Van Den Hul "The clearwater kabel" fra forstærker til højtalere. Jeg må hellere indrømme, at jeg ikke var for skarp i min research efter nyt grej. Jeg synes ikke at sættet spiller klart nok og vil derfor have nogle andre højtalere. Mine højtalere har allerede spillet 100+ timer så de burde være spillet til. Jeg er ude efter et sæt brugte højtalere som passer til min NAD C356. Og desuden skal højtalerne kunne bi-amps til effektforstærker senere hen for mere WATT. Savner i øjeblikket mere mellemtone og bedre diskant. Har kigget rundt og måske fundet nogle som kunne passe, vil dog ikke nævne nogen lige nu før jeg har fået lidt svar på det hele. Håber jeg har givet informationer nok til, at jeg kan få nogle brugbare svar til mit fremtidig valg af andre højtalere.
__________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 04 September 2012 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se om du ikke kan finde et par JBL TI5000, de opfylder de flestes behov for god lyd. Kan fåes til 6- 8.000kr.
carsten
|
| Til top |
|
| |
chris09 Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vare et forslag: prøv at gå ned og lyt til dine Zensor 7 med en cambridge eller Denon forstærker, og se Om ikke det hjælper.
NAD er jo ikke kendt for sin åbne og klare spillestil.
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ballistic
Der findes et hav af andre højttaler end JBL, men det ville hjælpe at kende til din musik smag og hvilken en
lyd stil du ønsker i dit rum.
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
squidward Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mads
Hvor stort er dit lytterum ? og hvor tæt står højttalerne på side og bagvæg ?
vh Peter
|
| Til top |
|
| |
ballistic Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter meget til rock og house. Det er til de 2 kategorier jeg vil have indrettet anlægget til. Har fået lavet en tegning over min stue, det virker mere logisk at vise end at fortælle. Man siger jo at billeder siger mere end 1000 ord ;)
__________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
| Til top |
|
| |
JK-68 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 254
|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
ville absolut prøve at rykke dine højtalere mindst 25 (gerne mere) væk fra bag vægen, og måske vinkle dem lidt mod din lytte
position :)
Og hvad står de på?
|
| Til top |
|
| |
ballistic Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
JK-68: Jeg har prøvet med op til 40 cm fra bagvæggen, det gav ikke den lyd jeg ville have. De står allerede vinklet mod side position i sofaen.
__________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
| Til top |
|
| |
JK-68 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok :/ hvor meget siger dit budget
|
| Til top |
|
| |
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg mener ikke Dali højtalere skal vinkles mod lytte positionen,
det er de ikke konstrueret til, men de skal rykkes ud fra bagvæggen, og helst mere ind de 40 cm du nævner.
Måske den indbyggede dac i din forstærker ikke er god nok.... der findes et hav af usb dacs til rimelige penge
derude.
Du lytter vel ikke til MP3 filer, for så er det her du skal sætte ind først, når du har dette på plads kan du begynde at
kigge på om dine Van Den Hul kabler er gode nok, i alle tilfælde er det højst sandsynlidt ikke din højtalere det er
galt med.
|
| Til top |
|
| |
ballistic Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min bugdet siger det jeg evt. kan sælge mine Zensor 7 for +- 2000 kr. Jeg har et Belkin USB kabel som kan spille Mp3 filer op til 480 Mbps. Mine Mp3 er typisk fra 320Kbps og op til Flac filer på 800Kbps. Jeg har tænkt på en CD-afspiller, men det er ikke der jeg vil høre min musik, det er via min computer. Jeg ejer desuden kun 1 cd :) Jeg kunne spare nogle penge på ikke at købe en CD-afspiller, og de penge kunne jo i stedet bruges på andre højtalere og kabler. Min USB Dac er indbygget i forstærkeren.  http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/da-konverter/nad_ mdc-dac-modul_da-konverter.htm
__________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
| Til top |
|
| |
JK-68 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kunne køre til esbjerg, og lytte til et par dali ikon 6 til 5500 kr.
de er på dba :)
|
| Til top |
|
| |
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=ballistic] Min bugdet siger det jeg evt. kan sælge mine Zensor 7 for +- 2000 kr. Jeg har et Belkin USB kabel
som kan spille Mp3 filer op til 480 Mbps. Mine Mp3 er typisk fra 320Kbps og op til Flac filer på 800Kbps. Jeg har tænkt
på en CD-afspiller, men det er ikke der jeg vil høre min musik, det er via min computer. Jeg ejer desuden kun 1 cd
:)Jeg kunne spare nogle penge på ikke at købe en CD-afspiller, og de penge kunne jo i stedet bruges på andre
højtalere og kabler.Min USB Dac er indbygget i forstærkeren.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/da-konverter/nad_ mdc-dac-modul_da-konverter
Personlodthar jeg rippet alle mine cd`r i Apple lossless format, resten er HD filer fra HDTracks,
så er kvaliteten i orden.
Om du vil sælge dine højtalere er jo op til dig, men prøv evt at låne en DacMagic Plus i hifiklubben,
og husk så et downloade de sidste nye usb 2 drivere til din PC.
|
| Til top |
|
| |
Rotte Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en 355Bee og skal på et tidspunkt investere i nye højttalere. Øverst på den realistiske del af min ønskeliste står:
- Dalis ikon serie, som (i mine ører) lyder rigtig god på min forstærker
- Monitor Audios sølv serie, som er rigtig lækker og velopløst (jeg har dog stadig til gode at høre dem på NAD)
- DLS R55 eller R66 (Som jeg endnu ikke har hørt, men som får rigtig meget venlig omtale med på vejen)
Da jeg købt forstærkeren hørte jeg den også sammen med B&W's 68x serie, og det var ikke lige min sag. Jeg oplevede som
kedeligt og uengageret.
|
| Til top |
|
| |
ballistic Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu rykket mine højttalere 34cm ud fra bagvæggen og ændret positionen så de står parraelle med bagvæggen. Ydeligere 20 cm er de nu også skilt fra hinanden. Det gav en bedre lyd, men er stadig ikke tilfreds. Kan det passe, at jeg virkelig er for kræsen?
__________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sikker på dit problem ligger i din NAD da de netop mangler det som du beskriver du mangler i din højtalere. jeg ville klart prøve at skifte eller låne en anden forstærker i første omgang. Dali har altid været meget lyse i lyden og for mit vedkommende alt for skinger alt for meget diskant og mellemtone og det gælder stortset alle modellerne. men da det er det du godt kan li så tror jeg næppe det er dine højtalere men din forstærker der er problemet.
Kan ikke komme i tanke om højtalere der har mere diskant og mellemtone end Dali. men derimod mange der spiller musik på en langt mere behagelig måde.
Fx monitor audio som er nævnt. jeg er selv ejer af Focal og dem syntes jeg også spiller klasser bedre en Dali.
Men prøv lige lån en anden forstærker i første omgang..
|
| Til top |
|
| |
ballistic Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køre nordpå en af dagene for at lytte til nogle Dali Evidence 470 med min forstærker. Håber dette giver et godt resultat. Har brugt rigtigt meget tid i dag på, at læse om Evidence 470, og kan kun finde gode ting om denne. Evidence kontra Zenzor 7, så er målene 99% identiske mht. ydre mål af højtaleren. Er Zensor 7 blot en ny udgave af en udgået Evidence 470?
Zensor 7 - 97.8 x 20.5
x 31.2 cm HxBxD)
Evidence 470 - 97.0 x 21.5 x 31.4
cm (HxBxD)
__________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
| Til top |
|
| |
ballistic Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2012 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stor en højttaler fra Dali vil jeg udelukket kunne trække med min NAD C356BEE? Og hvilken højttaler vil jeg igen fra Dali kunne trække med NAD C356BEE + NAD C275BEE effektforstærker?
__________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 06 September 2012 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke en idé evt. at satse på et par gode standerhøjttalere?
Dette her er et godt tilbud, og så i Vejle, hvilket ikke er så forfærdelig langt væk i fht. dig:
http://www.dba.dk/hoejttaler-dynaudio-exite/id-84766658/
Har hørt dem i Tapeconnection i Århus, og var lige ved at købe dem selv.
De spiller fremragende.
Mvh
Henrik
|
| Til top |
|
| |
ballistic Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2012 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
No offence, men højtalere på standere er det sidste jeg skal have ;) Jeg har besluttet at beholde højtalerne i første omgang. I stedet vil jeg udskifte på "små-tings" afdelingen for at, få bedre lyd ud igennem højtalerne. Jeg har i dag skiftet de 2 broer som sidder bag på forstærkeren ud med et sæt VDH The Link RCA kabler. Det gav et betydeligt løft i diskanten som er værd at tage med. Næste kabel skift må være mine højtalerkabel VDH clear water til nogle andre, men hvilke? Næste ting på dagsorden er at, jeg låner en NAD 216 THX effektforstærker som jeg vil tilslutte via PRE-OUT på forstærkeren, da jeg ikke kan BI-AMP mine højtalere.
__________________ Mvh
Mads
Mit stue setup
|
| Til top |
|
| |