| Forfatter |
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 06 September 2012 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
...også lige en klassiker.  Jeg overvejer om man skulle få kigget på nogle nye højtalere til min Primare i30. Man ved jo aldrig om der gemmer sig nye muligheder derude siden dengang man købte et par Dynaudio Focus 140. Budgettet glemmer vi lige i første omgang... er interesseret i et godt matach. Jeg har trægulv i hele stuen.... har det betydning for valget?? De kommer til at stå på standere midt på gulvet, så bassen på pege i alle retninger. ...og som I sikkert har regnet ud, så skal det være reolhøjtalere. Hvad kunne jeg tage ud og kigge på?
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2012 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det have noget at sige at jeg har trægulv i stuen i forhold til valg af højtalere....
min stil er fra pop (konen) til hård rock og heavy.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 September 2012 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste har vel trægulv, men du mener vel bart gulv, så. Det kan godt give noget efterklang og en lidt urolig diskant i rummet. Men hvis du afpasser din samlede klang via det udstyr du bruger sammen højttalerne, kan du godt få det til at fungere fint. Bart gulv og en lidt mørk og afdæmpet spillestil op efter kan være vejen frem. Et helt bart og spartansk indretning vil dog være håbløs at dyrke musik og hifi i.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 11 September 2012 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Allanowich.
Er der noget du savner ved dine Dynaudio siden du kigger på nyt (da det ville hjælpe os til at pege dig i retningen af en bestemt
kandidat), eller er det bare trængen til at prøve noget nyt?
Rock og heavy er JBL vel det klassiske svar, selvom de måske er en anelse for anmassende i toppen?
Til hård rock og heavy, ville jeg selv kigge efter en reol højttaler med minimum 8" bas/mellemtone med stram karakter.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 11 September 2012 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse ser yderst spændende ud til 25000 for et sæt. Under halv pris. Dog med meget lav følsomhed.
Timepiece 3.0
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 11 September 2012 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du nu kommer fra Østjylland skulle du da prøve, at tag i Tape Connection og give Focal 1008 et lyt, eller hvis budgettet
ingenting betyder, så måske Utopia Diablo EM, jeg synes Primare og Focal er et godt match
__________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2012 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er som sådan ikke utilfreds med mine Dynaudio'er. Jeg har bare overvejet tanken om jeg med et par andre højtalere vil få mere ud af det...
Hvis jeg placerer dem midt i rummet på et par standere, hvad jeg ofte gør, så synes jeg at jeg godt kunne bruge en smule mere varme i lyden og mere præcision (specielt i tunge ende af musikskalaen).
|
| Til top |
|
| |
HIFY Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 12 September 2012 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal de stå midt i rummet ? Det vil jo give mere krop og fylde i lyden hvis du placerer dem tættere ved væg.
__________________ Så kan jeg også holde ud at høre rockmusik
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 12 September 2012 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et par skud fra hoften ikke at jeg kender nogle af dem
Mordaunt Short Performance 2
Sonus Faber Minima Vintage
AudioVector Si1 Avantgarde
DALI EPICON 2
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 13 September 2012 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte de her på HIFI-messen for et par siden, og var imponeret over hvor meget og god lyd de præsterede:
http://acoustic-force.dk/amor-grande/
Men ved naturligvis ikke hvordan de vil lyde i dit setup.
Hjemmesiden er dog ikke særligt oplysende om hvor de sælges  Mener på et tidspunkt at have læst at de har indgået aftale med en Expert i Vejle???,
men er ikke sikker. En mail til dem kan vel oplyse det.
De er også testet her på siden - efter sigende har de efterfølgende løst det problem med portstøj der omtales i anmeldelsen:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2069&zoneid=3
I øvrigt kan de Xavian de er testet sammen med vel også et bud, hvis du er i den prisklasse. Dem har jeg dog aldrig hørt selv.
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2012 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFY skrev:
| Hvorfor skal de stå midt i rummet ? Det vil jo give mere krop og fylde i lyden hvis du placerer dem tættere ved væg. |
|
|
Midt i på gulvet er måske også en overdrivelse... Jeg har desværre en temmelig tåbelig indretning af stuen, som I kan se mig klage over i denne tråd. Højtalernes placering er helt hen i vejret, så jeg har købt to standere og et sæt lange Atlas Hyper 3.0 kabler og så løfter jeg blot højtalerne ud på standerne, når jeg skal lytte og det fungerer fint. Jeg har opgivet at finde nogle højtalere der passer ind i "alkoven"... bassen mudrer det hele til. Så kan man sige hvorfor ikke flytte lidt rundt med det hele i stuen, men lader sig desværre ikke gøre...
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 13 September 2012 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Vil det have noget at sige at jeg har trægulv i stuen i forhold til valg af højtalere....
|
|
|
Hvis det er trægulv på strøer, er det klart den bedste løsning. Desværre idag bruges den løsning ikke så meget mere.
Placering af højtalere er altid et kompromi, når man ikke har subwoofere. Væk fra bagvæggen giver dybde i lydbilledet, men man mister bassen. Tæt på væggen giver masser af bas og man mister dybden. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
Sambora Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2012 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
Sambora skrev:
|
|
|
Hvis det er trægulv på strøer, er det klart den bedste løsning. Desværre idag bruges den løsning ikke så meget mere.
Placering af højtalere er altid et kompromi, når man ikke har subwoofere. Væk fra bagvæggen giver dybde i lydbilledet, men man mister bassen. Tæt på væggen giver masser af bas og man mister dybden. |
|
|
Jeg har en Velodyne sub stående i setuppet også, men bruges også kun når højtalerne flyttes ud på standere, så de får den nødvendige luft bagved.
|
| Til top |
|
| |