Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 12:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell Ci (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 September 2012 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Synes det er lidt tidligt, at min tråd om Snell er låst. Kun nogle måneder gammel fra sidste skrevne indlæg. Nå, men det jeg ville sige var, at Peter Snell åbenbart designede Snell type C med skrå front som lukkede bokse på et tidspunkt også. Den første refleks  udgave havde bassen oven over porten, men senere da den kom i handlen byttede de så plads. Men her ser I modellen som den lavet som lukket konstruktion.   Modellen her har dog fået nye basser/ophæng og Vifa d19 diskanter så man kan kalde den Ci på en måde. Men det står der jo også bagpå. Men den label er nok sat på efter de har fået nye diskanter. De oprindlige er sikkert brændt af, eller også synes en tidligere ejer, at denne ville have de andre. Der er jo også A/ll modeller, som ejere efter A/llli blev testet i High Fidelity i 91'/ nr 7/8, valgte at få Vifa domer i istedet for Audax domen. Jeg har hørt en sådan udgave, da jeg i 96' var på seriøs jagt efter et sæt A/ll. Og der var alt for kraftig diskant med denne vifa dome, ihvertfald på den jeg hørte.

(rettet og tilføjet lidt mere)

sold
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 September 2012 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Din tråd er nok faldet for 2 års reglen... Og for at imødegå at man holder sine tråde i live ved jævnligt at lave nye indlæg
er reglen nok baseret på oprettelsesdato, ikke dato for seneste indlæg

Jeg husker at have hørt C i Hifi-Klubben, dengang den var blevet til refleks og uden den halvvejs skrå front. Vi hørte The
Wall - det var starten på min søgen mod bedre lyd. Den blev dog aldrig mit eje, men den har alligevel haft stor indflydelse
på mig.
Til top Vis sold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sold

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 27 September 2012 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

En tråd kan altid åbnes igen, hvis man henvender sig til redaktionen. Men det skal være trådstarter, som henvender sig.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 September 2012 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

første gang jeg hørte den var i de tiderlig dage i audio Consult og der lød den nu gødt med et par kraftig rør på, den gang kunne jeg bedre lide den en e modellen men så syntes jeg e modelem blev bedre med tiden, men det var jo også den gang i starten af 80´erne
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2012 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

En tråd kan altid åbnes igen, hvis man henvender sig til redaktionen. Men det skal være trådstarter, som henvender sig.

Hej Mikkel. Det drejer sig en del tråde, der er skrevet i, i år. Det er ikke så mange måneder siden jeg sidst skrev i min tråd "Lidt snak om Snell......og sådan". Men du kan prøve at kigge i flere af trådene jeg har del i og se, at der er lås på mange af dem.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2012 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Mikkel

Tråden "Lidt snak om Snell......og sådan", er der sidst skrevet et indlæg i marts i år og der er flere tråde fra omkring april/maj i år og bagud, der er blevet låst. Det skulle jo være det sidste indlæg i en tråd, der er et år gammel, der låses og efter yderligere et år slettes de. Er det ikke sådan? Det ligner en fejl.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2012 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

sold skrev:
Din tråd er nok faldet for 2 års reglen... Og for at imødegå at man holder sine tråde i live ved jævnligt at lave nye indlæg
er reglen nok baseret på oprettelsesdato, ikke dato for seneste indlæg

Jeg husker at have hørt C i Hifi-Klubben, dengang den var blevet til refleks og uden den halvvejs skrå front. Vi hørte The
Wall - det var starten på min søgen mod bedre lyd. Den blev dog aldrig mit eje, men den har alligevel haft stor indflydelse
på mig.
Snell C blev en refleks højttaler ikke ret lang tid efter den kom frem første gang. Siden har modellen  været sådan. Den blev vist som refleks første gang i 83' på en udstilling i Chicago. Fra 86' gik Voecks så væk fra den skrå afskæring og dennes fine udstråling form, til en mere almindelig, lettere ( ikke vægt)og billigere fremstillings metode i form af en ganske almindelig firkantet kasse og alle enheder placeret i øverste del.  

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 September 2012 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ganske personligt at nettet er en stor censur kasse og ganske få vise site ejer evner at bruge det medier på en
intelligent måde

Tråde slettes, uden besked, det er for mig fraværd af dialog og fordi en person er havnet i konflikt på et personligt plan, så
betyder det da ikke at alle emner den person har skrevet i skal "ud renses" i alt.
Tråde og emner mister totalt deres mening og hvem får noget ud af det ? Ja ikke vi andre.
Hvis de skriver noget uforskammet i en tråd så er sagen nok noget helt andet.

Hvis ytringsfrihed skal have mening, så gælder det i alt, ellers er det hele bare et spil på en eller andens Galej.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2012 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hej D A O

Der er ikke nogen af mine tråde, der er blevet slettet, kun låst. Jeg har lavet et par tråde som dog forsvandt helt, men det var fordi den godt nok ikke havde så meget med hifi at gøre. Så det var ok. Men man ville jo lige prøve.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 September 2012 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:

Hvis ytringsfrihed skal have mening, så gælder det i alt, ellers er det hele bare et spil på en eller andens Galej.

ytringsfrihed forfines ingen steder i verden, det er bare et fint ord og bruge så er man fin på overfladen

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 September 2012 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

nhj4 , beklageligvis JA

Piet Hein

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Skulle der måske være nogen, der skulle være interesseret i sådan et sæt Snell C som lukket konstruktion, kan man titte ind i Audio Consult. Dér står det viste sæt.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 01 Oktober 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

hej der i Tråden!

jeg var lige en tur nede i Audio Consult og lytte til Snell C modellen som han har til salg.

Et vil jeg sige at de ikke passer til nyere grej men til ældre udstyr, grunden til at de ikke passer til de nye ting er at de er mere afslørende i mellemtonen og godt kan lyde lidt for skarbe der, men en rør slæde med masser af saft og en varm mellem tone så gør de det godt, og det er også sådan jeg husker dem da jeg for første gang steftedet bekendt skab med dem nede i butikken da de kom til Danmark, det jeg godt kan lide ved dem er at de forsvinder i lydbilledet vis man bare giver sig tid til dem, men den helt dybe bas gæmmer sig, men lydbilledet er godt.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2012 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Sikke nogle fine fotos, njh4.  Ja, den gamle Snell C er ganske afslørende. Dens karakter i mellemtonen er en smule anderledes end end den samme mellemtone enhed er i type A. Det skyldes lidt, at tone området den arbejder i, er lidt bredere op efter og det, at den ikke er flydende ophængt, men går til gengæld ikke nær så langt ned før den deles til bassen. Mellemtonen i type A går op til 2500hz, men 3500 hz på type C, og ned til 275hz på A og 375hz på C'erne. Vifa domen er en god erstatning for den oprindelige amerikanske  dome jeg ikke lige har navnet på, men vifa domen er dog ikke helt så tør i klangen som den oprindelige anvendte enhed.

Men skal dog også lige huske, at lytte ved en god afstand fra højttaleren, særligt pga den stor afstand mellem bas og mellemtone, ligesom det gælde med type A. Den dybe bas er der, når den er til stede i det plade materialer, der spilles og forstærkeren skal dog også lige have gode kræfter her, samt evner. Og selvfølgelig er det ikke kun "ældre" udstyr, som fungerer på den, det gør det nyeste skam også, men man skal gå efter en naturlig klang og lyd, ikke det kliniske. Så det kommer an på det udstyr man vælger at bruge uanset om det er rør grej eller transistor ditto.

Da jeg i sin tid gik fra type C over til type A/ll var det første jeg lagde mærke til, at klangen var en kende lysere på C'erne og spillestilen en kende livligere. A'ernes grundklang er lidt mørkere og en knivspids mere tør.     (tilføjet lidt) 

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Som man kan se på de fotos som njh4 indsatte, kan man se C'erne står ganske ok, men de burde dog stå lidt tættere op ad bagvæggen. Endda lidt tættere end refleks udgaven, som bør stå 30-50 cm fra væggen. Den lukkede udgave har helt sikkert de samme data, men de skal nok stå max 20-30 cm fra væggen for ikke at blive for svage i den dybeste oktav.

(rettet og tilføjet lidt i det første indlæg)

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Sendt: 21 Oktober 2012 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

hej der i Tråden!

jeg var lige en tur nede i Audio Consult og lytte til Snell C modellen som han har til salg.

Et vil jeg sige at de ikke passer til nyere grej men til ældre udstyr, grunden til at de ikke passer til de nye ting er at de er
mere afslørende i mellemtonen og godt kan lyde lidt for skarbe der, men en rør slæde med masser af saft og en varm
mellem tone så gør de det godt, og det er også sådan jeg husker dem da jeg for første gang steftedet bekendt skab med
dem nede i butikken da de kom til Danmark, det jeg godt kan lide ved dem er at de forsvinder i lydbilledet vis man bare
giver sig tid til dem, men den helt dybe bas gæmmer sig, men lydbilledet er godt.

Hej.... Det er en type Snell C Improved... Det er Ikke en Peter Snell C'er..... Den originale C var en basrefleks, med en
anden 3/4 tommer diskant i.... Da Kevin kom til lavede han den om til en Snell C improved, som der er på billederne... Det
er ikke en Peter Snell C'er.

Mvh
Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Rart at vide Allan.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:
[QUOTE=nhj4]

Hej.... Det er en type Snell C Improved... Det er Ikke en Peter Snell C'er..... Den originale C var en basrefleks, med en
anden 3/4 tommer diskant i.... Da Kevin kom til lavede han den om til en Snell C improved, som der er på billederne... Det
er ikke en Peter Snell C'er.

Mvh
Allan

Hej der Allan!

så vil jeg lige høre om dem peter lavede om de havde diskant bag på ???

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

ABaudio skrev:
[QUOTE=nhj4] Hej.... Det er en type Snell C Improved... Det er Ikke en Peter Snell
C'er..... Den originale C var en basrefleks, med en anden 3/4 tommer diskant i.... Da Kevin kom til lavede han den om til en
Snell C improved, som der er på billederne... Det er ikke en Peter Snell C'er. Mvh Allan

Hej der Allan!

Hej
Det havde de ikke..... Det var noget Kevin fandt på for at forbedre powerrespondsen i diskanten.... De kom også på Snell E,
A3 ovs.

Mvh
Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 22 Oktober 2012 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

ABaudio skrev:
nhj4 skrev:

ABaudio skrev:
[QUOTE=nhj4] Hej.... Det er en type Snell C Improved... Det er Ikke en Peter Snell
C'er..... Den originale C var en basrefleks, med en anden 3/4 tommer diskant i.... Da Kevin kom til lavede han den om til en
Snell C improved, som der er på billederne... Det er ikke en Peter Snell C'er. Mvh Allan

Hej der Allan!

Hej
Det havde de ikke..... Det var noget Kevin fandt på for at forbedre powerrespondsen i diskanten.... De kom også på Snell E,
A3 ovs.

Mvh
Allan

jeg mente heller ikke de første havde en diskant bag på da jeg hørte dem i Audio consult da de kom frem, der husker jeg lyden var mere behagelig og høre på

så må denne her jo være den første af dem

Snell C

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum