| Forfatter |
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kan man godt sidde en 4ohm diskant i istedet for en 6ohm diskant hvor følsomheden er på det samme på begge typer af diskanterne eller kan der laves om i filteret der sidder følgende i filteret til diskanten 2,2uf 100v 2% kondensator og modstand 10w1r5j samt en delefilter spole til den, mit spørgsmål er om der skal loddes en modstand på imellem diskanterne og filteret eller de godt kan klare de 6ohm de spiller fint nok vil bare være sikker og hører nogle af de erfarende selvbyggere herinde
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke du ændrer filtret vil du få mere diskant, da den har lavere impedans. Hvad du skal ændre vil jeg helst ikke udtale mig om, det ved jeg ikke nok om til at rådgive omkring.
Der kommer nok andre ind med mere kvalificerede bud :-)
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mest markante du vil høre, er at delefrekvensen flytter sig, så overlapning til mellemtone får et "hul" = din delefrekvens bli´r flyttet opad for diskanten, men ikke mellemtonen  , det kan du så kompensere for, ved at smide 1,1 uF parallelt på den 2,2 uF, der sidder der i forvejen __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej okay det giver en del mere mening kan jeg godt bruge nogle 1,2 uf plastfilms caps har en masse liggende på 100v eller skal det være en samme type som de eksisterende bernic caps
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mente 1,1uf
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
1Uf, 1,1Uf, 1,2Uf det må du lytte dig frem til  , nu er det jo heller ikke sikkert, at selv om det står på "lappen", at følsomheden så er den samme alligevel  . Prøv dig frem, og de fleste vil nok påstå, at forskellige kondensatorer lyder forskelligt, men eftersom du alligevel har skiftet enheden, er det nok hip som hap i første omgang, hvilken type du bruger. 100volt type er fint nok  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay tak For hjælpen ja der er ik andet for end jeg må prøve mig lidt frem har nogle evox cmk 9525. 1uf polyester caps de må vel kunne bruges til det formål PS har sendt dig en pb
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
er lidt i tvivl hvordan du mener paralelt ovenpå den eksisterende mkp cap det er blir værdien så ik fordoblet hvis man sidder feks en 1uf metalfilm cap paralelt på eller har jeg blandet noget sammen
|
| Til top |
|
| |