Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector S6 Avantgarde (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
naim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 April 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Er interesseret i Jeres indtryk af Audiovector S6 Avantgarde fra lyttedemo eller hvis I selv har en stående hjemme i privaten.

hilsen naim

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 April 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Det er godt du siger aventgarde da jeg ikke har ret meget positivt at sige om signature udgaven. Aventgarde er en allround højttaler som ikke er bedere til en type musik fremfor noget andet. Den er noget af det mest sammenhængende audiovector har præsteret. Men den kan dog ikke helt sige sig helt fri for farvninger. Det er specielt diskanten (selvom den er velopløst) der farves til at lyde en anelse kunstig. Mellemtonen er udstrakt og er næsten fri for farvninger imodsætning til signature modellen. Den går pænt dybt i bassen uden dog at få det helt dybe punch med.
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

naim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
Det er godt du siger aventgarde da jeg ikke har ret meget positivt at sige om signature udgaven. Aventgarde er en allround højttaler som ikke er bedere til en type musik fremfor noget andet. Den er noget af det mest sammenhængende audiovector har præsteret. Men den kan dog ikke helt sige sig helt fri for farvninger. Det er specielt diskanten (selvom den er velopløst) der farves til at lyde en anelse kunstig. Mellemtonen er udstrakt og er næsten fri for farvninger imodsætning til signature modellen. Den går pænt dybt i bassen uden dog at få det helt dybe punch med.

Sidder lige nu og lytter til AV S6 Avantgarde. Har dem t.o.m tirsdag, så skal de afleveres igen. De spiller virkelig fedt, det med bassen, tjaaa.., nu ved jeg ikke hvad anlæg du spiller/har hørt dem på, men med mine Naim monoblokke, 75W 500VA pr kanal, er der masser af punch. Masser af kontrol i det område også. Så dem vil jeg godt beholde. De er dog det første prøvesæt ud af flere. Så om 4-5 mdr. ved jeg hvad der står i stuen.

hilsen naim

Nielsen Lars
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Sendt: 25 April 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par S6 Signature som jeg er meget glad for.

Jeg kan ikke forstå hvad du siger om mellemtonen? Hvis det var M3 modellen du talte om kunne jeg bedre forstå det da mellemtonen ikke er den samme på M3

Hilsen

Lars

Til top Vis Nielsen Lars's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nielsen Lars

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 April 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

jeg har kun ros til S6 A... har hørt den på en del forskellige setup, og den har ikke skuffet

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 28 April 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Signature modelen er slet ikke liniær i mellemtone området. Den øvre del af området er fremhævet og nedre del er indelukket og hænger ikke sammen med resten af højttaleren. Det høre specielt på kompleks musik hvor der sker meget i hele spektret. Det er også tydeligt hvis man så sætter aventgarde på til sammenligning. Så falder tingene på plads.

naim
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Har lige afleveret dem igen hos KT Radio. Synes vældig godt om højtaleren. Hvordan den hænger sammen i øvre, nedre og mellemområdet er jeg ikke god til at sætte ord på, det siger mig heller ikke noget at udpensle de forskellige områder. Det vigtigste er at jeg synes godt om det samlede lydbillede og det gør jeg. Lydbilledet hænger også sammen med selve kvaliteten af optagelsen på cd'en. Go' optagelse = go' lyd og dårlig optagelse = dårlig lyd. Tilbage på mine M3 Sign. kan jeg sagtens høre forskel, de lyden er li'som "mindre". Næste hjemmedemo bliver ProAc Response D38 eller Sonus Faber Cremona.

hilsen naim

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 01 Maj 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

naim skrev:

Jørgen skrev:

Sidder lige nu og lytter til AV S6 Avantgarde. Har dem t.o.m tirsdag, så skal de afleveres igen. De spiller virkelig fedt, det med bassen, tjaaa.., nu ved jeg ikke hvad anlæg du spiller/har hørt dem på, men med mine Naim monoblokke, 75W 500VA pr kanal, er der masser af punch. Masser af kontrol i det område også. Så dem vil jeg godt beholde. De er dog det første prøvesæt ud af flere. Så om 4-5 mdr. ved jeg hvad der står i stuen.

hilsen naim

Når jeg siger det helt dybe punch, så sammenligner jeg med f.eks. Jbl Ti250 og Ti5000. Jeg har selv haft 5000'eren, og jeg har endnu ikke hørt andre fabrikater der kan det samme i bunden (det lyder jo som det samme hug et rigtigt trommesæt kan levere). Men S6 A er bestemt god i bunden og har punch nok til de fleste.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes