| Sendt: 23 December 2013 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Drenge
Jeg står i et lille problem med min fætters Mission 765'ere. De har
været udsat for en heftig fest eller en ødelagt forstærker hos tidligere
ejer. Begge filtre var kraftigt nedsmeltede, og de er så blevet
"bypassed" på en forkert måde kan jeg se. De spiller super kedeligt nu,
helt uden volume i mellembåndet. Jeg har opgivet kampen, da jeg ikke har
haft held med at finde et billede eller et diagram over det originale
filter. Jeg har så faktisk målt dem ud med mit eget måleudstyr og lavet
et helt nyt 2½-vejs filter. Det er vidst originalt et 2-vejs filter men
der er flere fordele ved et 2½ vejs.
Jeg vil så lige spørge jer Hifi4All brugere om der er nogen af jer som har et sæt Mission 765'ere stående som i kan være behjælpelige med. Det drejer sig som sådan bare om at tage et par billeder af et originalt filter, så jeg kan beregne mig frem til den ønskede frekvensgang. Filteret sidder på modsatte side af terminalpladen !
Jeg vil jo naturligvis gerne give ham en så originalt spillende højttalere i stuen igen, men ikke nødvendigvis hvis frekvensgangen ser ringere ud end den jeg har lavet nu. Kunne også være lidt sjovt at se hvad Mission havde tænkt...
Jeg kan jo læse mig til på diverse forums efter min søgning på filter, at det skulle være en meget velspillende højttaler. I forhold til mine egne "kæmper" er de en del tilbagelænet at høre på, trods at filteret er konstrueret som ret liniært med fine overføringsfunkioner. Jeg vil egentlig bare høre om det er en lyd de som originale har ?
Håber nogen kan hjælpe :-)
Lige for skæg, et link til min egen højttalerkonstruktion: http://www.hifigalleri.dk/galleri/10280-musikanlaeg_hk_citat ion_series___sb_acoustics_diy
MVH Michael M
|