| Forfatter |
|
SAXO Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 15 Januar 2014 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Har nogle af jer kunnet hører forskel på om et sæt single wire ht. kabler sætte i diskant bøsningerne kontra i bas/mellemtone
bøsningerne på et sæt ht. med biwire terminaler. (med kortslutnings bøjlerne monteret)
Saxo.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 15 Januar 2014 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis kortslutnings bøjlerne er af meget ringe kvalitet, kan der godt høres lidt forskel. Det kan tit anbefales, at erstatte bøjlerne med noget højttalerne kabel i stedet.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 15 Januar 2014 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan være forskel men det er forskelligt fra højtaler til højtaler så du må prøve dig frem, og smid de kortslutnings bøjler ud
de lyder ikke godt brug et stykke kabel i stedet for det er meget bedre
__________________ Vi hører alle forskelligt
|
| Til top |
|
| |
SAXO Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2014 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er klar over at nogen foretrækker kabel mellem terminalerne istedet for kortslutningsbøjlerne.
jeg tænkte mere på om der kunne være en tids faktor - at signalet fra diskanten ville komme hurtigere end det fra
bas/mellemtonen. - selv om en evt. tidsforskel vil være meget lille.
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 15 Januar 2014 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud MEGET MEGET lille og og ikke hørbar
__________________ Vi hører alle forskelligt
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 15 Januar 2014 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
SAXO skrev:
Jeg er klar over at nogen foretrækker kabel mellem terminalerne istedet for kortslutningsbøjlerne.
jeg tænkte mere på om der kunne være en tids faktor - at signalet fra diskanten ville komme hurtigere end det fra
bas/mellemtonen. - selv om en evt. tidsforskel vil være meget lille. |
|
|
Ja, det vil det helt klart - signalet bevæger sig kun med lysets hastighed, og bøjlen kan let være 10 cm lang, så selvfølgelig
kommer signalet for sent frem __________________ "What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
|
| Til top |
|
| |
SAXO Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2014 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
SAXO skrev:
Jeg er klar over at nogen foretrækker kabel mellem terminalerne istedet for
kortslutningsbøjlerne.
|
|
Ja, det vil det helt klart - signalet bevæger sig kun med lysets hastighed, og bøjlen kan let være 10 cm lang, så selvfølgelig
kommer signalet for sent frem  |
|
|
Se nu er der ikke noget kabel el. nogen bøjle hvorigennem signal kan bevæge sig med lysets hastighed.
Mener at Nordost siger at signalet i deres kabler bevæger sig med 93 pct af lysets hastighed.
Men hvis der ikke er en tidsfaktor at tage hensyn til, hvorfor så forsinke signal til ex. subwoofer som ex. Lyngdorf gør ?
|
| Til top |
|
| |
olepro Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 16 Januar 2014 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
SAXO skrev:
erlingt skrev:
SAXO skrev:
Jeg er klar over at nogen foretrækker kabel mellem terminalerne istedet for
kortslutningsbøjlerne.
|
|
kommer signalet for sent frem  |
|
|
Se nu er der ikke noget kabel el. nogen bøjle hvorigennem signal kan bevæge sig med lysets hastighed.
Mener at Nordost siger at signalet i deres kabler bevæger sig med 93 pct af lysets hastighed.
Men hvis der ikke er en tidsfaktor at tage hensyn til, hvorfor så forsinke signal til ex. subwoofer som ex. Lyngdorf gør ?
|
|
|
Fordi når dit elektriske signal er blevet til lyd ud af højttaleren er det blevet temmelig sløvt (ca. 0,34 km i sekundet) kontra det elektriske signal (300.000 km i sekundet) Det er bla. derfor surround forstærkeren har brug for at vide hvor langt dine højttalere befinder sig fra lyttepositionen !
|
| Til top |
|
| |
SAXO Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2014 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|