Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Zu Audio Omen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MikHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Hej med Jer...

Jeg har i mange år været Spendor fan og er det stadig.Men er blevet ramt af prøv noget nyt feberen....
Jeg har solgt alt min Spendor grej og gået nye græsgange.Har pt et par Cabasse Dinghy 221 og et par Auratone 5c.Begge fuldtone højtalere. Disse passer fint til mine rørforstærkere bl.a Almarro a205mk2 se.
Har i flere år været lun på Zu Audio fuldtone højtalere, men nåede desværre ikke at besøge Kenneth i Herning (var forhandler af disse) inden han lukkede.
Har læst fine anmeldelser af deres højtalere. Mit budget rækker til Zu Audio Omen. Så er der nogen i æteren der har kendskab til disse højtalere? Så gode som evt dårlige erfaringer tages imod med kyshånd.
MVh Mik

Til top Vis MikHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikHolm

MikHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2014 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hvorfor nåede du ikke at besøge Kennet ?

Han reklamerede meget for dem - så du skulle nok have slået til mens han havde dem på lager.
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

truef skrev:

Han reklamerede meget for dem - så du skulle nok have slået til mens han havde dem på lager.

Og det hjalp så trådstarter heeeeeeelt vildt.

http://hometheaterreview.com/zu-audio-omen-loudspeaker-revie wed/

Måske, det kan bruges til noget. Især den sidste sætning på side 1. lyder interessant.
De første 2 sider Google-søgning er jo nærmest én stor lovprisning af produktet.

MikHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2014 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

MikHolm skrev:
Det er jeg godt klar over han gjorde.....Jeg fik bare ikke fingeren ud.... desværre.
Hilsen Mik

MikHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2014 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

truef skrev:

Og det hjalp så trådstarter heeeeeeelt vildt.

http://hometheaterreview.com/zu-audio-omen-loudspeaker-revie wed/

Måske, det kan bruges til noget. Især den sidste sætning på side 1. lyder interessant.
De første 2 sider Google-søgning er jo nærmest én stor lovprisning af produktet.

Ja jeg ved godt de bliver rost til skyerne og overvejer da også meget kraftigt købe et par, men det kunne være rart, at tale med en som mig almindelig dødelig hifi entusiast som har prøvet højtalerne på egne øre.....
Hilsen Mik

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Tja så er man også selv skyld i det - man skal støtte forhandlerne i dk ellers lukker de og så er der nul demo, udlån og service. Men det er som om
folk ikke fatter det.
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

truef skrev:

Tja så er man også selv skyld i det - man skal støtte forhandlerne i dk ellers lukker de og så er der nul demo, udlån og service. Men det er som om
folk ikke fatter det.

Nu ikke det evindelige vrøvl, du plejer at "brække af", hver gang du får chancen, vel???

MikHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2014 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

truef skrev:

folk ikke fatter det.
Tja Du kan da have ret i din pointe, men tingene kan da også sige lidt mere diplomatisk.Ved ikke om det ændre din opfattelse, men har da personligt købt 2 sæt højtalere hos Kenneth vel at mærke samme dag.Ja det er da trist når så fin og behagelig gut drejer nøglen om. Men årsagen behøver jo ikke altid være bundet op på økonomi. Ikke fordi jeg overhovedet kender årsagen, så lad det endelig hvile.
Mvh Mik

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 28 Januar 2014 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hvis det overhovedet kan regnes som erfaringer, så brugte jeg for snart otte år siden adskillige timer i Stockholm på at prøvelytte forskellige Zu
højttalere. De var alle skåret over samme læst (læs lydfilosofi) med en meget direkte og dynamisk lyd - overvejende neutrale og til den lidt
mørktklingende side. De mindede faktisk utrolig meget om (god) livelyd til en rockkoncert. De større modeller gik selvfølgelig dybere end de mindre,
men alle var præget af en dyb, hurtig og tør bas. Om Zus lydfilosofi har ændret sig med årene, kan jeg ikke udtale mig om.

Nå, men i sidste ende valgte jeg nogle andre højttalere (Reference 3a), da jeg hører meget klassisk og jazz og derfor lægger stor vægt på transparens
og et tredimensionelt lydbillede (hvor Reference 3a er Zu hørbart overlegne - i hvert fald for otte år siden).

Som med så meget andet hifi er valget af højttalere styret af en masse praktiske omstændigheder og synergi - synergi i forhold til rummet, de skal
spille i, og synergi med det øvrige udstyr. Et prøvelyt i kendte omgivelser og på eget udstyr er derfor - som med alt andet hifi - at foretrække.

Jeg har efter bedste evne og ud fra en otte år gammel oplevelse forsøgt kortfattet at opsummere mine lytteindtryk af Zu. Du skal derfor ikke tage det
for mere end det. Jeg tror faktisk, at hvis jeg primært lyttede til rockmusik, så ville Zu stå ganske højt på min bruttoliste over højttalere. Deres lidt
mørke klang og lidt mindre transparens gør faktisk, at tekniske mangler i indspilningskvalitet træder i baggrunden, mens musikken træder i
forgrunden - og en musikalsk befordrende højttaler er vel ikke det værste, man kan få, vel
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

MikHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2014 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Hvis det overhovedet kan regnes som erfaringer, så brugte jeg for snart otte år siden adskillige timer i Stockholm på at prøvelytte forskellige Zu
højttalere. De var alle skåret over samme læst (læs lydfilosofi) med en meget direkte og dynamisk lyd - overvejende neutrale og til den lidt
mørktklingende side. De mindede faktisk utrolig meget om (god) livelyd til en rockkoncert. De større modeller gik selvfølgelig dybere end de mindre,
men alle var præget af en dyb, hurtig og tør bas. Om Zus lydfilosofi har ændret sig med årene, kan jeg ikke udtale mig om.

Nå, men i sidste ende valgte jeg nogle andre højttalere (Reference 3a), da jeg hører meget klassisk og jazz og derfor lægger stor vægt på transparens
og et tredimensionelt lydbillede (hvor Reference 3a er Zu hørbart overlegne - i hvert fald for otte år siden). Hej Analogueman.
Tusinde tak for dit indlæg, det var lige det jag havde brug for, lidt fra begge lejre....Jeg har som sagt været vandt til Det lidt tilbagetrukne og mørke lydbilled som Spendor i min optik har.Spendor har haft evnen til at få det bedste ud af en optagelse, så en pladesamling har været vær at lytte på. Syntes det er lidt kedeligt kun, at lytte på specielt optagne plader af høj kvalitet. Det begrænser jo straks udbudet af god musik.Så hvis Zu højtalerne har det nævær som Mine Cabasse Dinghy 221 og samtidig giver en lyst til at høre de plader and aldrig gad og lytte til over sit super duper anlæg så er de for mig ganske interessante.
Lytter til Jazz rock klassisk etc  hænger det sammen med Zu med de begrænsninger de nu måtte have ?
Sætter nærvær i musikken højt fremfor dyb bas og høj frekvens.For mig hellere fin mellemtone og nærvær.
Hilsen Mik

Som med så meget andet hifi er valget af højttalere styret af en masse praktiske omstændigheder og synergi - synergi i forhold til rummet, de skal
spille i, og synergi med det øvrige udstyr. Et prøvelyt i kendte omgivelser og på eget udstyr er derfor - som med alt andet hifi - at foretrække.

Jeg har efter bedste evne og ud fra en otte år gammel oplevelse forsøgt kortfattet at opsummere mine lytteindtryk af Zu. Du skal derfor ikke tage det
for mere end det. Jeg tror faktisk, at hvis jeg primært lyttede til rockmusik, så ville Zu stå ganske højt på min bruttoliste over højttalere. Deres lidt
mørke klang og lidt mindre transparens gør faktisk, at tekniske mangler i indspilningskvalitet træder i baggrunden, mens musikken træder i
forgrunden - og en musikalsk befordrende højttaler er vel ikke det værste, man kan få, vel

MikHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2014 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:

og et tredimensionelt lydbillede (hvor Reference 3a er Zu hørbart overlegne - i hvert fald for otte år siden).

Hej har kigget lidt på Reference 3a, spændende højtaler ? Har du dine endnu ?
Har set et par brugte skulle efter signe være den næst nyeste model. Kender du handelsprisen på disse ?
Hilsen Mik

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 29 Januar 2014 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har mine Reference 3a endnu. Mine har designationen MM de Capo-i. Den kunne også fås i en opgraderet version med kabinet i corian. Jeg har
ikke hørt den nyeste inkarnation (forhandlernettet på verdensplan er yderst begrænset), men jeg synes, de er blevet tudegrimme. Jeg kender ikke
brugthandelsprisen - de kostede vist 24-26 svenske kilokroner som nye hos den daværende importør i Stockholm.

Jeg importerede mine som demomodel fra en forhandler i San Diego, Californien. De kostede vist omkring 14.000 kr. inkl. forsendelse, told, moms
osv. Prisen i USA som nye var $2500. Ak ja, det koster at importere fra den anden side af dammen, men jeg landede dog næsten omkring USA-
nyprisen ...

Ud fra disse oplysninger kan du jo så vurdere, hvad du mener et sæt brugte bør koste, hvis man skal købe

Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Januar 2014 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Reference 3A MM de Capo-i har jeg også haft, drevet af hhv. Almarro A318B og Almarro A205A mk2
Dejligt velspillende som jeg husker det!
EDIT: Afhængigt af lydtryk og lytterum, så er A205A måske i underkanten...

MikHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2014 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:

ej er det muligt jeg kan få dit tlf nr kunne godt tnke mig at høre nærmere om dine Reference....
Havde helt glemt det mærke. Hørte for ca 5 år siden et par Da Capo hos Artsound i Viborg og var dengang meget imponeret. Mon dette ikke stadig er gældende ? Men har nok glemt dem fordd de ikke var til at komme i nærheden af for min økonomi....
Har surfet lidt omkring mærket.
Kender du MOdellerne La Veritas og L'intgrale... begge gulv modeller.... samme kaliber eller ?

Hilsen Mik
2843 1644
9753 8101

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 29 Januar 2014 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hej Mik,

Jeg sender dig en personlig besked senere med mit tlf.nr. - så tager vi den derfra. Lige nu må jeg koncentrere mig om at passe mine to drenge, der
begge ligger med høj feber

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes