Sendt: 10 Marts 2014 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
I efteråret 2013 købte jeg en Pioneer SC-LX76 reciever, som jeg er hamrende glad for – men jeg synes at være kommet til den konklussion at mine QLN 199 gulvhøjttalere (samt center og baghøjt.) er blevet flaskehalsen i mit setup, så jeg overvejer om om det efter godt 10 år med QLN er på tide at se sig om efter noget andet.
Jeg har noget tid haft kig på B&W CM9 samt for nylig stødt på Monitor Audio Silver og Gold serie. Jeg var i Hi Fi Klubben til demo aften forleden hvor den nye 600 serie blev præsenteret – dem var jeg dog ikke specielt imponeret af – synes de spillede væsentligt ringere end mine QLN, og til tider synes jeg også at de forvrængede – først troede jeg det var optagelsen, men da vi så fik dem til at sætte B&W CM9 på med samme stykke musik, så kunne jeg høre at det ikke var optagelsen – på CM9 synes jeg det lød p.... godt, og at de ville være en “opgradering” til mine QLN – særligt i mellemtoneområdet gør de et eller anden lækkert som får sangeren til at “træde lidt frem”. Desuden synes jeg at den nye 600 serie ser noget trist og billig ud – CM9 derimod ser hamrende flot ud.
Nå, men for at det ikke bliver en lang snak – så har jeg også set på¨Monitor Audio – og her kommer mit spørgsmål så – er der nogle af jer som har erfarring med disse – særligt er jeg lidt lun på Silver 8 og Gold GX300 modellerne. Ja ja, jeg ved det godt – “gå ud og lyt” – men det er ikke så nemt her på Sjælland – så inden jeg kører til Søndernborg og lytter kunne det være fedt med lidt info så jeg kan gøre mit forarbejde ordentligt. Jeg har selvfølgelig allerede læst test på bla. What Hi Fi osv.
Min musiksmag er meget blæandet – blues, rock, country, soul – og især det som er optaget ordentligt – så mine næste højttalere skal helst kunne klare lidt punch uden at få hjælp fra en sub – jeg har godt nok en Dali Ikon Sub, men foretrækker at kun bruge den til film – og til hjælp på trist optagelser som f.eks. U2’s “Still Have’nt Found...”
Mit “budget” er ca. de små 20k som et sæt B&W CM9 koster.
Bedste hilsner fra
Doc
|