| Forfatter |
|
Kirchgassner Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har købt en gammel Beogram 1700 i Den Blå Avis, som jeg forbundet til min Harman-Kardon-forstærker med dette kabel:
http://www.av-cables.dk/din-adapter/5p-din-hun-2-x-phono-han -0-2-m.html
Jeg har dog en del 'brum', er det mon fordi jeg mangler en stel-forbindelse?
En anden besynderlig ting er, når jeg sætter en 33'-plade på pause og starter den op igen ved at trykke på 33, så roterer den med 45'. Er det en
mekanisk defekt man kan gøre noget ved?
|
| Til top |
|
| |
Søren Andersen Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
vedr. brum så skal der et stel kabel mellem pladespilleren og din forstærker, pladespilleren operer med meget lave spændinger og er derfor også meget følsom over for andet udstyrs transformator, så du skal gerne have god afstand til andet udstyr, desuden kan jeg anbefale at du sætter pladespilleren på en væg hylde for optimal lyd, her er det vigtig den står i vatter.
teknikken i din B&O kan jeg ikke hjælpe med, kender ikke til din pladespiller.
__________________ Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
Kirchgassner Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren Andersen skrev:
vedr. brum så skal der et stel kabel mellem pladespilleren og din forstærker, pladespilleren operer med meget lave spændinger og er derfor også meget følsom over for andet udstyrs transformator, så du skal gerne have god afstand til andet udstyr, desuden kan jeg anbefale at du sætter pladespilleren på en væg hylde for optimal lyd, her er det vigtig den står i vatter.
teknikken i din B&O kan jeg ikke hjælpe med, kender ikke til din pladespiller. |
|
|
Har du et link til et kabel med stel?
|
| Til top |
|
| |
Søren Andersen Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm. hvordan er det nu det er med B&O  har de ikke speciel stik ? __________________ Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
Kirchgassner Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren Andersen skrev:
Hmm. hvordan er det nu det er med B&O har de ikke speciel stik ? |
|
|
Jo, Søren. De kører med DIN-stik, så måske er det sådan en her, jeg skal have fat i:
http://www.nbradio.dk/shop/phono-til-din-5346p.html
Det er den samme type jeg har nu, bare uden stel-forbindelse.
|
| Til top |
|
| |
Søren Andersen Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
mon ikke din stik fra B&O 1700 ser sådan her ud ?
du skal enten skifte hele kablet ud med nyt eller du kan trække et nyt fra den eksisterende stel ledning, du kan bruge et Vilken som helst enkelt leder til formålet fks. en af lederne i et 230V kabel 0,75-1,5 mm2
 __________________ Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
Søren Andersen Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo det ser rigtig ud, så kan 38kr jo gøre det __________________ Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
Kirchgassner Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har svært ved et sige, om mit DIN-stik ser sådan ud indvendig, da jeg ikke har åbnet den.
Hvad mener du med den 'eksisterende' stel ledning? Der er kun strømledningen og DIN-stikket...
|
| Til top |
|
| |
Søren Andersen Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stel fra din B&O er i selve DIN stikket, se billedet.
går ud fra adapteren du linker til kan bruges, stel kablet fra adapteren monter du så på din forstærker.
brummer den stadig, så kontroller om stel på pladespilleren har forbindelse med stel ledningen på adapteren med et multimeter.
__________________ Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge en omformer fra din til phono + stelledning. Hvis stelledningen ikke er med må du købe en hvor der også
er stel ledning. Beogram 1700 var min første pladesp. i 1981, og den holdt til 87, hvor Pick uppen begyndte at slæbe
hen over pladen når det returnerede. Så det er virkelig flot at den stadig kører.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Kirchgassner Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 03 November 2014 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Du skal bruge en omformer fra din til phono + stelledning. Hvis stelledningen ikke er med må du købe en hvor der også
er stel ledning. Beogram 1700 var min første pladesp. i 1981, og den holdt til 87, hvor Pick uppen begyndte at slæbe
hen over pladen når det returnerede. Så det er virkelig flot at den stadig kører. |
|
|
Jep, jeg tror jeg bestiller adapteren med stel, så er jeg på vej.
Som tidligere beskrevet, har den en besynderlig fejl, når jeg trykker 33, så kører den 45, hvorefter jeg skal trykke 45 igen, så den kører 33. Men
ok, alderen trykker os alle...
|
| Til top |
|
| |