Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 19:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Raven One eller Woodpecker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
johan_gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 06 November 2014 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej Forum,

Jeg er begyndt at kigge efter en ny pladespiller. I kikkerten er Dr Feickert Woodpecker eller en TW Acustic Raven One. Alle
meninger, erfaringer og gode råd er kærkomne!
Specielt er jeg interesseret i holdbarheden, gider ikke udstyr der skal afsted i tide og utide til reparation (udover lyden selvfølgelig).

Glæder mig til at høre fra jer.
Til top Vis johan_gabriel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johan_gabriel
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 06 November 2014 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo ganske enkelt umuligt at udtale sig om holdbarheden af produkter, der ikke har været mere end 6 (Woodpecker) hhv. 7 (Raven One) år i produktion. Så aner man jo intet om langtidsholdbarheden ...

Blandt mine forskellige pladespillere har jeg en NAS Hyperspace, der i snit kører 1 time om dagen og har gjort det i 15 år. Den får skiftet lejeolie en gang om året, og det er så det. Der kan man tale om langtidsholdbarhed.

Åh jo, motoren begyndte at støje her forleden, den var omsider slidt op, så den måtte jeg skifte. En ny kostede 400 kr. Altså både god lyd, god holdbarhed og lave driftsomkostninger - det kan jeg li'

Men de ser nu meget lækre ud de "spillere", som du har i kikkerten ... men om de holder i længden, er der som nævnt indledningsvis ingen, der kan sige noget kvalificeret om
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
johan_gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 06 November 2014 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hej Analogueman,

Du har selvfølgelig ret i, at ingen af spillerne har så mange år på bagen. Så det er svært at bedømme langtidsholdbarheden.
Desværre har jeg dog oplevet meget HiFi der ikke har holdt mere end et halvt år før det stod på værkstedet. Så var bare
interesseret i om nogen havde oplevet problemer efter kort tid.
Til top Vis johan_gabriel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johan_gabriel
 
truef
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 07 November 2014 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  


Køb en sme pladespiller.....så holder den resten af livet;-)
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef
 
laboa
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 13 September 2012
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 07 November 2014 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

johan_gabriel skrev:
Hej Forum,

Jeg er begyndt at kigge efter en ny pladespiller. I kikkerten er Dr Feickert Woodpecker eller en TW Acustic Raven One. Alle
meninger, erfaringer og gode råd er kærkomne!
Specielt er jeg interesseret i holdbarheden, gider ikke udstyr der skal afsted i tide og utide til reparation (udover lyden
selvfølgelig).

Glæder mig til at høre fra jer.


Hej John.

Jeg har ingen erfaring med Raven One, men jeg har en Woodpecker med vel 2.000 timer bag sig. Har ikke oplevet nogle
problemer overhovedet. Driftsikkerhed og stabilitet stod også højt på min prioritetsliste, da jeg i sin tid skulle have ny grammo.
Kender en del, der også har Woodpecker - har ikke hørt om problemer der heller.

Og den spiller forrygende - hvis du går videre med Woodpecker, vil jeg klart anbefale Inertia (tallerken-upgrade); alle pengene
værd og meget mere til ;-).

mvh.
Lars Bo
Til top Vis laboa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af laboa
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 07 November 2014 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Lige en enkelt en til overvejelse: Hvis du på et tidspunkt vil benytte mere end en tonearm, så er ingen af de nævnte "spillere" vejen frem (inkl. den nævnte SME uanset model).

Jeg har selv tre tonearme monteret på min Hyperspace - den tager i udgangspunkt kun to, men med lidt maskinteknisk snilde kan tre tonearme godt monteres. Jeg har svært ved at forestille mig et liv med kun en arm ...

Det næste bliver så at eksperimentere med to-motordrift ... jeg skal dog lige have drejet et nyt motortårn først.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
pac-man
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Pierre?

Bruger siden: 24 December 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 07 November 2014 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Lige en enkelt en til overvejelse: Hvis du på et tidspunkt vil benytte mere end en tonearm, så er ingen af
de nævnte "spillere" vejen frem (inkl. den nævnte SME uanset model).



Raven One kan sagtens tage 2 arme. Det kræver bare at man bruger et af TW`s separate motortårn og så fjerner motoren på
plinten. Så er der plads til 2 arme og kaldes nu for Raven Two.



TW pladespillere er generalt meget fleksible.
Til top Vis pac-man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pac-man
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 08 November 2014 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Rigtigt! Den option havde jeg helt glemt ... ganske pinligt, da jeg havde set den før

Produceres Raven One overhovedet mere? Den er ikke at se på producentens hjemmeside (men findes og er prissat på fx danske Artsounds hjemmeside).

Hvis du er til tyske pladespillere, så er Analog Manufaktur Germany (eller AMG) også en mulighed. Forarbejdningskvaliteten er helt på højde med Feickert og TW-Acustic, men det er efter min bedste vurdering et både mere spændende og æstetisk mere tilfredsstillende design end de to nævnte.

http://www.amg-turntables.com/

Jeg har ikke hørt AMG's pladespiller, så lyden kan jeg ikke udtale mig om.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 08 November 2014 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Åh ja, AMG'en har (selvfølgelig) en væsentlig højere pris end både Woodpecker og Raven One ... det skal jo nok lige med
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 08 November 2014 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Lige en enkelt en til overvejelse: Hvis du på et tidspunkt vil benytte mere end en tonearm, så er ingen af de nævnte "spillere" vejen frem (inkl. den nævnte SME uanset model).

Jeg har selv tre tonearme monteret på min Hyperspace - den tager i udgangspunkt kun to, men med lidt maskinteknisk snilde kan tre tonearme godt monteres. Jeg har svært ved at forestille mig et liv med kun en arm ...

Det næste bliver så at eksperimentere med to-motordrift ... jeg skal dog lige have drejet et nyt motortårn først.
Hvorfor ikke gå hele vejen og forsøge med 3 motors drift á la Void pladespilleren.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 08 November 2014 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til spørgsmålet om langtidsholdbarhed, så har jeg haft en Thorens TD321 siden 84' og har aldrig haft den til service eller skullet have ny rem. Har dog skiftet leje olie 2 gange på den, selvom det næppe var nødvendigt. Men selvfølgelig kan man da altid være uheldig, at få en "mandags" model i hvilken som helst fabrikat af pladespiller.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 965
Sendt: 08 November 2014 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med de andre i, at det er svært at udtale sig om langtidsholdbarhed for produkter med få år på markedet. Mit indtryk af begge mærker er dog, at det er virkelig god kvalitet. Jeg ville ikke være bekymret for holdbarhed ved nogen af dem.

En af mine venner har Raven, og der var i starten et problem med, at motoren (eller var det motorstyringen, det husker jeg ikke) kunne gå i stykker af statisk elektricitet, når man skifter plader. Det løste forhandler / producent dog på forbilledlig vis og til stor tilfredshed for kunden. Et stort plus i min bog...

Jeg har en anden Tysk pladespiller i samme prisklasse som de nævnte: Scheu - Premier, og den kunne du eventuelt tage med i overvejelserne. Med den store 80mm pladetallerken, og den suveræne motor fra Das Laufwerk modellerne har man en pladespiller, der er virkelig god ift prisen. Scheu går ikke helt så meget op i, at pladespilleren skal være ''et mekanisk smykke til hylden'' som de andre du nævner, det er lidt mere et ''form følger funktion design''. Tilsvarende går heller ikke så meget op i markedsføring og at få gode tests, så de henvender sig heller ikke så meget til køberen, der køber efter gode anmeldelser. Men det ændrer ikke på produktet kvaliteter... Her et billede af min.





__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 965
Sendt: 08 November 2014 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

I øvrigt kan man som sidebemærkning nævne om Scheu, at de jo har været på markedet i mange år efter hånden, så holdbarheden er veldokumenteret. Desuden leverer de centerlejer og pladetallerkner til flere af de andre high end producenter.

Godt kram, hvor de bruger pengene på produkterne frem for markedsføring. For mig er det meget tiltalende.


__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 08 November 2014 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Analogueman skrev:
Lige en enkelt en til overvejelse: Hvis du på et tidspunkt vil benytte mere end en tonearm, så er ingen af de nævnte "spillere" vejen frem (inkl. den nævnte SME uanset model). Jeg har selv tre tonearme monteret på min Hyperspace - den tager i udgangspunkt kun to, men med lidt maskinteknisk snilde kan tre tonearme godt monteres. Jeg har svært ved at forestille mig et liv med kun en arm ... Det næste bliver så at eksperimentere med to-motordrift ... jeg skal dog lige have drejet et nyt motortårn først.
Hvorfor ikke gå hele vejen og forsøge med 3 motors drift á la Void pladespilleren.  

Bortset fra, at den hedder "Voyd", så er 3-motorsdrift en lidt mere tricky option, når det gælder en Hyperspace. For det første har jeg svært ved at finde plads til tre motortårne, da jeg har monteret 3 tonearme (den har sædvanligvis kun plads til 2), og for det andet, hvis jeg overhovedet kan finde plads til motortårn nr. 3, så skal jeg finde en tilstrækkelig lang rund rem. Det kan sikkert godt lade sig gøre, men jeg har ikke undersøgt markedet. Endelig, og for det tredje, så er der hele motorstyringsproblematikken. Jeg benytter en Clearaudio Syncro til min Hyperspace, og den kan klare en belastning på 7 watt. Så den burde kunne levere effekt nok til tre motorer (de trækker 1,7 watt hver), men hvordan den i øvrigt reagerer, når den "ser" tre motorer, aner jeg ikke.

Well, det skal vel forsøges en dag
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 08 November 2014 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Så godt, jeg havde skrevet "i" i stedet for "y", men den rette knap er sgu savnet. Men jeg undlod blot at lave et nyt indlæg......du vidste med stats garanti godt, hvad jeg mente.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 08 November 2014 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

MortenB skrev:
.En af mine venner har Raven, og der var i starten et problem med, at motoren (eller var det motorstyringen, det husker jeg ikke)
kunne gå i stykker af statisk elektricitet, når man skifter plader. Det løste forhandler / producent dog på forbilledlig vis og til stor tilfredshed for
kunden. Et stort plus i min bog...J



Det er da selvfølgelig fint at problemet blev løst, men det er skandaløst, at det overhovedet kunne opstå!   


MVH.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 965
Sendt: 08 November 2014 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Skandaløst er da ganske voldsom sprogbrug ift sagen. Men det er måske blot udtryk for de vanlige ekstreme sproglige overdrivelser på fora. Jeg ville bruge et noget mere moderat sprog, og alting kan gå i stykker, også uden skandaler...

Jeg synes det er fornemt, at forhandler og producent tog sig godt af kunden. Dét var sådan set min pointe her.


__________________
Hilsen, Morten
Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 08 November 2014 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Det er da ikke fornemt ... det har de pligt til i forhold til lovgivningen, så det bør man både forvente og forlange

Gad vide, om almindelige begreber som "ret" og "pligt" helt er gået i glemmebogen, siden man er begyndt at rose forhandlere og producenter for at leve op til, hvad de skal leve op til

Nå, det var off topic ... men alt i alt er pointen vel, at når man er i den pladespillerprisklasse, hvor bl.a. TW-Acustic Raven One og Feickert Woodpecker befinder sig, så både kan og bør man forvente (langtidsholdbar) kvalitet, og,såfremt der alligevel skulle opstå problemer, en intet mindre end excellent kundeservice og hurtig og omkostningsfri udbedring af fejl og mangler.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 08 November 2014 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
 Så godt, jeg havde skrevet "i" i stedet for "y", men den rette knap er sgu savnet. Men jeg undlod blot at lave et nyt indlæg......du vidste med stats garanti godt, hvad jeg mente.
Du kunne jo også have ment "Valdi" og talt en motor for meget
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 08 November 2014 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Når Scheu har været nævnt som værende holdbart, så kan man passende at Christian Feickert var en del af dem i gamle dage, og gik solo
efter Thomas Scheu gik bort og efterlod det hele til konen.

Og så er det nok ikke alle der gider have flere arme på, så at gå efter en single-arm model virker ikke helt ufornuftigt.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes