| Forfatter |
|
dMITIj Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2014 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hiho.
Kan min Rega RP6 tåle at stå oven på min Vincent SV-338, eller bliver det for varmt for den?
mvh.
__________________ Music is a disease and I have been infected a long time.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4934
|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bør aldrig stå noget direkte oven på en forstærker. Så enten ved siden af, eller en hylde over (hvor der er min. 10 cm. luft over forstærkeren)
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedst er at hænge din pladespiller op på en hylde, og få afstand til forstærkeren, således at både varme og måske magnetisme ikke får uheldig
indflydelse på lyden.
Med venlig hilsen
Birger
|
| Til top |
|
| |
dMITIj Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2014 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikkel.
Takker for svar ;-)
nvh.
__________________ Music is a disease and I have been infected a long time.
|
| Til top |
|
| |
dMITIj Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2014 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Bedst er at hænge din pladespiller op på en hylde, og få afstand til forstærkeren, således at både varme og måske
magnetisme ikke får uheldig
indflydelse på lyden.
Med venlig hilsen
Birger |
|
|
Takker for info :-)
mvh. __________________ Music is a disease and I have been infected a long time.
|
| Til top |
|
| |
Miav Forum Bruger


Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nøjagtigt den Vincent er kendt for at varme som en bedre el-radiator, så jeg ville ikke gøre dette.
Jeg vil tro gummiremmen på Rega'en vil have en ret kort levetid. Så er der også langtidsvirkningen af varmen.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 Marts 2015 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dMITIj skrev:
Hiho.
Kan min Rega RP6 tåle at stå oven på min Vincent SV-338, eller bliver det for varmt for den?
mvh. |
|
|
Armresonanset kan blive for lav pga. varme. Fordi selve nålens ophæng bliver blødere (højere compliance).
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3053
|
| Sendt: 09 Marts 2015 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det kan vel være meget godt, hvis den i forvejen lå for højt. (host host)
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Den altoverskyggende gode grund til IKKE, at stille sin pladespiller oven på en forstærker, er magnetisk udstråling fra forstærkerens trafo. Det vil
hæve støjgulvet betragteligt og drukne til ophentede informationer i brum. Op på væggen eller til venstre for forstærkeren.
__________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til venstre...? Vil nu mene at højre, så arm og pick up kom længere væk fra forstærkeren... Men det er nok bare mig Mvh. Birger nu endelig påske fri
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken side, men kan/bør stille pladespilleren, kan være begge sider, alt efter hvor trafoen er monteret i forstærkeren, for det er lidt forskelligt. Den sidder ofte også i midten af forstærkeren. De skal helst stå pænt væk fra hinanden.....en god lille sød meter. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
dMITIj Forum Bruger


Bruger siden: 15 Marts 2014 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 01 April 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen takker for alle indspark
Kan man skifte eller forlænge signalkablet fra min RP6? (måtte det være nødvendig) __________________ Music is a disease and I have been infected a long time.
|
| Til top |
|
| |