| Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 02 September 2016 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som en fortsættelse på tråden: "Mærkelig nedgradering" hermed lidt førstehånds lytteindtryk på Sumiko Palo Santos Presentation. Det var med spænding, den blev monteret. Nu har den så været hér i stuen i et par uger, og nu har jeg ikke behov for mere  . Puha da da hvor det spiller. Mit ønske om kilometerdybt perspektiv kombineret med SLAM er blevet indfriet. Den er simpelthen intet mindre en så fremragende, at mundvigene kravler opad, hver gang der kommer en ny skive på. En af vennerne sad i sofaen i fredags og lyttede med over et par IPA´er, og da der var gået en halv time (han spiller på Ortofon Cadenca Black), røg det ud af munden på ham: Så må jeg jo spare lidt på møblerne i min nye lejlighed, for jeg skal s´gu også ha´ en. (Den blev bestilt lørdag formiddag). Den seance beskrev jeg så på SMS til en anden kammi, som omgående replicerede: OK, så skal jeg også med på vognen (vi kender hinandens smag og gear), så den lille 8 grams perle har startet en lille trend her i byen  . Jeg har endnu til gode at høre Koetsu og Kiseki, men det kommer til at vare adskillige år, for den Palo Santos på mit setup er Nirvana, i hvert fald her og nu  . Nu skal vi "bare" ha´ PH3-riaa´en færdig og ha´ hentet Silk trafoerne hjem, så bli´r det spændende at se, hvor mange meter køkkenrulle der skal til, for at tørre øjnene  . God week´end til alle. Næste LP bli´r "Too Long In Exile" med Van the Man. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
@Hifi Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"
Bruger siden: 12 November 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 02 September 2016 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den, det kan jeg godt forstå. Har også haft et godt øje til den længe. Måske har du lige skubbet mig det sidste stykke nu, tak for det Jeg spiller med en VdH The Frog nu, det er en fed pickup. Det kunne dog, som altid, været lækkert med noget mere eller alternativt. God (musik) weekend
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 02 September 2016 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak @Hifi  . Forstår godt dit  , når man tænker på prisen, jeg har fået min "enter"-finger bundet fast bag på ryggen det næste, lange stykke tid  . Et lille stemningsbillede, og jo, den grammo skal støves af   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
@Hifi Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"
Bruger siden: 12 November 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 02 September 2016 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, fuldt forståeligt  og jeg vil da ikke håbe at dine kammier har givet fuld pris, 27,6K i DK. Den kan fås for 20,3K i UK
Du har vel købt Jans aflagte?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 02 September 2016 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yepps  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 02 September 2016 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det Lone Kellerman, der sang: Køb Dansk???  . Jo, den ene kammi købte den s´gu her i DK....... Det gør den anden nok ikke, da han p.t. er i London. Og med hensyn til det grimme ord "aflagte"  , jeg kan bedre lide lyden af "lettere brugt". Det fjerner ikke det faktum, at den er helt forrygende  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 02 September 2016 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg er nu mest vild med afkoblingsølbrikkerne under pladespillerfødderne. Har du prøvet at sammenligne forskellige mærker? Rygtet vil vide, at
Carlsbergs giver en ret sur lyd, så de bør undgås
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 02 September 2016 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er de Amerikanske, det gi´r lidt en lyd henad JBL, hvilket er et positivt islæt til de Amerikanske Magnepan højttalere. Lidt Engelsk blødhed skal der også til, dog ikke for meget. Læg mærke til katalog CD-en fra Farnell under brik´en i højre side  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
@Hifi Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"
Bruger siden: 12 November 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 02 September 2016 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
...med hensyn til det grimme ord "aflagte" , jeg kan bedre lide lyden af "lettere brugt". |
|
|
Ja, den er helt sikkert kun "lettere brugt", for han købte den i 2012, og med det antal pickupper han har - og fortsat køber - er det svært at se at
han ever kommer bare i nærheden af, at slide en op
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 02 September 2016 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info @Hifi. Det var sådan set også det, jeg satsede på  . Undervejs til hvor jeg er nu, er det så ikke den eneste PU, jeg har købt af ham, og de holder, hvad han lover, har jeg erfaret  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
@Hifi Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"
Bruger siden: 12 November 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 02 September 2016 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville også undre mig, hvis du havde erfaret noget andet Tror forresten at den er fra 2010, var lige inde på hans hjemmeside, og der er den testet i 2010. Det er sådan set også underordnet, ift. lyden/performance. Syntetisk gummiophæng, og lavt antal timer i sporet = mange mange timer endnu
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 02 September 2016 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din nye nål... Så blev festugen en fest
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 02 September 2016 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Nu er de Amerikanske, det gi´r lidt en lyd henad JBL, hvilket er et positivt islæt til de Amerikanske Magnepan højttalere. Lidt
Engelsk blødhed skal der også til, dog ikke for meget. Læg mærke til katalog CD-en fra Farnell under brik´en i højre side |
|
|
Du har cd'er?!?!
Judas
PS. Mine første "rigtige" højttalere var et sæt JBL - bliver stadigvæk en smule blød i knæene, når nogen siger "West Coast Sound". Hvis jeg havde
rummet til det, ville jeg nok have et sæt svinestore JBL til at bade mig i bas, men jeg er blevet ældre og må holde på formerne og en mere sofistikeret
tilgang til lyd ...
PPS. Tillykke med pu'en. Når man først har prøvet en topklasse (MC) pu, så er der ingen vej tilbage ... man skal blot lige overvinde, at noget så småt
kan være så dyrt
|
| Til top |
|
| |