Sendt: 12 Oktober 2024 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega eller Pro-Ject plejer at være budget favoritter. Og det er fint at "nøjes" med den pickup der følger med, det vil typisk være en MM. Der
findes mange lignende modeller.
Men hvad har du af RIAA?
Brugt giver naturligvis mest, du får det dobbelte. Men pas på med pickup, for hvis den er slidt er den intet værd. Hvis du bare vil have plug-
and-play er et nykøb med formonteret pickup det sikreste, køb hos en velrenommeret forhandler og en pladespiller hvor pickup er monteret
fra fabrikken (jeg har oplevet en forhandler hvor pickup var mangelfuldt installeret selv om han fremstiller sig selv som kompetent).
Løft ville jeg ikke bekymre mig om... Med mindre du ikke når hen til pladespilleren flere timer efter afspilningen er færdig, så slider det ikke
nævneværdigt på pickup'en da rillen er "glat" i udløbet. Du kan også eftermontere (overhovedet ikke kompliceret) en Little Fwend, den er ikke
helt billig, men så kan du skyde investeringen til du eventuelt synes det er det værd.
__________________ Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre... Måske man skulle bekymre sig mindre om sin egen (s)tilstand end andres.
|