Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ortofon MC 20 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 April 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

En af mine venner har fået sådan en dejlig -vintage?- Pickup - Den hedder ikke noget MKII eller super men kun MC 20 - blå plasthus og nålebeskytter

Den har tidligere tilhørt en Ortofon medarbejder der selv har udmålt den /udvalgt den bland mange MC 20'ere

Jeg har prøvet lyttet den lidt for ham da han endnu mangler en god step up til MC

Sammenlignet med Denon 103 virker den mere diskret, og mellemtone og især diskant virker mere tilbagetrukket - sammenlignet med SPU virker den som letmælk i forhold til sødmælk - men langt fra skummetmælk.

Hvad er den generelle mening om MC 20 - han har en anden musiksmag end jeg har - mere til rock m.m. - er det noget der duer - forløbig har jeg testen den med ca. 2 grams nåletryk og to trafoer - beyer og ortofons 20T

den virker ikke træt i gummiophæng

Min umiddelbare tanker er at den virker som en god all rounder som kun kan være et plus - pt. kører han med en mc-turbo af ældre afstamning (High output)

Når han får en trafo skal det køre på en Luxman L 100 og richard allan ht og direkte drevet technics sl 1100 - ret flot sag med en lidt vild arm.

any indput ??

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 07 April 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
En af mine venner har fået sådan en dejlig -vintage?- Pickup - Den hedder ikke noget MKII eller super men kun MC 20 - blå plasthus og nålebeskytter

Den har tidligere tilhørt en Ortofon medarbejder der selv har udmålt den /udvalgt den bland mange MC 20'ere

Jeg har prøvet lyttet den lidt for ham da han endnu mangler en god step up til MC

Sammenlignet med Denon 103 virker den mere diskret, og mellemtone og især diskant virker mere tilbagetrukket - sammenlignet med SPU virker den som letmælk i forhold til sødmælk - men langt fra skummetmælk.

Hvad er den generelle mening om MC 20 - han har en anden musiksmag end jeg har - mere til rock m.m. - er det noget der duer - forløbig har jeg testen den med ca. 2 grams nåletryk og to trafoer - beyer og ortofons 20T

den virker ikke træt i gummiophæng

Min umiddelbare tanker er at den virker som en god all rounder som kun kan være et plus - pt. kører han med en mc-turbo af ældre afstamning (High output)

Når han får en trafo skal det køre på en Luxman L 100 og richard allan ht og direkte drevet technics sl 1100 - ret flot sag med en lidt vild arm.

any indput ??

Hvis det er den originale arm der sidder på Technics'en så ville jeg holde mig til turbo'en, den er let, stiv og iøvrigt ganske neutral. Den gamle Ortofon (MC 15/20) er som du selv har konstateret ganske magelig og dertil så tilpas blødt ophængt at det bliver noget gynggang i den tunge Technicsarm.

Pengene er nok givet bedre ud på en ny MC3turbo, den kan fås for omkring en tusindkroneseddel 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 April 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Tak Bjørn - det vil jeg lade gå videre til ham - han var heldig og fandt en Thorens 160 Super idag med en skorpio arm - død flot med messing kontralod - der sad en velholdt MC 30 på - jeg regner med at skorpio armen er lettere end technicsarmen - så er han vist meget godt kørende 

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

MC20 har output på sølle 0,07mV så den skal da virkelig have noget gain i rumpetten!?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes