Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 08:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Underlig trådophængt tonearm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 April 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har prøvet den her mærkværdige tonearm af plastik??????

Den er åbenbart patentanmeldt, men er noget af det underligste i tonearme jeg har set.

http://www.tonearm.org/

Lidt fra reklameteksten............:
I offer plastic head shell with graphite arm wand for their neutrality and transparency in musical interpretations.  One can use a heat gun and soften the head shell arm to achieve different offset angles and vertical travel height.  This is helpful when one has non standard stylus cantilever angle or DIY turntable.  This Ebay offer is without wirings or connectors.  
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 April 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Endnu en variation af Schröder armen. Har lidt svært ved at gennemskue princippet, for hvad forhindrer armen i at blive trukket frem? Schröder har meget kraftige neodym magneter der holder armen ned med et træk på en 5-6 kg. Desuden dæmper magnetfeltet resonanser (induktiv dæmpning).

Så vidt jeg kan se her, er det kun armens ringe vægt der holder den på plads. Ser ikke ligefrem ud som nogen stabil løsning. Kunne godt forestille mig at basgengivelsen i den arm er noget "løs" i det?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 18 April 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

den ligner noget der er gået galt i et kinder-æg

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 April 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
den ligner noget der er gået galt i et kinder-æg

Der fik jeg sku morgenmaden galt i halsen.

Den arm der ligner nu heller ikke noget jeg ville satse på, kunne dog være sjovt at se en beskrivelse af hvad tankerne er bag (hvis der er nogen).

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 20 April 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Endnu en variation af Schr�der armen. Har lidt sv�rt ved at gennemskue princippet, for hvad forhindrer armen i at blive trukket frem? Schr�der har meget kraftige neodym magneter der holder armen ned med et tr�k p� en 5-6 kg. Desuden d�mper magnetfeltet resonanser (induktiv d�mpning).

S� vidt jeg kan se her, er det kun armens ringe v�gt der holder den p� plads. Ser ikke ligefrem ud som nogen stabil l�sning. Kunne godt forestille mig at basgengivelsen i den arm er noget "l�s" i det?

Så vidt jeg kan læse er den topunkts ophængt, så en variant af Schrøder armen er det vel ikke.

Den er gået et par gange for $100 på Ebay, så det er jo ingen herregård. Har jeg penge til overs på en regnvejrsdag, kan jeg nok godt finde på at købe en bare for sjov. Den her ihvertfald langt mere underholdningsværdi end en forgyldt sikring.............Der er også nogle videoer fra youtube med den, bulede plader, hifitest record, spøjs grammofon iøvrigt:

http://www.youtube.com/user/frictiontonearm">http://www.youtube.com/user/frictiontonearm

Ellers lidt fra beskrivelsen her:

The stability of my tonearm comes from the interactions of the stylus and the grooves.  As the stylus engages/locks onto the groove, the string suspension and the damping bar gently keep the arm wand stable and let the stylus freely locks onto the grooves.  If the vibrational forces from the stylus and the grooves interactions become so violent that the tonearm suspension can not keep up, the stylus will jump off the grooves and skipping toward the record's center. 

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes