| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg begynder at tro at der er noget galt med min P5 siden at jeg med to nye plader oplever en væmmelig harsk lyd. Jeg har købt Metallica's Ride the Lightning og den lyder som om den har været spillet med en synål - det er underligt, da den er helt ny - men lyden er bare elendig - det er meget slemt. På Red Hot Chilli Peppers Californication er lyden dog langt bedre, men der er stadig lidt skrat ind i mellem - specielt i støjende/komplicerede afsnit af numrene. De fleste af mine andre plader lyder som de skal - både forholdsvis nye og brugte plader. Har jeg været uheldig at få nogle "beskidte" plader der sådan set bare skal en tur i en rensemaskine eller kan det være et justeringsproblem? Jeg er ved at blive lidt frustreret efterhånden, må jeg indrømme.
Jeg har kigget i manualen for at se om der er noget der er justeret forkert. Om anti-skating står der at der er to hakker, hvor man fra den yderste position skal presse ind til det første hak for 1g og til det andet hak for 2g. Jeg kan kun se ét hak, når den er trukket helt ud. Når jeg trykker på den er det som der er mange små hakker. Jeg er meget forvirret hvad det angår - nogle der kan forklare mig hvad jeg skal gøre her? I øvrigt ville det være rart atvide hvilke lydmæssige forskelle der kommer når man justerer antiskating, generelt.
Jeg håber der er nogle der kan give mig nogle ideer til hvad der kan være galt - og hvordan jeg indstiller antiskating korrekt. Det er en Rega Exact-pickup, der sidder på.
__________________ Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
|