Forfatter |
|
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har lige købt sådan en fætter her http://www.hi-end.on9mart.com/cart/Bewitch%20-%20EL34.html
Til den kunne jeg godt tænke mig at tilslutte en pladespiller, men jeg ved ikke hvad jeg skal købe. Jeg havde pladespiller i mine unge dage, så jeg har da lidt idé om hvad jeg gå ind til, men jeg ved overhovede ikke hvad man skal gå efter.
Prismæssigt aner jeg ikke hvor meget rimlig kvalitet koster, men havde måske regnet med at bruge 2000kr og det gør ikke noget den er brugt.
Måske der er nogle der gider at hjælpe mig på vej med hvad jeg skal gå efter, og hvorfor.
Mvh.
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
til 2.000.- er der dømt brugte pladespiller.F.eks thorens 318,320,321 evt. 160 super.Eller Systemdek IIX og desværre en Rega Planar(hat) 3
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
glemte at skrive at du også skal bruge en Riaa-box (Fra 700.- til 500.000)
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken riaa-box er anbefalings værdig og kan man få en ok pladespiller hvor den er indbygget ?
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi klubben har nogle prisvenlig Riaa'er.Jeg tror det er lidt for legetøj ,de der med indbygget riaa
|
Til top |
|
|
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|

Du trenger en god RIAA - jeg vil da anbefale Bellari rør-RIAA:
http://www.needledoctor.com/Bellari-VP129-Tube-Phono-Preamp
En meget kompetent konstruksjon med ECC83 i inngangen, deretter passivt RIAA-filter og så en velkjent moderne studio-type IC til forsterkning og utgangsbuffer. Den finnes også å kjøpe på eBay. Selv har jeg faktisk 2 stk. av denne.
Tester i Stereophile og TAS sier den er like god som de dyre high-end RIAA'er som koster 10x mer. Må kjøpes direkte fra USA - koster rundt 1500 kr + europeisk 12V AC-adapter noen hundrelapper, f.eks. disse fra Elfa:
ELFA -- Distributør av elektronikk i Nord-Europa 56-384-32 Typ 8810 1600 mA Skyddstransformator Mascot 56-298-29 Typ PFS20S 1700 mA Skyddstransformator Tufvassons
Til sistnevnte må kabel ut bestilles separat, f.eks. denne: 56-282-92 Kablage med DC-propp

__________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser meget intersant ud den Bellari VP129, den vil jeg bestemt kigge nærmere på.
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikeaboy skrev:
Hvilken riaa-box er anbefalings værdig |
|
|
Sådan en bygger man selv 
Citér:
og kan man få en ok pladespiller hvor den er indbygget ? |
|
|
Ziphona har efter sigende lavet nogle der er ganske glimrende - men der er ikke så meget DDR hifi på det danske brugtmarked  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
ikeaboy Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
ikeaboy skrev:
Hvilken riaa-box er anbefalings værdig |
|
|
Sådan en bygger man selv 
Citér:
og kan man få en ok pladespiller hvor den er indbygget ? |
|
|
Ziphona har efter sigende lavet nogle der er ganske glimrende - men der er ikke så meget DDR hifi på det danske brugtmarked 
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Jeg tror hverken mig eller min Aldi loddekoble er klar på at bygge så en fætter selv , men det kunne da nok være meget sjovt hvis man vidste hvor og hvordan man skulle gribe sagen an. Det kunne være man skulle melde sig ind i en hifiklub.
Mht at få en pladespiller hvor det er indbygget , tror jeg bare jeg køber tingene hver for sig, det er hvad jeg kan forstå det mest fornuftige.
|
Til top |
|
|