Sendt: 29 August 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Med fare for at lyde som en komplet ignorant, tage et spørgsmål op, der allerede er blevet vendt og drejet i en anden tråd eller at blive brændt på det verbale bål vil jeg gerne spørge jer kompetente mennesker til råds.
Jeg er ingen lydnørd, men jeg er vinylelsker. Alligevel vil jeg gerne have digitaliseret mine plader, da der er meget musik, jeg kun har på vinyl, som jo ikke er det mest mobile medie, alle dets herligheder til trods.
Er det tilrådeligt at købe en USB-pladespiller?
Og kan man - og det er her, jeg er bange for at få ørerne i maskinen - købe en sådan, som har tilstrækkelig kvalitet til, at man kan bruge den til at høre sine plader på? Jeg skal nemlig købe ny pladespiller til at lytte. Her skal det tilføjes, at jeg ikke har haft noget helt super før, nemlig en Technics SL-23.
Et sidste spørgsmål: Er det sandt, at direct drive pladespillere er mere præcise og stabile, end belt drive er? Dette spørgsmål fordi, jeg er lidt klodset og godt kan lide at høre musik med en bette promille i blodet, og så selvfølgelig fordi, jeg ikke er alt for kvik.
På forhånd tak.
|