| Forfatter |
|
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey har nu i et stykke tid gået med en tanke om og prøve og købe en plade spiller bare for og prøve og se om det evt kunne ha en interesse i fremtiden.. syntes da osse der er mange flotte på markedet.. Men hva skal man kigge efter og hva er godt og skidt ved sådan en ? og hvilke mærker vil i anbefale. da det er min første sys jeg heller ikke jeg vil ofre vildt meget på det da det jo ikke er sikkert at der lige er mig når det kommer til stykket..
Ved ikke om det er nødvendigt at i får og vide hva jeg har af grej men så fald har jeg en marantz surround reciver samt en rotel effekt blok og B&W højtalere..
Håber i har lidt gode råd eg evt et par link's..
hilsen Daniel
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
fik og vide at en Technics SL-2000 ikke ville være noget dumt valg. nogen der kender den model..
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville køber den thorens 316 med linn basic arm der er til salg i ksb (køb sag bytte her på hifi4all)- den er god nok til at du kan vurdere om du kan lide vinyl eller ej - har du en riaa/phono indgang i din receiver - ellers skal du ud og købe en riaa og selvfølgelig en pickup.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er med platespillere som med alt annet innen hifi. Du må formulere dine ønsker i form av lydmessige preferanser og prioriteringer. Dessuten vil det matchende utstyr være vesentlig for å bestemme hva du skal jobbe videre med.
Hvor mye penger har du tenkt å bruke? Har du riaa-trinn?
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg er ny begynder skal jeg lige sættet ind i hva der skal til og hva de forskellige ting er. men så vidt jeg har forstået så er en riaa en lille forstærker der skal sidde mellem pladespilleren og reciveren.. og den gør at signalet bliver stærkere genem phonokanblerne er jeg forkert på den.?
jeg har masser af indgange på min reciver skal det være en speciel indgang jeg skal bruge..?
jeg kan ikke skrive hva jeg ønsker af en pladespiller da jeg bare vil prøve og eje en for og evt udbygge min interesser indenfor hifi så ved ikke lige hva jeg skal forvente og hva jeg har af krav..
jamen jeg går da ud fra at man godt kan fåe en pladespiller til under 1500(brugt). men hvis jeg så skal har en riaa ved siden af. ved ikke hva sådan en koster og hvilken man skal kigge efter..
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
EN RIAA forstærker rigtigt nok signalet og derudover foretager den en frekvenskorrigering (dæmpning af diskant og hævning af bas - groft sagt).
Du kan få en ny RIAA for omkring 500-600,-kr. Mærker som Pro-ject, Cambridge, NAD, Rega og Vincent har nogle på programmet i denne prisklasse.
Her er en Phono Box II.
Hvis du køber en brugt pladespiller skal du sikre dig at den (eventuelt) medfølgende pick-up ikke er slidt ned. De billigste nye pick-up'er på markedet starter omkring de 300-500,-kr.
En brugt Rega eller Thorens pladespiller kan være et udmærket sted at starte. Der er selvfølgelig også andre.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne phono box er det det samme som en riaa ?
hvor finder jeg dem evt henne det samme gælder en pick-up hvilke er gode og hvor fås de henne.?
har lige snakket med min far og har har haft en del forskellige og det var en thorens han var mest glad for. så sådan en tror jeg at jeg vil på jagt efter..
kom gerne med et link..
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
yossi skrev:
| Denne phono box er det det samme som en riaa ? |
|
|
Jep!
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
TD160Super er en lækker pladespiller.
Thorens-Info.
Armen er ikke verdens bedste (alt er relativt) men den er OK så længe at du holder dig til MM (moving magnet) pick-up'er.
Flere af de billigste RIAA'er kan også kun tage MM.
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay og hva er er det eller hva gør det ? MM.. må indrømme jeg ikke fatter en brik at det i det link. kan godt forstår sproget men kan ikke læse det.. passer alle arme og pick-up'er ikke på for hvis ikke hvordan ved jeg så hva jeg må købe ikke må for at det skal virke..
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
du får rigtig meget pladespiller på qxl for 150.- til 500.-.jeg har købt rigtig mange der.
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men jeg tør ikke handle der.. har hørt så meget dårligt om qxl..
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
yossi skrev:
| Ja men jeg tør ikke handle der.. har hørt så meget dårligt om qxl.. |
|
|
Mange salgs sites indeholder både hot og snot. Såvel også QXL. Men den er hverken dårligere eller bedre end så mange andre. Man skal generelt bare se sig godt for. Mht. QXL er det nok det faktum at der sælges meget Eltax, Denver og andre mærkelige ting som fremhæves som super de luxe produkter. Derfor at mange ser ned på den. men man kan gøre nogle gode fund en gang imellem. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ændre ikke på mit syn ang QXL.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
En thorens 160 er ikke noget dårligt sted og starte, og med en OM20 pick er det jo ikke i skoven. Hvis din reciever har en indgang kaldet Phono er det sandsyneligs en indgang til en pladespiller, hvis ikke, så skal du have fat i en Riaa, de kan jo fås som en lillebitte dims til en 200-300 kroner, men køb gerne af af de andre forslåede, for hvis du vil gå videre med vinyl skal du ikke til at invistere i en ny.
MM betyder Moving Magnet - Det er den type pick-up de billigste riaa forstærker kan tage, en OM20, som sidder på den viste Thorens er en MM. Den anden type er en MC, der står for Moving Coil. De tekniske forskelle kan du læse om mange steder, bare du søger lidt på google. De bruger forskellig styrke signal, derfor skal de bruge forskellige riaa'er eller en med en omskifter i.
Sådan en Thorens er et glimrende valg, jeg har selv haft en, jeg har den stadig, men idag har jeg en Technics i stedet.
Ang. QXL.dk har jeg handlet der mange gange, meget hifi er handlet der igennem, og jeg er aldrig blevet snydt, eller blevt skuffet. man kan gøre nogle fund ind i mellem. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ser sku ret billiget ud med den der 166 og den er da osse ret pæn i forholdt til visse andre modeller.. kunne være men skulle prøve og ringe til dem og høre af.
LouBP tak for den fine forklaring.. men jeg skal nok kome med flere spørgsmål senere indtil videre vil jeg prøve og se om jeg kan få fingre i en thorens og så må jeg tage den derfra..
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver helt rørt over al den kvalificeret hjælp Yossi som potentiel og kommende pladespillerentusiast får her på hifi4all.dk. Var bare resten af verden lige sådan! PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den TD166 til 1K er med SME 3009 arm så er det sgu en OK pris.
3009.
TD320MkIII er også en fin spille (og med udmærket arm) men nu nærmer vi os 2K. Måske er sælgeren villig til et lille afslag? Men der står ikke noget om pick-up.
TD3xx serien er lidt nemmere at have med at gøre da det fjederophængte subchassis justeres oppefra i modsætning til TD14x -TD16x hvor man skal ind under nedefra (af med bunden).
Mvh.
|
| Til top |
|
| |