| Forfatter |
|
tidsrom Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei alle
Jeg er nylig flyttet til København (fra Oslo). Platespilleren min, en Marantz TT-42, har ikke helt overlevd flyttingen.
Tonearmen har hengt seg opp, drivverket er ujevnt og det er en grumsete lyd. Er det noen som har tips til et godt verksted i
København som kan reparere Marantz?
På forhånd takk!
-martin
|
| Til top |
|
| |
Dongo Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
High End Musikservice i Vanløse: http://www.highendmusik.dkDe er til enhver tid MEGET bedre end Elektronikcentrets samlecentral i Skovlunde, hvor tingene ender, såfremt du afleverer dem hos Fona , Expert m.fl.. M.v.h
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
High end musikservice kan jeg IKKE anbefale.
De er meget dyre i forhold til andre alternativer som bestemt også kan levere super gode reparationer. Prøv evt. at hente pris ved JJ teknik. http://www.jjteknik.dk/
Kryds fingre for der ikke opstår problemer efter Hign end musikservice's reparationer, det er de ganske enkelt helt elendige til at håndtere. Der er en længere historie om deres håndteringer undervejs som der om en uge til to kan læses mere om her på stedet. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror vist jeg har ytret mig tilstrækkeligt om dem i Vanløse - jeg vil også vælge JJ
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
tidsrom Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takk for svar! Jeg prøver JJ Teknik først, så får vi se.
|
| Til top |
|
| |
Dongo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin og r-l-b.
Det kan jeg overhovedet ikke genkende.
Jeg havde f.eks. engang en Sign SP01 effektforstærker, der slog umotiveret fra i venstre kanal. Ingen steder kunne de reparere den, for "alt var i orden, så fejlen må ligge et andet sted. Har du kontroleret blah blah?"
Øeh, hva'beha'r?!!
Indleverede den så hos High End musikservice. De reparerede den, og da jeg hentede den, fik jeg en længere forklaring om, hvad de havde lavet, og hvorfor den gjorde, som den gjorde.
Men folks oplevelser er selvfølgelig forskellige. Min forrige bil var f.eks. en VW, som evig og altid skulle på værksted. Var det ene ikke i vejen, så var det andet. Skilte mig til sidst af med den og købte en anden af andet mærke. Ahh, det var rart. Der kører dog fortsat mange VW'er på vejene bemærker jeg. Det begriber jeg såldes slet ikke, men det gør I sikkert.
I begriber så ikke at High End Musikservice fortsat eksisterer - på 20. år, men det gør jeg så sandelig. Og mange med mig. Ellers ville de jo nok for længst være lukket.
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydbutikken ( Pete )
Audio Consult....
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dongo skrev:
Ulvin og r-l-b.
Det kan jeg overhovedet ikke genkende.
Jeg havde f.eks. engang en Sign SP01 effektforstærker, der slog umotiveret fra i venstre kanal. Ingen steder kunne de reparere den, for "alt var i orden, så fejlen må ligge et andet sted. Har du kontroleret blah blah?"
Øeh, hva'beha'r?!!
Indleverede den så hos High End musikservice. De reparerede den, og da jeg hentede den, fik jeg en længere forklaring om, hvad de havde lavet, og hvorfor den gjorde, som den gjorde.
Men folks oplevelser er selvfølgelig forskellige. Min forrige bil var f.eks. en VW, som evig og altid skulle på værksted. Var det ene ikke i vejen, så var det andet. Skilte mig til sidst af med den og købte en anden af andet mærke. Ahh, det var rart. Der kører dog fortsat mange VW'er på vejene bemærker jeg. Det begriber jeg såldes slet ikke, men det gør I sikkert.
I begriber så ikke at High End Musikservice fortsat eksisterer - på 20. år, men det gør jeg så sandelig. Og mange med mig. Ellers ville de jo nok for længst være lukket. |
|
|
Selvfølgelig kan de udføre gode reparationer, ellers eksisterede de ikke.
Faktum ved dem er dog en skyhøj pris i forhold til andre alternativer som bestemt også har styr på hvordan man behandler HIFI. Når det går galt ved dem løber de fra deres ansvar. Jeg har haft en Krell KSA 200s forbi dem som skulle have frisket lytterne op. Forstærkeren virkede ikke efter deres behandling, de har nægtet sig alt ansvar. Forstærkeren er lige nu ved Krell i USA, deres konklusion er et meget dårligt stykke arbejde fra high end musikservice, en reparation de mener kun kan være udført uden hensyn til Krell's specifikationer.
Sjovt nok drejer deres søfoklaringer sig også om biler, specielt hvordan venstre forhjul sagten kan punktere samme dag man har fået højre forhjul repareret efter en punktering. I det her tilfælde skulle bilen så være kørt ud af værkstedet med et venstre forhjul der er punkteret mens den har stået på værkstedet, uden det dog var værkstedets skyld.
Hele forløbet har været utroligt dårligt fra high end, så snart der er rejst sag mod dem bliver hele historien lagt ud her til frit skue. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan klart anbele lydbutikken,er super dygtige til pladespillere,og rimlig i pris
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydbutikken på Frederiksberg Alle? S-T-A-Y A-W-A-Y !!  Bare et godt råd,hvis du har dit grej kært
Jeg har haft en Tandberg cd-afspiller til rep hos High End.Det var en død converter.Det klarede High End til ug  Meeeen,der er en del 'herinde fra' der har ret dårlige erfaringer med High End.....De er iøvrigt ret dyre og forholdsvis langsomme hos High End.
Jeg skal lige en tur i 'arkivet',så skal jeg underbygge min advarsel om 'Lydbutikken' på Frederiksberg Alle __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Dongo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
| Hele forløbet har været utroligt dårligt fra high end, så snart der er rejst sag mod dem bliver hele historien lagt ud her til frit skue. |
|
|
Lyder som en kedelig historie, og så er det jo godt med en offentlig gabestok. Pay Back time!! Som sagt har forskellige folk forskellige oplevelser, og min var at jeg havde en effektforstærker som ingen andre end High End Musikservice, kunne finde fejlen på. Bare for at illustrere: Da jeg kom derind, sagde han "Der har vi jo en Sign", og ansigtet så ud, som om jeg viste ham et billede, med et kært gammelt minde om svundne tider. Ingen andre steder, ej heller hos din forbindelse i Farum kendte de angiveligt Sign-forstærkeren. Og man kunne altså ej heller finde nogen fejl. At især Sign-kontrolforstærkeren og bemeldte VW var omtrent lige dårlige, er en helt anden historie.
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Lydbutikken på Frederiksberg Alle? S-T-A-Y A-W-A-Y !! Bare et godt råd,hvis du har dit grej kært
Jeg har haft en Tandberg cd-afspiller til rep hos High End.Det var en død converter.Det klarede High End til ug Meeeen,der er en del 'herinde fra' der har ret dårlige erfaringer med High End.....De er iøvrigt ret dyre og forholdsvis langsomme hos High End.
Jeg skal lige en tur i 'arkivet',så skal jeg underbygge min advarsel om 'Lydbutikken' på Frederiksberg Alle  |
|
|
Jeg troede næsten du havde så meget Tandberg der bare ville blive trukket en ny afspiller op af skuffen  __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin:Mnjarh...på højttaler,båndoptager og reciever-siden har jeg lidt rigeligt i reserve,men jeg har kun en eneste Tandberg cd-afspiller,en TCD3015 A,som jeg har haft fra ny
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ------------------
Nu fandt jeg min lidelseshistorie som startede i Lydbutikken på Frederiksberg Alle(mit livs fejltagelse når det drejer sig om mit stereo-anlæg):
Jeg har to vidt forskellige oplevelser vedrørende reparation af min Tandberg cd-afspiller(TCD3015A).Lad mig starte med den dårligste oplevelse nogensinde mht værksteder.Lad dette tjene som advarsel.
For 3 år siden sendte jeg ovennævnte cd-afspiller til rep hos Lydbutikken(fejl nr 1) på Frederiksberg Alle i Kbh.På opfordring af min kammerat,som kun havde gode oplevelser derfra.Jeg indleverede apparatet i original emballage(fejl nr 2) og i kassen var også manualer(fejl nr 3) samt org.netkabel(fejl nr 4).Efter en rum tid ringede jeg til dem og spurgte til min cd-afspiller.De var ikke gået igang.Godt nok,ingen skade sket......troede jeg.Jeg sagde at jeg ville hente apparatet og det var ok med dem.Ved afhentning nægtede Lydbutikken pure at den var blevet afleveret i org.emballage,med manualer og org. netkabel!!!!!!!Jeg måtte tage til takke med et apparat og et tilfældigt netkabel,og 'acceptere' at jeg aldrig villle se mine manualer og ej heller org.emballage.Det er bare så groft!!!!!!!Jeg har haft den fra ny,og har ALTID gemt al originalemballage fra alt det grej jeg har haft.De nægtede som sagt ethvert kendskab til andet end det rå apparat!!Dette ment som en advarsel til jer musikelskere.BRUG IKKE LYDBUTIKKEN på Frb.Alle!!!!!!!!
Ovennævnte gjorde at jeg ikke skulle nyde noget andre steder.......så der gik tre år før jeg atter havde mod på at overlade mit dejlige apparat til andre værksteder.Valget faldt på High End Musikservice på Skjulhøj Alle i Vanløse.Nu var der ligesom ikke mere at smide væk/stjæle,så jeg krydsede fingre.Man skal ikke tro at de ridder den dag de sadler,men apparatet BLIVER rent faktisk repareret.Nu tog det 40 dage faktisk,men i betragtning af at apparatet ikke havde spillet i 13 år(!!),så havde jeg ikke så travlt.Nu har jeg fået min fede Tandberg cd-afspiller hjem og koblet til min lækre Tandberg-reciever(TR2075) .Jeg er lykkelig for at jeg aldrig pakkede fjernbetjeningen i kassen til Lydbutikken...... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tidsrom Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
En kort statusrapport:
Jeg leverte platespilleren hos Lydbutikken på Frederiksberg Allé på torsdag ettermiddag. Jeg valgte dette fordi det er nærmeste verksted fra hvor jeg bor.
Platespilleren var ferdig reparert dagen etter, og jeg fikk til og med min originalemballasje med! Hyggelig og rask service. Det kostet 575 kr for ny stift (en eller annen Audio Technica som de anbefalte) og drivrem og arbeid.
|
| Til top |
|
| |
sosaudio Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 156
|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Prøv JA-radio på Howiztvej 71 388881764 det er dem der reparerer for de andre.
Hilsen Ole
|
| Til top |
|
| |