Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Analog folk. Er der nogle her på Hifi4all, der på et tidspunkt har lavet A-B sammenligninger af Mørch DP-6 tonearm(e) med henholdsvis 9 og 12 tommer tonearms-rørene? Eller har haft mere held end jeg med deres surfing på nettet, for at finde en sådan sammenligning?! Jeg er i den situation at jeg skal have investeret i et tungere armrør til min DP-6 arm og har efter samtale med H.H. Mørch talt om muligheden for at "forlænge" fastgørelses punktet for tonearmen således at der kan monteres en tonearm med 12 tommer arm rør. I følge en sammenligning af DP-6 armen med en Schröder- og VPI 12.5-tonearm i en artikel fra postive feedback.com, skulle 12 tommer arm optionen lyde bedre end 9 tommer arm optionen, men forfatteren skriver også at han ikke kender til nogle A-B test's, der kommer med konkrete eksempler på de lydmæssige forskelle.- Kun at han har læst om denne påstand på diverse forum's. I behøver ikke at skynde jer med jeres indlæg, idet H.H Mørch først er leveringsdygtig i 9 tommer's tonearmsrøret en gang medio november og først kan levere et tilsvarende 12 tommer arm rør i den korrekte vægt klasse engang i marts 2009.  Men jeg vil da meget gerne høre om der nogle her der har gjort deres egen erfaringer med ovenstående muligheder, eller har links til en sammenligning af de lydmæssige forskelle fra en artikel eller lignende fra nettet. Med venlig hilsen ASML
|