Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
Runkeldunk skrev:
Halløjsa
jeg er stødt på en af de ovenstående i God stand samt working condition. Er det en god pladespiller???
Pick up en er vist nok originalen men den kasn jo skiftes.
Der var også en anden anden pladespiller der, en Apollon TL-890 ikke noget mærke jeg kender men jeg er også novice på området.
de koster 800 kr stykket....
Jeg skal bare bruge en.
Regner med at det bliver NAD PP2 riaa til.. Også noget din adaptor af en slags indtil videre.. mvh Runkeldunk
En Beogram 1203 er af den gamle type med AC-motor. De havde store problemer efter nogle år med at holde hastigheden. Jeg tvivler meget på at du kan finde en idag der ikke kører ujævnt eller for langsomt. Reservedele er udgået for mange år siden.
Apollon blev solgt af Audioscan i firserne. Jeg er ikke sikker på at der har været nogen dansk importør siden. Jeg kender ikke den model du nævner.
Jeg ville nok også prøve at søge lidt mere og se om ikke der dukker noget bedre op.
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
Ingen fordomme - men Apollon findes jo ikke - det er 20 år siden butikken der forhandlede Apollon lukkede - derfor er det mere sikkert at betale for noget hvor man stadig kan få reservedele som fx Thorens og Rega
Jeg har selv masser af obsolete vintage grej men at starte som newbie med noget der kan gå galt er ikke så smart
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
Sendt: 24 Oktober 2008 kl. 05:56 | IP-adresse registreret
Ja, soundsmith laver pickupperne til B&O, men mig bekendt bliver de ikke forhandlet i Europa, hvilket betyder at man skal bestille dem fra USA med alt hvad der så følger med af bøvl med toldvæsenet. Det er i min verden det samme som at de er svære at støve op.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum