Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Diverse om Revox B 795 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
axtl1010
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2006
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hei!

Jeg har en Revox B 795 platespiller som jeg kjøpte fordi den spiller av platene slik de ble gravert, men jeg har hørt at den ikke befinner seg på samme lydkvalitetsnivå som Thorens sine toppmodeller med hensyn til gjengivelse av klassisk musikk. Hva mener dere om dette?

Hvis så er tilfelle, kunne det kanskje være fristende å prøve å gjøre den bedre. Er det noen av dere som har erfaring med den og som kunne foreslå hva man eventuelt skulle kunne gjøre? Jeg trenger hjelp og veiledning ettersom jeg ikke har kunnskaper innen fysikk og mekanikk.

Hilsen                                                                                                                                     

Andreas

Til top Vis axtl1010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af axtl1010

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hej Andreas

Jeg har en B790 den første Rvox med tangential arm

Det er korrekt at en sådan arm i princippet er den mest optimale da den ikke har fejlsopring

Problemet for netop Revox er at dens arm er så kort at den kun kan bruge pickupper med meget høj kompliance - dvs at nålefane skal være meget blød

Størstedelen af dyre pickupper idag har lav kompliance med stiv nålefane - især de gode MC pickupper.

Jeg har dog fået et godt resultat ved at bruge Ortofons OM 30 super (OM 40 Super kunne msåke være bedre endnu)

Jeg har dæmpet pickuppen og armen (egentlig er armen jo bare en lille 4 cm printplade) med blue tack / I danmark kalder vi det pædagogsnot - det er sådan noget blåt gummi masse man kan sætte plakater op med

Jeg bruger mest min Revox B790 til at optage musik fra LP til Spolebånd, Kassette Bånd og snart når jeg får en tescam cd optager også til CD.

Når den spiller direkte til forstærker og ud i højtalerne kan den virke lidt kedelig i forhold til fx en Thorens med en god arm med en god MC pickup - men når den bruges til at optage med, er resultatet meget afballanceret uden overstyrede lyde

Hvilken pickup bruger du og hvad har du sat den sammen med af forstærker og højtaler.

axtl1010
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2006
Lokalitet: Norge
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Hei r-l-b!

Jeg har en Ortofon VMS 10 Mk II på den, og jeg har lyst til å sette på en annen, helst Jubilée, men jeg har hørt at den er for tung.

Jeg bruker den ikke i dag, men av forsterkere har jeg Musiklab D 3 med spesialtilpasset mc-riaa for Ortofon Jubilée og Musiklab D 220 og D 303, alt håndlaget av konstruktør;

www.musiklab.dk

Høyttalerne er Gradient Revolution Active, og jeg har Gradient Original delefilter.

Hilsen A

Til top Vis axtl1010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af axtl1010

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er bange for at der ikke er nogen af Ortofons MC pickupper der vil klare sig særligt godt på Revox'en, desværre

En af de blødere MC pickupper fra ortofon MC 10 super mk II prøvede jeg med men det slet ikke

Min revox var original monteret med M20E men den kunne ikke yde det samme som OM 30eren

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 06:13 | IP-adresse registreret  

Hvad med en denon dl 304? den har et ret blødt opæng
Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes