| Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Andreas
Jeg har en B790 den første Rvox med tangential arm
Det er korrekt at en sådan arm i princippet er den mest optimale da den ikke har fejlsopring
Problemet for netop Revox er at dens arm er så kort at den kun kan bruge pickupper med meget høj kompliance - dvs at nålefane skal være meget blød
Størstedelen af dyre pickupper idag har lav kompliance med stiv nålefane - især de gode MC pickupper.
Jeg har dog fået et godt resultat ved at bruge Ortofons OM 30 super (OM 40 Super kunne msåke være bedre endnu)
Jeg har dæmpet pickuppen og armen (egentlig er armen jo bare en lille 4 cm printplade) med blue tack / I danmark kalder vi det pædagogsnot - det er sådan noget blåt gummi masse man kan sætte plakater op med
Jeg bruger mest min Revox B790 til at optage musik fra LP til Spolebånd, Kassette Bånd og snart når jeg får en tescam cd optager også til CD.
Når den spiller direkte til forstærker og ud i højtalerne kan den virke lidt kedelig i forhold til fx en Thorens med en god arm med en god MC pickup - men når den bruges til at optage med, er resultatet meget afballanceret uden overstyrede lyde
Hvilken pickup bruger du og hvad har du sat den sammen med af forstærker og højtaler.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|