| Forfatter |
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig haft pladespiller før men jeg overvejer at investere. Jeg har ikke planer om at kaste en formue efter det, da det som sagt er første gang. Det vil sige at det skal være så billigt som muligt UDEN at gå på kompromi, jeg gider ikke at købe noget l**t for derefter at blive skuffet for at sige det lige ud.
Jeg har set lidt på nogle rega afspillere og de ser interessante ud, er det et godt bud? og hvad er der af alternativer?
Hvad med arm og pickup skal man skifte det ud, eller er den som sidder på okay (fx rega)?
RIAA skal jeg vel også have, nogle anbefalinger?
Et eventuelt købsforslag (tilbud eller lignende og gerne hele pakken) ville være kanon, jeg har heller intet imod at købe brugt.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dit budget?
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde forstillet mig under 4k for det hele, altså så billigt som muligt uden at det er noget skrammel, hvis der skal mere til så skal der mere til. Til sammenligning har jeg en benchmark DAC1 som kilde pt. Vil kan kunne få noget som kan matche den i ydelse til noglelunde penge?
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal siges at jeg kan få en gammel Technics pladespiller gratis, er den noget værd?
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
DEt kommer selvfølgelig an på hvilken Technics det er?
|
| Til top |
|
| |
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal holde dig til Rega - det er så vildt det du får for pengene set i forhold til andet. Det ville være det bedste sted at starte.
En planer 3 med en god pick up og så hellere spare lidt på riaa i starten - det kan være voldsom dyrt og have langt mindre oplagt virkning end pick upén.
Det burde du kunne hive hjem for en 4 tusinde.....
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
| DEt kommer selvfølgelig an på hvilken Technics det er?
|
|
|
Jeg ved det desværre ikke på nuværende tidspunkt men den er gammel ihvertfald over 20år og har måske kostet 3-5k dengang.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
| Skal siges at jeg kan få en gammel Technics pladespiller gratis, er den noget værd? |
|
|
se svaret ovenfor __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er absolut ikke én fordel at have automatik i en pladespiller. Technics har vist aldrig lavet en pladespiller der kan måle sig med de billigste Rega.
Er du seriøs og vil have god lyd og er villig til selv at stoppe din spiller når enden på pladen er nået, så kommer du ikke tættere på high end til billige penge end hos rega.
Jeg havde en VPI til 50.000 på McIntosh MA6900 med Holfi Battriaa og uanset hvor meget jeg nørklede med VPIén kom regaen altid på 1. pladsen mht til nydelse, almindelig brug, lytte lethed osv osv.
Jeg har for nyligt igen købt rega da det er det bedste til prisen......
|
| Til top |
|
| |
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon laver nok verdens bedste riaa til billige penge - de findes ikke i dk mere men kan købes over nettet til 149 dollars..
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gbemi skrev:
Det er absolut ikke én fordel at have automatik i en pladespiller. Technics har vist aldrig lavet en pladespiller der kan måle sig med de billigste Rega. |
|
|
Det var dog noget vrøvl - med mindre at du mener at technics ikke har lavet noget der var så billigt som den billigste rega, som kunne måles med en rega Technics har lavet mindst tre pladespillere jeg hellere ville have en en rega - sikkert flere --- Jeg ville hvis jeg var trådstarteren gå efter noget brugt - bruge mindts 1/3 del på en god Pickup, 1/3 på en god Riaa og så 1/3 på en pladespiller hvor armen senere kan byttes ud med noget bedre __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gbemi skrev:
| Technics har vist aldrig lavet en pladespiller der kan måle sig med de billigste Rega |
|
|
Godt nok skriver du vist men jeg bliver altså lige nødt til at hive denne frem i lyset. Prisen var ganske vist også en helt anden...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gbemi skrev:
| Denon laver nok verdens bedste riaa til billige penge - de findes ikke i dk mere men kan købes over nettet til 149 dollars.. |
|
|
Har du et link? Jeg kan komme i tanke om deres step-up trafo men ikke en separat RIAA?
|
| Til top |
|
| |
Artsound Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
den sad jeg sjovt nok også og tænkte på.... altså SP10
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gbemi skrev:
Du skal holde dig til Rega - det er så vildt det du får for pengene set i forhold til andet. Det ville være det bedste sted at starte.
En planer 3 med en god pick up og så hellere spare lidt på riaa i starten - det kan være voldsom dyrt og have langt mindre oplagt virkning end pick upén.
Det burde du kunne hive hjem for en 4 tusinde..... |
|
|
Okay det lyder interessant: en rega planer 3 + denon riaa (til at finde på ebay?) + god pick up (hvad er en god pickup?) Kan se der er en rega planer 2 til 500,- på dba.dk, er det et godt køb? Regner med at finde en rega planer 3 brugt, er der noget som man skal være opmærksom på eller passe på ved brugt køb af pladespillere? Forresten tak for vejledningen indtil videre, det gælder selvfølgelig også jer andre som har skrevet i tråden.
|
| Til top |
|
| |
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var kun efter anbefaling jeg kender til denon.
Lyder som om jeg er kommet i kryds ild mellem en flok gamle dj´s;o)
Ville såmænd bare hjælpe med min erfaring til trådstarteren. Har I andre haft bedre end mit ovennævnte setup så ved I jo sikkert hvad I snakker om og så må jeg jo lade de bedrevidende tale;o)
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gbemi skrev:
Technics har vist aldrig lavet en pladespiller der kan måle sig med de billigste Rega.
|
|
|
Og du er endda branchemedlem
Der er selvfølgelig, som før nævnt, sp-10 og efterfølgerne, men jeg vil nu påstå at 1210'eren kan måle sig med i hvert fald de billigste Rega. Det er sgu en god pladespiller. Det skal måske lige tilføjes at jeg selv har en Planar 3
EDIT: I øvrigt forstår jeg ikke, du betænker dig ved muligheden for en gratis pladespiller. Jeg ved godt, du vil lægge ud med noget seriøst, men når den alligevel er gratis kan du da få prøvet det af. __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde forresten 802 og Euphonia MS5 samt Verity Tamino foran med Transparent ultra som signal og højtaler kabel, så det kan da ikke være der fejlen i vellyd har ligget;o)
Jeg vidste jeg skulle have prøvet en 1210ér - damn
|
| Til top |
|
| |
Artsound Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det er det nok ikke.... men noget tyder på at du har haft problemer med at sætte din 50.000 kr´s VPI optimalt op
|
| Til top |
|
| |