| Forfatter |
|
Øvbøv Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey... Er der nogen der kender denne model....... En af mine venners venner bekendte kender en der har en  Der sidder en Grado Prestige Black på armen og riaa-en er en Projekt mk2..... Den ser sådan ud . Men den er "træ"-farvet den han har. Man har jo hørt godt om Lenco´s rillefræsere. Men kan intet finde om denne her på www. Håber nogle har et bud
__________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde sådan en Lenco i mange år.
Den spillede for så vidt ok, men jeg tror ikke man kan sammenligne den med de bedste Lencoér, det var vist mest et mainstream, billigt produkt.
Når det negative så er sagt, så var jeg rigtig glad for min, drivremmen var lidt slidt til sidst, men den kørte fint.
Nu ved jeg ikke hvor meget du skal gi for den, men du kan få mange billige brugte pladespillere der performer bedre end sådan en Lenco.
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zakken Tak for svaret. Men hvad med pickup og trafo.....ville det være værd, at smide 500,- efter det.
__________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Pickuppen koster ca. 500.- fra ny, og så vidt jeg husker er det nogenlunde det samme for Riaa´en, men hvis det hele er i pænt stand, så er det vist ok som et entry level sæt.
Du vil altid kunne holde dine penge hjemme, hvis du skulle ønske at opgradere.
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tak for svarene Zakken....jeg er blevet oplyst
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa... Nå, det endte med, at jeg købte den denne Lenco L452.....Med nål og trafo Der var selvfølgelig noget galt efter jeg fik den opstillet....Der var skrat i højtalerne og jeg prøvede, at justere efter bedste viden(hjælp fra andre fora og herinde). Og jeg fik aldrig lyden væk og tænkte: "satans osse, vidste jeg ikke skulle købe brugt". Jeg gik tilbage til sælger og sagde som det var og fik mine penge tilbage....Hvorefter hun spurgte om jeg ikke bare ville have den så. For hun anede ikke hvad hun så skulle med den. Og jo det ville jeg da godt. Dagen efter tog jeg den under armer og gik til Lydbutikken og fik en snak med dem. Og jo det er ikke en Lenco som er lavet til entusiasterne. Men efter lidt kiggen(Nålen var skæv, ikke så man kunne se det men hørbart) og snik snak endte det med en Grado Black igen. Som han sagde var det jo en ældre model og smide guld efter den ville være tosset. Så nu er jeg her med en rillefræser der giver mig fornøjelse ud over alle granser. Og jeg er kan godt forstå alle der har en sådan....Jeg kan slet ikke forstå, at der er så meget mere dynamik på denne end der er i min Marantz 5001OSE cd afspiller... Nå men jeg er en glad mand efter dette....Og er helt sikker på dette ikke er mit sidste rillefræser køb. Bare en lille historie....Go`jul
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super historie, godt du blev glad for den. Den spiller klart bedre end mange cd-afspillere.
Havde min i mange år, og først da en Technics sl-1210 mk2 kom ind i billedet, blev den solgt.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikken en skøn historie. Jeg har også et par skæve nåle, men så dreje jeg bare hele pickuppen så nålen sidder lige - Altså
spænder skruerne forskudt. Det er ikke optimalt, men det fungere :)
Du burde næsten sende den flinke dame/kvinde/pige en flaske vin eller et eller andet
Velkommen til den gode lyd __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa... Takker for de dejlige ord......Den virker som om den bliver bedre og bedre... Eller osse er jeg bare blevet gladere for den  Og hvis den bliver skæv igen...så er det fordi mine børn har haft fingrende for langt fremme  Min søn er 11 og han kunne høre forskellen på Dire Straits Money for Nothing...altså vinyl contra cd... Han sagde først, at sådan fra krigstiden kunne da ikke spille.....  ...Han er nu overbevist   Og så vil jeg hellere købe ny pickup end, at sætte det hele forskudt LouBP  ....men sådan er vi jo så forskellige...   forsat go´jul
|
| Til top |
|
| |