Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: forslag til ny pickup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 31 December 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Nu hvor pundet er nede i en god kurs, vil jeg benytte mig af lidt ny indkøb. En af de ting jeg vil købe er en ny pick-up (mm eller mc) som skal overtage når min gamle pick up, ortofon kontrapunkt h, pensioneres

Pladespilleren er en linn lp12 med en linn basik plus arm.

Nogen der har bud på hvad der passer godt her til.

Musiksmagen er meget varieret dog er hård rock ikke normalt på programmet. Hælder mest over til det klassiske.

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 December 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

er det hvad du selv benytter dig af på din linn lp12?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

den er ind hos scala hifi i disse dage, den får blad andet en ny linn akito arm og linn adikt mm pu, regner med at den er klar til afhentning i næste uge.

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 December 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Jeg ville kigge på pick-up's fra Linn, Roksan, Goldring, Dynavector.

Mvh marthin

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

MJohansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 December 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Da en LP12 godt kan have en lidt "svampet" bund ville jeg vælge noget der ikke var for varmt klingene.

De nyere Benz Micro ACE kunne være et godt bud. Den foreslåede ATOC9 er bestemt også en værdig kandidat, jeg synes
dog godt en den kan blive for detaljeret og skinger til min smag.

Din arms effektive masse ligger på ca. 12.5g og det sammenholdt med en ACE pickup på 8.8g og lidt skruer resulterer i en
arm frekvens på ca. 9Hz. Da du skal ligge omkring de 10 Hz optimalt, burde denne pickup passe armen fint.

Da du tidligere har kørt med MC og ikke udtrykker ønske om at køre med andet specifikt ville jeg holde mig til MC fremover
også - hvis det var
mig der skulle skifte pickup forstås.

Benz har ydermere en god kundesupport og gode mulighder for "trade in" også med din gamle pickup (ligegyldigt om den
duer).

ACE er i mine øre meget letflydende med en blid top og fast bund. Jeg ville selv vælge enten medium eller low output
afhængig af din RIAA´s formåen.

http://www.lpgear.com/Merchant2/merchant.mvc?
Screen=PROD&Store_Code=LG&Product_Code=BENZMCACE&Category_Co de=BENZM

Godt nytår.

/M

Til top Vis MJohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MJohansen

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

http://www.audiocubes2.com/brand/Audio-Technica/product/Audi o-Technica_AT33PTG_Prestige_MC_Stereo_Cartridge.html

Kig på reviews.

Kostede ca 10.000 i Tyskland i sin tid, så den er et fund.

Tag ca fem dage for den at komme fra Japan.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

"Pladespilleren er en linn lp12 med en linn basik plus arm.

Nogen der har bud på hvad der passer godt her til."

Jeg ville ikke sætte en MC pu på den arm...En Adikt kunne være en mulighed men overvej en Ittok arm og find en der efterflg. kan justere den pladespiller korrekt ved skiftet af pu/evt arm..

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

Jeg ville ikke sætte en MC pu på den arm...En Adikt kunne være en mulighed men overvej en Ittok arm og find en der efterflg. kan justere den pladespiller korrekt ved skiftet af pu/evt arm..

Enig. Jeg har haft en OC9'er i samme arm (godt nok på et Axis værk). Det var ikke noget hit. MM til den kombi.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 06:01 | IP-adresse registreret  

hvad med Ortofon Bronce.Hvis du hvar tilfreds med Ortonfon's H-køb en ny

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

Køb heller en ny Akito arm, da min linn lp12 blev transport skadet i fragten fra england  var der en ittok lvIII på, Lejerne i denne arm er meget skrøbelige og min lokale linn forhandler mener et linn har forbedret armene over årene så en ny Akito arm outperformer en ittok arm. Da prisen for den ødelagte Ittok lvIII arm skulle findes til transport forsikringen fulgte vi en ebay auktion på en ittok lvII arm som endte i 450 pund, så vi satte prisen for lvIII til 500 pund, en ny akito arm koster 8525 kr, der er da en forskæld i prisen, men så er armen både bedere og ny.

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

8525 kr for en arm i den middel kvalitetsklasse er ren røveri i dagslys, den burde allerhøjest koste 3-4000 kr og en ok Ittok vil spise den til frokost, den er en meget bedre arm hvis ellers lejerne er ok og passet på.

Ærgerligt med din LVIII som er en vidunderlig arm..og hop ikke på den med at en ny Akito outperformer en Ittok (smart markedsføring)

Jeg mener stadig at tråd starter ikke skal gå højere end Adikt evt den nye 2M black, før armen skal skrottes..

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

8525 kr for en arm i den middel kvalitetsklasse er ren røveri i dagslys, den burde allerhøjest koste 3-4000 kr og en ok Ittok vil spise den til frokost, den er en meget bedre arm hvis ellers lejerne er ok og passet på.

Ærgerligt med din LVIII som er en vidunderlig arm..og hop ikke på den med at en ny Akito outperformer en Ittok (smart markedsføring)

Jeg mener stadig at tråd starter ikke skal gå højere end Adikt evt den nye 2M black, før armen skal skrottes..

Har i gennem de sidste 12 år haft jævnlig gang i scala hifi hvor snakken både går på hifi og andre ting, når snakken har gået på hifi, går man så hjem og tænker lidt over samtalen eller afprøver nogle ting og må tilstå at det er ikke ret mange gange at jeg er uenig med det der er blevet sagt. Med andre ord kan man vel godt sige at jeg stoler på det de siger når det kommer til linn produkter, på den baggrund er der også bestilt en ny akito arm, de har lige ringet her til aften og fortalt at den er klar til afhentning, så i morgen finder jeg ud af om det var pengene værd.

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Januar 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke blande mig yderligere i dine dispotioner men anbefale at du får fagfolk til at montere din nye arm, en LP12 er mere end vanskelig at justere korrekt uden erfaring.

Har du hørt LVIII ?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2009 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

Jeg skal ikke blande mig yderligere i dine dispotioner men anbefale at du får fagfolk til at montere din nye arm, en LP12 er mere end vanskelig at justere korrekt uden erfaring.

Har du hørt LVIII ?

Scala hifi montere nyt cirkus kit, ny akito arm og ny adikt pu, samt justere det det hele så det fungere optimalt.

Vedr. lvIII armen har der været en del mailen frem og tilbage med forsikringen, de vil have beskrivelse af skaderne og hvorledes pladespilleren var nedpakket. Har fået scala hifi til at skrive et brev til dem som beskríver skaderne på armen, tror sagen snart vil blive afsluttet.

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2009 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

vedr akito armen synes jeg at jeg ser den til ca. 100-200 pund på ebay... mens ittoken ligger på ca. 400 pund... så forstår ikke helt de 8525 for akitoen.

og ja jeg er tilfreds med min ortofon kontrapunkt. og det var mere for at finde andre muligheder eller det sammen nu hvor pund prisen er lang nede

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:

vedr akito armen synes jeg at jeg ser den til ca. 100-200 pund på ebay... mens ittoken ligger på ca. 400 pund... så forstår ikke helt de 8525 for akitoen.

og ja jeg er tilfreds med min ortofon kontrapunkt. og det var mere for at finde andre muligheder eller det sammen nu hvor pund prisen er lang nede

det er for en helt ny akito arm, det er ikke auktion. Akito armen har været på market i mange år nu, med der er udviklet på den gennem tiden, så en ældere akito er ikke den samme som den jeg har købt, de deler blot samme navn. Der også derfor scala hifi vudere at den nyeste version af akito armen kan hamle op med den alderene ittok arm.

Jeg skrev også at vi fulgte en auktion på en ittok lvII arm som så blev solgt for 450 pund, det var for at finde den sum som skulle meldes til forsikringen. Vi angav at den var skadet for 500 pund.

Forsikrings sagen køre stadig, men jeg har fået lp12eren tilbage, den spiller som en drøm, der er bare rytme i den, motion behøver man ikke tænke på, for man kan slet ikke side stille i sofaen.

Da jeg aldrig nåede at høre ittok lvIII armen så kan jeg ikke udtale mig om den er bedere en den seneste version af akito armen, men sidst nævnte spiller i hvert fald godt. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes