Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 07:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Rega RB250/RB300 på Pro-Ject? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hej Venner

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Pro-Ject 6.1 med flydende ophæng. Men der går jo ikke længe før jeg er begyndt at spekulere på hvordan jeg kan forbedre lyden fra den. Det ser ud som der er generel enighed i hifi-verdenen om at Rega laver nogle temmelig fremragende arme og det ser også ud som om at de kan erhverves til en relativ rimelig penge. Vil der være en ide i at udskifte min originale Pro-ject arm med fx. en RB250 eller en RB300? Den ser ret lækker ud ud fra de billeder jeg har set. Er der evt. nogen der har erfaring med det og hvad kræves der? skal der fx. bores ud til den, eller? Spiller med en K1 pickup som jeg også går og tænker over at opgradere på et eller andet tidspunkt. Jeg synes mit setup med Pro-Ject + K1 spiller rigtig godt, men kunne godt tænke mig noget bedre mikro-detaljering. Har ser lidt på en Benz Micro Silver/Gold som et muligt fremtidigt mål. Der er vist noget med compliance (uden at jeg præcist ved hvad det er, men er der nogen der kender til hvordan man beregner det ift. tonearme?)

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Februar 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

http://www.cartridgedb.com/tools.asp

Du kan måske vinde lidt ved at skifte til en rega rb 250/300 men ved ik om du kan sætte den direkte på, Der skalvist nok være 222mm fra centertap til center af montagehul med rega.

Du vil nok få mere ud af en anden pu, fks en dynavector 10x5, eller en audio technica oc 7eller oc 9, som virkelig er god, men godt kan fortjæne lidt god forstærkning.

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Februar 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Jeg må vist læse lidt om Audio Technica... Synes jeg har læst delte meninger om Dyna'en? Jeg kigger også lige på det link der.
Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:
Du kan måske vinde lidt ved at skifte til en rega rb 250/300 men ved ik om du kan sætte den direkte på, Der skalvist nok være 222mm fra centertap til center af montagehul med rega.

Hvis ikke Rega har en anvisning har www.originlive.com det i hvert fald - og 222 mm er ganske korrekt.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Kasper H skrev:
Tak for svaret. Jeg må vist læse lidt om Audio Technica... Synes jeg har læst delte meninger om Dyna'en? Jeg kigger også lige på det link der.

Vær opmærksom på at OC7 og OC9 er lidt slanke i det, men de spiller rigtig godt opefter - var rigtig glad for min OC7 back in the day.

10X5 har jeg vist kun set positive kommentarer til, men nu holder jeg heller ikke specielt øje med den model

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes