Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 10:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: "B&O" til phono kabel?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
minimee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Hej...

Min far har fundet sin gamle pladespiller frem, en Beogram 4000, men den kan selv. ik sættes til min forstærker (nad 216 + 114).

Kan jeg bare købe sådan en adaptor??

http://www.av-cables.dk/lydkabler/din_kabel/din_adapter/5p_d in_hun_4_x_phono_kabel_02_m_1083_da.html

Men hvorfor er der 4 stik??

håber på lidt hjælp, for skal jo se om dyret stadig spiller :D
Til top Vis minimee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minimee

larzyh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Der er fire stik fordi der er fem ben i din stikket. Du kan koebe det med fire stik of bare bruge de to af dem der giver signal...
Til top Vis larzyh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larzyh

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Du skal have en med to phonostik og en stelledning. Den du linker til duer ikke, og jeg har lige kigget, men kunne ikke finde den rigtige.

Prøv at kigge i denne tråd:  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32157&K W=B%26O&PN=0&TPN=1 eller kig ind i den lokale og spørg om de har den.

Alternativt kan du ringe til av-connection, og spørge dem, jeg tro de har dem men jeg kan bare ikke lige finde den.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Der er 4 stik, fordi et DIN stik indeholder 4 signalledninger - typist ved tilslutning til f.eks. en båndoptager, er der højer og venstre input og output. I forbindelse med tilslutning af en pladespiller, skal du som larzyh skriver kun bruge de 2 - lige hvilke 2 må komme an på en prøve.

Du skal være opmærksom på, at du sikkert også får brug for at lave en direkte stelforbindelse fra pladespilleren til forstærkeren. Du skal ganske simpelt trække et stykke ledning fra en stelskrue på gramofonen til en stelskrue på forstærkeren.
På forstærkeren finder du helt sikkert en fingerskrue i nærheden af pladespiller tilslutningerne. På Beogram'en må du prøve dig frem - jeg har en Beogram 8000, og har sat en stelledning til en skrue i bunden af pladespilleren. Hvis du IKKE laver den direkte stelforbindelse, vil du opleve rigtigt meget brum ved afspilning af plader.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

minimee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 April 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Ah.. okay, det lyder godt :)

erlingt skrev:
Der er 4 stik, fordi et DIN stik indeholder 4 signalledninger - typist ved tilslutning til f.eks. en båndoptager, er der højer og venstre input og output. I forbindelse med tilslutning af en pladespiller, skal du som larzyh skriver kun bruge de 2 - lige hvilke 2 må komme an på en prøve.

Du skal være opmærksom på, at du sikkert også får brug for at lave en direkte stelforbindelse fra pladespilleren til forstærkeren. Du skal ganske simpelt trække et stykke ledning fra en stelskrue på gramofonen til en stelskrue på forstærkeren.
På forstærkeren finder du helt sikkert en fingerskrue i nærheden af pladespiller tilslutningerne. På Beogram'en må du prøve dig frem - jeg har en Beogram 8000, og har sat en stelledning til en skrue i bunden af pladespilleren. Hvis du IKKE laver den direkte stelforbindelse, vil du opleve rigtigt meget brum ved afspilning af plader.

Hvordan finder jeg lige en skrue som har stelledning?
Til top Vis minimee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minimee

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 April 2009 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

minimee skrev:
Ah.. okay, det lyder godt :)

Hvordan finder jeg lige en skrue som har stelledning?

På forstærkeren bør det give sig selv. I nærheden af pladespiller tilslutningen på bagsiden bør der være en skrue med en fingermøtrik, som stikker ud. Her tilslutter du den ene ende af stelledningen.

Den anden ende skal så forbindes til en stelforbindelse på Beogram'en. Desværre har Beogram ikke en "officiel" stelskrue, så du bliver nødt tilat finde en, der kan bruges. På min 8000'ner har jeg blot skruet stelledningen fast i en af de normale monteringsskruer i bunden af pladespilleren. Du skal finde et sted på pladespilleren hvor evt. brum forsvinder.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes