| Forfatter |
|
mboiej Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gennem længere tid haft en pladespiller, der er manuel. Idet plader her i huset ikke kun er noget der bliver taget frem under fuld andagt og gennemlyttet, men også - måske især - er noget der bliver lyttet under madlavning osv., betyder det at pladen ofte kommer til at køre vel længe i inderste spor.
Derfor er jeg på jagt efter en god pladespiller, der selv løfter nålen fra pladen. Indtil nu ser det ud som om at jeg bliver ved med at forelske mig i manuelle pladespillere (Linn LP12 osv.) Derfor bliver jeg nødt til at få inspiration til at finde en god pladespiller.
Det skal være noget der ligger i prislejet 4000 - 7000 brugt. Jeg har nu en MC15 super II PU og Holfi RIAA
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke rigtigt nogen nye på markedet i dag. Find evt en brugt denon eller en brugt technics. På et tidspunkt lavede thorens også en armlift, som man kunne montere på en manuel pladespiller, hvilket gjorde, at nålen blev løftet ved pladens slutning. Du kan jo også prøve at finde sådan en.
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thoresn laver nye pladespillere med automatic TD 240-2
Fully
automatic record player with massive and stable real wood plinth.
Available also with piano lacquer finish. Now available with new
tonearm TP 19-1.
More >
TD 190-2
Fully automatic record player with electronically controlled DC motor. Now available with new tonearm TP 19-1.
More >
TD 170-1
Fully automatic record player equipped with three speeds so it can also play shellac records at 78 rpm
More >
TD 158
Fully automatic plug-and-play turntable, which features an electronic speed selector and a high-quality acrylic cover.
More >
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så skal du jo ikke kigge efter en JVC DD (direct drive) for de er slet ikke så dyre brugt! Min (topmodel 1980) gav jeg 500kr for, og den er bedre end alt jeg ellers har haft (thorens, rega og mitchell)
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
mboiej Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 02 April 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
| Der er ikke rigtigt nogen nye på markedet i dag. Find evt en brugt denon eller en brugt technics. På et tidspunkt lavede thorens også en armlift, som man kunne montere på en manuel pladespiller, hvilket gjorde, at nålen blev løftet ved pladens slutning. Du kan jo også prøve at finde sådan en. |
|
|
Jeg har ledt mange steder efter en sådan dims. Den er tilsyneladende lavet i flere varianter af forskellige firmaer, men ens for dem alle er, at de er udgået af produktion, så der ikke er mange tilbage.
Løsningen ville eller gøre at man kunne vælge frit fra hylden, og ikke behøvede at gå efter en pladespiller med den feature.
|
| Til top |
|
| |
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 02 April 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
|
Ja så skal du jo ikke kigge efter en JVC DD (direct drive) for de er slet ikke så dyre brugt! Min (topmodel 1980) gav jeg 500kr for, og den er bedre end alt jeg ellers har haft (thorens, rega og mitchell)
|
|
|
Det kan vist kaldes for smag og behag  __________________ En gang sprutter altid sprutter
|
| Til top |
|
| |
his047 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 04 April 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Technica lavede en "Safety Raiser" , AT 6006. den sidste jeg har set på e-bay gik for 38 pund (http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageN ame=STRK:MEWAX:IT&item=330317116555)
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 04 April 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Dp47 eller Dp59 fra Denon. Du får her bundsolid mekanik og levetid. Lydmæssigt stadig rigtig god. kan findes billigt på brugtmarkedet. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |