Bruger siden: 10 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
Jeg har lige købt en brugt NAD C555 pladespiller med en Goldring Elektra pickup i. Denne er sat til en Audio Analogue Aria RIAA og så videre ind i mit forstærker.
Jeg tænkte om jeg måske kunne få forholdsvist meget ud af at finde en ny pickup? Og hvor langt vil mange kunne komme for ca 1000,- (evt brugt på Ebay)?
Kom endelig med nogle anbefalinger da jeg er helt blank ift vinyl... Hører mest rytmisk og elektronisk musik
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
Det lyder som et godt bud. Har lige tjekket nogle anmeldelser af den... Er det den bedste "best-for-the-money" pickup eller er der andre som måske også lige skal tjekkes ud?
Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
Jeg skulle lige til at nævne en Denon DL-160 men du var hurtig. :-) Sikkert et rigtigt fint valg til prisen (2M).
Hvis det ikke er gjort allerede skal du muligvis hæve din arm med en 2mm spacer. Det kunne være fra Medlyd men ellers har de måske en liggende hos HiFi Forum på Frb.
Sørg for at få justeret den nye pick-up med en protraktor.
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
Kan man leje sådan en protraktor et eller andet sted? Det lyder lidt voldsomt at skulle investere i sådan en når man kun skal bruge den en enkelt gang...
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
Nogle "pro-tactorer" kan printes ud på papir - gratis
Ellers - spørg om der ikke er en herinde der vil hjælpe dig - hifi folk kan godt være både flinke og hjælpsomme - mange kan bestikkes med en kop kaffe og pågens kanelssnegle
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
mortenhjort skrev:
Kan man leje sådan en protraktor et eller andet sted? Det lyder lidt voldsomt at skulle investere i sådan en når man kun skal bruge den en enkelt gang...
Sådan tænkte jeg også til at starte med... Sidenhen fandt jeg ud af at man lige så godt kan få fat på det gode værktøj med det samme - ligesom hvis man lige skal bore lidt og så køber den billige i Bilka, men senere køber de bedre fordi de bare er bedre at arbejde med.
Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
Se her - nr. 3 & 4 fra bunden (Rega Stevenson og/eller Baerwald). Det er MEGET vigtigt at du får den/dem printet ud i korrekt størrelsesforhold (og at centerhullet bliver skåret præcist).
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum